recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til lyd til tv
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp til lyd til tv

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Peter999 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 22-August-2016
Status: Offline
Point: 2
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter999 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp til lyd til tv
    Sendt: 22-August-2016 kl. 11:13
Hej håber jeg er i det rigtige forum.

Jeg har været ude for at hjælpe en gammel dame med lyd til hendes tv. Hun har fået et par pc højtalere hvor begge højtalere er forbundet til en sub hvor jack kablet også går ud fra og op i phonr stikket på tv'et. Det virker også fint men problemet er at subben slukker automatisk for hele systemet og aktiveres kun igen efter man fysisk har været oppe og skrue op for højtalerene på subben. Kan det automatiseres. Enten ved indstillinger eller kan man få et kabel med volumekontrol der kan sættes op til hendes bord og stol (ca 3 meter fra tv'et)

Håber i kan hjælpe.
Mvh Peter
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2016 kl. 12:05

Der kan svares på det spørgsmål når det vides hvilke højttalere det drejer sig om. Så kom lige med et Link.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4936
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2016 kl. 17:20
Den kører sikkert på indgangssignalet som er for lavt.
En løsning kunne måske være at flytte fra phono stik over i minijack og sætte det til høretelefonudgangen på tv'et og skrue lidt op.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu