recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Overvejer soundbar - input/forslag
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Overvejer soundbar - input/forslag

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2016 kl. 13:53
Oprindeligt skrevet af Silentbob Silentbob skrev:

Forstærkeren kan ikke være nede i skabet. Playstationen har vi haft dernede og den blev alt for varm.


Kan forstærker og PlayStation ikke stå ovenpå møblet, under fjernsynet?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Silentbob Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Silentbob Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2016 kl. 13:55
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Silentbob Silentbob skrev:

Forstærkeren kan ikke være nede i skabet. Playstationen har vi haft dernede og den blev alt for varm.


Kan forstærker og PlayStation ikke stå ovenpå møblet, under fjernsynet?

Klaus


Det var måske en mulighed.
In a world gone mad, we will not spank the monkey, the monkey will spank us!
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2016 kl. 13:55
Oprindeligt skrevet af Silentbob Silentbob skrev:

[
Jeg vil tage et kig på de Anthony Gallo A´Diva TI. En hurtig Google viser cirka 3000 kr og det er også i den omegn jeg har at spendere.


Mon en lille 3" fuldtoneenhed i en 975 gram tung højttaler er et skridt op eller ned i forhold til dine 4 kg tunge B&W med 5" enhed?



Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2016 kl. 14:43
Hæng dit TV op på væggen.

Sæt forstærker og PS på TV møblet. Køb en centerhøjtaler der også står på møblet.
Find en brugt B&W CC6 eller LC600
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2016 kl. 15:22
Oprindeligt skrevet af Silentbob Silentbob skrev:

Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:


Kan forstærker og PlayStation ikke stå ovenpå møblet, under fjernsynet?


Det var måske en mulighed.


Sæ'føli'. Det var den løsning jeg ikke fik forklaret ordentligt første gang jeg skrev det.


Receiver og PS på bænken under TV.
TV op på væggen og højttalere på væggen på hver side af tv. Diskant i ørehøjde!

En løsning som ikke koster dig en krone (ud over skruer og evt et vægbeslag til TV), men som vil give dig et løft lydmæssigt.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
alf66315 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 23-August-2016
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér alf66315 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2016 kl. 10:10
Hej, er ny på forummet, men har længe fulgt med på sidelinjen. 

Tråden her, fik mig dog til at lave en bruger, da jeg har haft fornøjelsen af at hører et kommende dansk udspil på soundbar market. Det er et nyt dansk designet brand af soundbar kaldet Steenssen, der vil fokusere på den gode lyd og design. Fik mulighed for at hører deres tre bud og det er tre spændende kandidater til soundbar markedet. De er dog ikke på markedet i Danmark endnu, men måske værd at holde øje med. 
Til top
Silentbob Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Silentbob Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2016 kl. 07:27
Vækker lige min tråd til live igen.

Jeg har besluttet helt at droppe soundbar ideen og lytte lidt til rådene givet her i tråden. Dog knap så drastiskSmile

Jeg vil skifte mine B&W DM600 S3 ud med nogle knap så dybe kompakthøjtaler og flytte dem ned i nærheden af TVet.

Drømmen ville være et par Dali Opticon LCR eller Rubicon, men de er desværre uden for min pris grænse og jeg har ikke kunne finde nogen brugt. Jeg har derfor kig på et par System Audio Talent. Jeg har derfor et par spørgsmål.

1) Nogen der kender System Audio Talent og lydkvaliteten? Evt. hvor de ligger i forhold til mine
B&W DM600 S3?

2) Nogen alternative højtaler (Gerne brugt) til maks 5000 kr.

3) Går lidt med tanker omkring en center højtaler i fremtiden. Men er i tvivl om hvor vigtig den er for lydbilledet?


Redigeret af Silentbob - 01-September-2016 kl. 07:32
In a world gone mad, we will not spank the monkey, the monkey will spank us!
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2016 kl. 07:43
Når det skal være kompakt, har du kigget på Dali Fazon? Den store model lcr. Jeg har den selv og syntes den er ganske hæderlig. Skal naturligvis have en sub til også.
Til top
Silentbob Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Silentbob Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2016 kl. 07:52
Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

Når det skal være kompakt, har du kigget på Dali Fazon? Den store model lcr. Jeg har den selv og syntes den er ganske hæderlig. Skal naturligvis have en sub til også.


Dem har jeg faktisk kigget på, men kun hurtigt og havde faktisk affærdiget dem så et skridt nedad lydmæssigt pga. størrelsen. Men har nok taget fejl.

Kan se der par til salg på DBA inkl. B&W center eller Dali sub inden for min prisgrænse.
In a world gone mad, we will not spank the monkey, the monkey will spank us!
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2016 kl. 09:02
Uden subwoofer vil jeg da heller ikke anbefale dem. Evt tag forbi hifiklubben og lyt til dem. Jeg blev overrasket over hvor "stor" bred lyden var.
Jeg sammenlignede med flere kompaktmodeller deroppe og jeg var klart overbevist om denne. Markant luftigere og større lyd end den mindre fazon, som jeg ellers også var glad for. B&W M1 stak helt af (i den forkerte retning) og var ellers den jeg helst ville have faktisk (Jeg er en B&W Sucker).

Jeg har været igennem mange højtalere dog aldrig high end, men det er den jeg har været gladest for. Kunne nu godt lide mine cm9, men de krævede sin plads og havde naturligvis bedre lyd, men koster så også 3 gange så meget:).
Kompakt syntes jeg ikke du må snyde dig selv for bare at teste den ihvertfald:). In mente hav en solid sub:)


Redigeret af Bromberg5 - 01-September-2016 kl. 09:03
Til top
Silentbob Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Silentbob Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2016 kl. 09:59
Du havde faktisk allerede fået mig overbevist efter din første indlægSmile

Jeg skal ikke have baghøjtaler og har kun plads til en sub eller en center. Sælgeren på DBA har så følgende setup til salg:

1) 2 stk Dali Fazon LCR (6 år gammel - 2800 kr) + Dali AW10 sub (6 år gammel - 1000 kr)

eller

2) 2 stk Dali Fazon LCR (6 år gammel - 2800 kr) + B&W CM center (2 år gammel - 2500 kr)

Jeg kan ikke rigtig finde noget positivt på nettet om Dali subwoferen, så er mest lun på setuppet med B&W center. Men vil det scenario kunne gå an eller er det tvingende nødvendig med en subwofer?

Alternativt skal jeg blot købe højtaleren og supplere den med Fazon subwoferen fra Hifi klubben.


Redigeret af Silentbob - 01-September-2016 kl. 10:02
In a world gone mad, we will not spank the monkey, the monkey will spank us!
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu