recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - NAS Harddisk Skratter ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

NAS Harddisk Skratter ?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
xalodogan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-August-2010
Status: Offline
Point: 549
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér xalodogan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: NAS Harddisk Skratter ?
    Sendt: 26-August-2016 kl. 00:08
Når jeg kopiere store filer fra min ene WD Red 4TB til den anden WD Red 4TB så larmer min / mine harddiske. Det er ikke klik lyde.....ben blot at den skratter lidt. 

Når jeg evt streamer film fra den så er der intet galt.....

De skulle være ret lydsvage.......men er lidt i tvivl om der skulle være noget galt ?


Hvordan kan jeg evt tjekke det......Det handler om en NAS Synology DS413j.

Men ellers melder min NAS ikke om fejl eller lign. Og heller ikke under Harddisk report eller health.


På forhånd tak


Redigeret af xalodogan - 26-August-2016 kl. 00:16
Til top
dantox Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 31-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 33
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér dantox Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2016 kl. 08:30
prøv at sammenlign med denne side:

Denne side har før reddet mig fra total data loss :)

/D
Til top
xalodogan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-August-2010
Status: Offline
Point: 549
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér xalodogan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2016 kl. 10:41
Tak for linket. 

Det lyder slet ikke som mine drev. Så umiddelbart tror jeg at lyden er normal. 

Det er jo KUN under flytning / kopiering af store data mængder at man kan høre den skrive. 
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2016 kl. 16:44
ja selvfølgelig - når du flytter mange store filer, så skal hovedet jo flytte sig konstant. Især hvis pakkerne ligger forskellige steder på drevene - det betyder også når man gøre det over en længere periode at man så kan høre dem. Absolut intet odiøst i det. Det skal du ikke tage så tungt. lydsvag er ved "alm" brug, hvor den ikke behøver flytte hovedet så meget og så konstant. (du vil garanteret kunne måle at HDD temp stiger en kende når du laver operationerne)
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu