recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Streame sportsudsendelser = Hovedpine
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Streame sportsudsendelser = Hovedpine

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-September-2008
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 1827
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Streame sportsudsendelser = Hovedpine
    Sendt: 26-August-2016 kl. 14:40
Er der andre som oplever dette?

Som overskriften siger - Hovedpine af at Streame sportsudsendelser.

Jeg har over de sidste måneder testet om det er muligt at "klippe kablet" og udelukket streame TV via internet. De forskellige Abonnementer kan sagtens dække mit behov for almindelige TV udsendelser og Sport.

MEN jeg oplever at når der streames sport via f.eks. DR.dk, TV2play, Dplay og mit UFC fightpass så får jeg simpelthen en let hovedpine.

Billedet er som sådan okay men jeg kan godt se at når der kommer hurtige bevægelser så bliver billedet sløret og uklart.

Jeg kan forstå at det er på de udsendelser hvor bit- og framerate'en er lav.

Er der noget at gøre ved det eller er det bare at vente til kvaliteten bliver hævet?



NB. Jeg streamer via en nyere NUC (win10 og chrome browser) og et 4 år gammelt 55" Samsung TV
(Når jeg streamer via ViaPlay får jeg ikke hovedpine)
Til top
pointwood Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 324
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pointwood Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2016 kl. 18:36
Ikke noget jeg har oplevet. Jeg bruger et AppleTV 4 og streamer fra DR og Viaplay.
Jramskov
Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-September-2008
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 1827
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2016 kl. 18:54
Oprindeligt skrevet af pointwood pointwood skrev:

Ikke noget jeg har oplevet. Jeg bruger et AppleTV 4 og streamer fra DR og Viaplay.


Jeg har heller ikke noget problem med Viaplay via mit udstyr.

Siger du at når der streames sport på DR via AppleTV 4 så er det fuldstændigt gnidningsløst (flydende bevægelser uden "hak")

Det har jeg, rent teknisk, lidt svært ved at tro på
Til top
pointwood Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 324
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pointwood Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2016 kl. 19:22
Nej, det var hovedpinen jeg kommenterede på. Det er begrænset hvad jeg har set af live sport på DR, så kvaliteten af det skal jeg ikke kommentere for meget på. Kvaliteten på fodbold i Viaplay er jeg ikke tilfreds med. Det er nogenlunde, men langt dårligere kvalitet end hvad vi tidligere havde igennem Waoo med Viasat pakke). Det er ret sjældent at det hakker. Der kan godt være udfald engang, men det er sjældent. Kvalitetsproblemet består primært i at bitraten er for lav. Som jeg har forstået det er græs svært at rendere og derfor bliver det "gnidret".

Viaplay appen kunne også fungere bedre, nogle gange er det nødvendigt at genstarte app'en for at få den til at vise sportsoversigten.

Apropos sport, hvordan er Dplay? Det er noget med at sport flyttes til Eurosport der vist ikke har en ATV4 app :(
Jramskov
Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-September-2008
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 1827
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2016 kl. 19:49
Da Eurosport (og alt andet sport, f.eks. landskamp på kanal5) blev det sendt på Dplay var det med en bitrate på max 3,6 Mbit/s på en flash player. Under alt kritik.

Jeg tror Eurosport nu bruger nogenlunde samme teknologi
Til top
pointwood Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 324
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pointwood Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2016 kl. 19:59
Ja, det er ikke imponerende og ikke ligefrem noget der giver mig lyst til at betale for det.
Jramskov
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2016 kl. 20:59
Det er vigtigt at du skifter opdateringsfrekvens på videosignalet alt efter hvad du ser. Danske streaming-tjenester sender i 50Hz mens dine UFC-slåskampe nok sendes i 60Hz.
Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-September-2008
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 1827
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2016 kl. 21:06
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Det er vigtigt at du skifter opdateringsfrekvens på videosignalet alt efter hvad du ser. Danske streaming-tjenester sender i 50Hz mens dine UFC-slåskampe nok sendes i 60Hz.


Det er jeg mere end klar over.

Jeg fandt at 59p hz gav det bedste resultat på f.eks. fightpass (29.73 fps)
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2016 kl. 11:21
Selv om ATV er sat til 50Hz kan jeg ofte opleve en underlig "hakken" på især TV 2.

Det er som om der mangler nogle frames. Problemet er der ikke ved film på TV 2, men der er hver frame jo også to gange, så hvis der mangler en enkelt i ny og næ, ses det jo ikke.
Til top
DiscomanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Februar-2008
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1415
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DiscomanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2016 kl. 16:37
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Selv om ATV er sat til 50Hz kan jeg ofte opleve en underlig "hakken" på især TV 2.

Det er som om der mangler nogle frames. Problemet er der ikke ved film på TV 2, men der er hver frame jo også to gange, så hvis der mangler en enkelt i ny og næ, ses det jo ikke.

Har samme problem.

Især på TV2 news, er det uudholdeligt at se tv, da lysavisen i bunden nærmest hakker/slører. 

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2016 kl. 16:58
Det vil jeg lige tjekke senere. Jeg har ikke prøvet TV2 Nys på Apple TV; kun Sky News, hvor tickeren kørte fint i 50Hz.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2016 kl. 00:08
Jeg så ikke noget videre galt med "lysavisen" på TV2 News.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu