recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny receiver til Klipsch anlæg
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ny receiver til Klipsch anlæg

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Jeppe_K Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 21-August-2016
Sted: Humlebæk
Status: Offline
Point: 11
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jeppe_K Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Ny receiver til Klipsch anlæg
    Sendt: 21-August-2016 kl. 20:48
Hej,

Jeg har læst de andre tråde med næsten samme problemstilling, men ville gerne lige høre jeres mening Smile

Jeg har i længere tid siddet og kigget på forskellige receiver, men kan ikke rigtigt beslutte mig for en. 
Her i foråret købte jeg et nyt anlæg til hjemmebiografen og kunne nu godt tænke mig at opgradere min receiver.
Anlægget består lige nu af 2x Klipsch 280F, 1x Klipsch 450C, 2x Klipsch 250S, 1x SVS PB-2000 sub og en Harmon Kardon AVR270 receiver.
Jeg havde selv kigget på:
  • Marantz SR7010
  • Yamaha RX-A3050 Aventage
  • Anthem MRX 520/720
Jeg kan se at Yamaha'en er på tilbud, til en ret fornuftig penge, men hvordan er den sammenlignet de to andre? Har hørt at ARC og Audyssey skulle være en del bedre end YPAO.
Jeg havde også overvejet en Marantz processor (AV7702MK2) med en Anthem/Rotel forstærker, men det er måske lige i overkanten til et Klipsch anlæg Tongue
Det vigtigste for mig er at have en rigtigt godt lydkvalitet og god rum kalibrering, da min nuværende receiver ikke rigtigt har nogen ordenlig kalibrering.
4K, Atmos og apps er ikke rigtigt noget for mig, men den må meget gerne understøtte mulighed for to subwoofers og måske to mere højtalere (men det er ikke det springende punkt)
Anlægget bliver brugt hovedsageligt til film men også lidt musik, der bliver streamet fra en Roku3.
Budgettet er omkring de ~20k


Redigeret af Jeppe_K - 21-August-2016 kl. 20:50
Til top
Jesper Flamand Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 07-Oktober-2008
Status: Offline
Point: 345
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jesper Flamand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2016 kl. 21:07
Vil igen anbefale en Anthem receiver. Deres ARC fungere rigtig godt. Hvis du ikke skal bruge atmos ville jeg kigge efter en mrx 710. :-)
Til top
JakobSkaarup Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet


Oprettet: 14-Juli-2011
Status: Offline
Point: 989
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JakobSkaarup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2016 kl. 21:47
Hvis du er ligeglad med atmos, 4k og så videre. Så ville jeg spare en masse penge ved at købe brugt, der er en super fin Integra 80.3 til salg her på siden, alternativt kunne være noget marantz, denon eller lignende
Til top
dr gonzo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1316
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér dr gonzo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2016 kl. 11:07
Klipsch og Anthem (ARC) er et match made in heaven. Jeg har testet Denon, Onkyo og Pioneer på mit setup, og intet gav et lige så godt resultat som min daværende MRX 710. Siden har jeg opgraderet til Atmos, og jeg overvejede ikke et sekund, at gå væk fra Anthem i forbindelse med opgraderingen, så nu har jeg en AVM 60, som jeg synes lyder præcist som MRX 710 (som jeg også kun brugte som processor) eneste forskel er et lavere noise floor. Så hvis 4K og Atmos ikke er vigtigt for dig vil jeg lede efter en brugt 710, ellers en 720'er.
Til top
Jeppe_K Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 21-August-2016
Sted: Humlebæk
Status: Offline
Point: 11
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jeppe_K Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2016 kl. 11:34
Mange tak for svarene!

Det lyder til at jeg ender på Anthem. Har også meget gerne ville prøve det efter at have læst og hørt så meget godt om dem.

Det ser ikke ud til at MRX710 er noget der bliver solgt så tit brugt, kan ihvertfald ikke lige finde en på nuværende tidspunkt.
Er der nogle gode steder at lede efter brugt hifi udstyr, udover salgs sektionen her og DBA?

Ellers må jeg prøve at prutte prisen ned på en MRX720, burde vel også være muligt
Til top
Jesper Flamand Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 07-Oktober-2008
Status: Offline
Point: 345
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jesper Flamand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2016 kl. 11:56
http://www.hifishark.com/ er et meget godt sted at holde øje. 

Igen hvis du ikke skal bruge ATMOS kan du nøjes med den nye mrx 520. Prøv at få en demo af denne.
Til top
whazz Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 03-Februar-2014
Sted: Aalbor, Danmark
Status: Offline
Point: 115
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér whazz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2016 kl. 16:10
Anthem, uden tvivl..
Hvis ikke du finder en så er Marantz mit næst bedste bud.
Til top
anoz Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 30-September-2007
Sted: Fredericia
Status: Offline
Point: 421
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér anoz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2016 kl. 18:03
JakobSkaarup skriver om en Integra 80.3. Jeg har sådan en til salg her på siden og du er velkommen til at låne og prøve den inden et evt køb, hvis du har mulighed for at hente den i Fredericia - og selvfølgelig levere den tilbage igen, hvis du ikke ønsker at købe den alligevel...

Sig til, hvis du er interesseret 😊
| sony vpl-hw40es | marantz sr7010 | 3*mk s-150 | 4*mk s-150t | 2*xtz s2 atmosphere | 2*mk mx350 mkii | ps4 | logitech harmony companion |
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2016 kl. 20:29
Også en stemme på Anthem herfra! Deres rumkorrektion er uovertruffen. Pengene er på Anthem brugt på det rigtige - rumkorrektion og lyd - ikke på bling bling og funktioner du aldrig får brug for.

M.v.h.
Til top
Stoffer1987 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-April-2008
Status: Offline
Point: 654
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stoffer1987 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2016 kl. 20:50
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Også en stemme på Anthem herfra! Deres rumkorrektion er uovertruffen. Pengene er på Anthem brugt på det rigtige - rumkorrektion og lyd - ikke på bling bling og funktioner du aldrig får brug for.

M.v.h.

Taler du af erfaring? Eller er det noget du har læst dig frem til?
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2016 kl. 21:16
Oprindeligt skrevet af Stoffer1987 Stoffer1987 skrev:

Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Også en stemme på Anthem herfra! Deres rumkorrektion er uovertruffen. Pengene er på Anthem brugt på det rigtige - rumkorrektion og lyd - ikke på bling bling og funktioner du aldrig får brug for.

M.v.h.


Taler du af erfaring? Eller er det noget du har læst dig frem til?


Ja se, det kunne du tænke dig at vide...

M.v.h.
Til top
Jeppe_K Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 21-August-2016
Sted: Humlebæk
Status: Offline
Point: 11
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jeppe_K Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2016 kl. 08:19
Fik aldrig svaret her igen,

Men mange tak for alle svarene!

Jeg endte med at købe en Anthem MRX720, en virkelig dejlig sag Thumbs Up
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu