recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Valg af multiroom løsning
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Valg af multiroom løsning

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
sd2100 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Oktober-2008
Status: Offline
Point: 302
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sd2100 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2016 kl. 09:31
Heos understøtter også bluetooth i de seneste modeller.
Til top
kenneth85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-Juni-2013
Sted: Løsning
Status: Offline
Point: 963
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenneth85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2016 kl. 10:56
Må bare konstatere at Sonos efterhånden virkelig skal til at oppe sig. 

Der er så mange punkter de halter bag efter de andre.
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
Til top
Bruger udmeldt 31 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 20-April-2006
Status: Offline
Point: 2601
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 31 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2016 kl. 12:11
Oprindeligt skrevet af KasperRR KasperRR skrev:

Kigger lige lidt på Raumfeld . Kan dog ikke finde den i Danmark? Og jeg vil gerne kunne se det først. Kan dog se de har tilfredshedsgaranti på deres hjemmeside.

Angående Chromecast står der "coming next" så om det er indbygget men ikke aktiveret ved jeg ikke.


ChromeCast Audio har multirum og det virker glimrende.
Til top
KasperRR Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 03-August-2016
Status: Offline
Point: 13
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KasperRR Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2016 kl. 12:12
Ja har godt set at HEOS også understøtter Bluetooth. Dog ikke playbar.
😃
Til top
Jever Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-April-2004
Sted: Karise
Status: Offline
Point: 972
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jever Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2016 kl. 20:33
Oprindeligt skrevet af kenneth85 kenneth85 skrev:

Må bare konstatere at Sonos efterhånden virkelig skal til at oppe sig. 

Der er så mange punkter de halter bag efter de andre.


Syntes nu ikke der mange punkter hvor Sonos halter efter.

Istedet for at bruge alle mulige forskellige app, er alt samlet i deres egen app, det er et plus for mig når man nu har 3 forskellige musik tjenester.
Så kan man søge på tværs af alle, uden at skulle springe fra app til app.
De har klippestabilt hardware og software, opdatere "gammelt" hardware med de nye funktioner.


Jeg vil sige at deres Playbar må være det svageste led, med manglende understøttelse af hdmi og forskellige protokoller.

Hele 24 bit debatten syntes jeg er flueknepperi, men der er jo nogle som mener de kan høre forskellen, så fred være med det.
Jeg hælder nu mere til at masterne af album/sange har mere at sige.

Og ideen med at tilslutte Bluetooth/Chromecast til et streaming anlæg, som må siges at understøtte alt hvad der værd at komme efter, ikke giver mening.
Og stream fra youtube med dens dårlige lydkvalitet er ikke noget jeg kan forstå er et ønske.

Men jeg kan godt se at folk som er for nærige til at betale for musik tjenester, nok ikke falder ind under kategorien Sonos købere.
De vil have mulighed for at streame deres gratis konto til det isenkræm som understøtter det.
Men ellers er det bare at smide et Bluetooth eller en Chromecast i røven af en af de enheder som understøtter Line in.

Men mit indlæg er jo nok farvet af at jeg er en super tilfreds Sonos bruger.
Har købt en Heos 1 med Gopack, og den har på ingen måde overbevist mig om at Sonos ikke stadigvæk er det rigtige for mig.
Til top
KasperRR Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 03-August-2016
Status: Offline
Point: 13
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KasperRR Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2016 kl. 21:29
Oprindeligt skrevet af Jever Jever skrev:



Og ideen med at tilslutte Bluetooth/Chromecast til et streaming anlæg, som må siges at understøtte alt hvad der værd at komme efter, ikke giver mening.
Og stream fra youtube med dens dårlige lydkvalitet er ikke noget jeg kan forstå er et ønske.

Men jeg kan godt se at folk som er for nærige til at betale for musik tjenester, nok ikke falder ind under kategorien Sonos købere.
De vil have mulighed for at streame deres gratis konto til det isenkræm som understøtter det.
Men ellers er det bare at smide et Bluetooth eller en Chromecast i røven af en af de enheder som understøtter Line in.
.


Angående youtube så er der da ikke noget mere lækkert end, at sidde i lænestolen med ipaden og se en musik video eller to. Og høre alle de gamle klassikere. Jovist lyden ikke er med, men jeg vil nu gerne have den mulighed.

SONOS og HEOS og alle de andre er smarte systemer, men når de ikke understøtter det man gerne vil bruge af tjeneste går ideen lidt af det.



Redigeret af KasperRR - 20-August-2016 kl. 21:29
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2016 kl. 22:42
Det skriger da på en AirPlay løsning.
Har selv haft det med en Apple tv i flere år og fik for nyligt den "opgraderet" da jeg fik ny receiver med AirPlay indbygget.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
KasperRR Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 03-August-2016
Status: Offline
Point: 13
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KasperRR Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2016 kl. 11:10
Ja noget lignede måske. Dog ikke lige AirPlay da jeg også har andre produkter end Apple. Men godt bud
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu