recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nye Pioneer Topline Receiver b.la LX901
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nye Pioneer Topline Receiver b.la LX901

 Besvar Besvar Side  <1 234
Forfatter
Besked
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2016 kl. 10:10
Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Hvis man bruger Google til at søge lidt baglæns i foregående modeller og ser indmaden på LX89 - 88 87 86 85 84, så vil jeg da helt klart sige at det er Pioneer der står bag den nye LX 901, hvad Onkyo bidrager kan jeg desværre ikke lige se. Selve effektdelen er jo næsten identisk helle serien i gennem rent visuelt.

MCACC Pro og Air Studios har jo også altid været Pioneer.
 
Hvis man ser billeder af tidligere Onkyo receiver og deres indmad f.eks. 3030 så er der ikke noget der tilnærmelsesvis minder om Pioneer. Men derfor kan Onkyo godt have bidraget med noget, spørgsmålet så bare hvad?
 



Måske det der "reflex optimizer" som på Onkyo hedder AccuReflex. Noget der skulle forbedre fase og lyd, på loftskydende Atmos fronter, med andre ord, noget hovsa fix/faxe løsning, i stedet for og bygge en rigtig Atmos bio.

Redigeret af armani-thomas - 23-August-2016 kl. 10:11
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2016 kl. 10:51
Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Hvis man bruger Google til at søge lidt baglæns i foregående modeller og ser indmaden på LX89 - 88 87 86 85 84, så vil jeg da helt klart sige at det er Pioneer der står bag den nye LX 901, hvad Onkyo bidrager kan jeg desværre ikke lige se. Selve effektdelen er jo næsten identisk helle serien i gennem rent visuelt.

MCACC Pro og Air Studios har jo også altid været Pioneer.
 
Hvis man ser billeder af tidligere Onkyo receiver og deres indmad f.eks. 3030 så er der ikke noget der tilnærmelsesvis minder om Pioneer. Men derfor kan Onkyo godt have bidraget med noget, spørgsmålet så bare hvad?
 



Som allerede konkluderet.

M.v.h.
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2016 kl. 11:01
Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Hvis man bruger Google til at søge lidt baglæns i foregående modeller og ser indmaden på LX89 - 88 87 86 85 84, så vil jeg da helt klart sige at det er Pioneer der står bag den nye LX 901, hvad Onkyo bidrager kan jeg desværre ikke lige se. Selve effektdelen er jo næsten identisk helle serien i gennem rent visuelt.

MCACC Pro og Air Studios har jo også altid været Pioneer.
 
Hvis man ser billeder af tidligere Onkyo receiver og deres indmad f.eks. 3030 så er der ikke noget der tilnærmelsesvis minder om Pioneer. Men derfor kan Onkyo godt have bidraget med noget, spørgsmålet så bare hvad?
 

Du kan prøve at kigge lidt billeder af indmaden i Onkyos RZ3100 og RZ5100. De ligner til forveksling de forrige års Pioneer modeller.
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2016 kl. 12:00
Disse billeder på linkene viser at Pioneer SC-LX 901 og Onkyo TX-RZ 3100 er identisk hvad indmaden angår, jeg kan i hvert fald ikke umiddelbar se nogen forskel, jo der står Onkyo på tranformeren og det gør der ikke på Pioneer
 
 
 
Onkyo RZ5100 er kun en processor/ forforstærker, hvilket Pioneer ikke har haft tidligere. Men det har Onkyo i form af deres SC-5530 


Redigeret af Potter - 23-August-2016 kl. 12:08
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2016 kl. 12:06
Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:


-------
 
Onkyo RZ5100 er kun en processor/ forforstærker, hvilket Pioneer ikke har haft tidligere. Men det har Onkyo i form af deres SC-5530 

Det er også rigtigt. Der stod RZ5100 ved et billede af RZ3100 i googles billede søgning. Det er RZ3100 der ,inden i, ligner en Pioneer.
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2016 kl. 12:17
Priser på Pioneer SC-LX 901 florere til ca. 2900 euro/ 2500 pund.Unhappy
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
JesA Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Marts-2008
Sted: Sjælland
Status: Offline
Point: 697
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JesA Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2016 kl. 17:40
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Yamaha, ONKYO, Marantz, Anthem m.m.

M.v.h.


Hov, glemte lige Pioneer..

Oprindeligt skrevet af JesA JesA skrev:


- fint nok...............lad mig være ærlig, grunden til at jeg spurgte er fordi at jeg oplever at du ikke forsømmer én mulighed for at fremhæve Yamaha-produkter samtidig med at du ikke forsømmer én mulighed for at "bashe" alle mulige andre mærker, især Pioneer produkter og ISÆR Onkyo....


Hov: http://forum.recordere.dk/ny-receiver-til-klipsch-anlg_topic147978_post1490681.html#1490681

Når man har arbejdet med de forskellige mærker, så farves man selvfølgelig i sine holdninger. Indrømmet, så har jeg - ofte - en ret bastant facon.

M.h.t. Pioneer, så har jeg som sådan ikke noget mod mærket. Bevares, de har tidligere haft tilbagekaldelser på nogle receivere. Det som "rammer min ligtorn", er når nogle nærmest udråber det som noget helt specielt/ekseptionelt, indenfor surround-receivere (læser du Armani-Thomas? ;) ). Så bliver jeg på tværs, da mine oplevelser med mærket er, at det netop ikke er hverken værre eller bedre, end alt muligt andet. Tværtimod kunne de blive lidt bedre hvad angår deres rumkorrektionssoftware. Hér tror jeg desværre ikke giftermålet med ONKYO kommer til at hjælpe dem, nok snarer tværtimod.

M.h.t. ONKYO så er jeg tidligere ONKYO-entusiast! Har fra midt-firserne og 15+ år frem haft en del ONKYO produkter. Var meget entusiastisk omkring deres lyd, value-for-money o.s.v. Det betyder så også, at jeg har fulgt, hvordan først finishen faldt brat og dernæst kvaliteten.
Og da så servicen fulgte med ned, og ONKYO valgte at ignorere deres kunder med defekte surr-receivere - i BUNKEVIS - så stoppede min sympati for ONKYO. Når ONKYO ikke selv ville, så må andre jo advare mod at købe deres "skrammel". . Eller i det mindste advare om mulige problemer.
Jeg er dog ikke mere imod ONKYO, end at jeg kigger på nogle af deres ældre produkter: 70'er receivere, 80'er pladespiller m.v. Og har for et halvt års tid siden købt en ONKYO effektforstærker (igen).

M.h.t. Yamaha så handler det i høj grad om, at for langt de fleste mennesker (98%), så handler det om at få et produkt, som lyder godt, er nem at betjene, og som kan holde i mange år. De (få) bio-entusiaster herinde anbefaler jo i høj grad ud fra egne behov - ikke ud fra modtagerens behov. Det vil i langt de fleste tilfælde være at skyde (langt) over målet, for modtageren. Jeg ser mere på, hvad de som spørger, rent faktisk forventer/har af behov. Og hér rammer Yamaha meget godt, også fordi det suverænt er det mærke som går mindst i stykker. Det vil andre i branchen også kunne bekræfte.

Og jo, der er en grund til, at der står en Yamaha i min stue også.

Oprindeligt skrevet af JesA JesA skrev:


Indrømmet, jeg synes at det er lidt "anstrengende" at læse dine meget sort/hvide betragtninger....og det er ærgeligt at dette "støjer" for dine i øvrigt ofte fine indlæg om alt muligt andet...

Måske du oplever dine indlæg anderledes - men nu har du fået lidt venlig ment "bruger feedback", som du kan tage til efterretning. ( eller lade være... ;)


Jeg har forsøgt at belyse grunden til mine bastante holdninger lidt. Jeg tager selvfølgelig din udmelding til efterretning, og vil forsøge at moderere svarene lidt.

M.v.h.
 
- tak for fin og "uddybende" respons.
'Dejligt at du modtog mit "skriv" til dig på en imødekommende måde! Thumbs Up
 
 
 
 
Til top
JesA Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Marts-2008
Sted: Sjælland
Status: Offline
Point: 697
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JesA Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2016 kl. 17:41
Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Priser på Pioneer SC-LX 901 florere til ca. 2900 euro/ 2500 pund.Unhappy
 
- hvilket jo er horrible priser, selvom at de er "vejledende"..Dead..
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 234
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu