recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Reparation SVS PB13 ultra?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Reparation SVS PB13 ultra?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
jonit Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 23-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 219
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jonit Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Reparation SVS PB13 ultra?
    Sendt: 29-August-2016 kl. 20:27
Har lige købet en brugt SVS PB13 Ultra BASH 750W fra 2008.

Kom hjem med den, bugserede den i kælderen og satte alle kontroller GAIN lavt osv. og satte strøm til, men ingen led lampe, ingen lyd eller nogen som helst tegn på liv. Tjekkede den udvendige sikring, men kan ikke finde fejl, har målt den der er ok gennemgang i den, hvad nu havd kan være galt?
Har prøver always on, auto on ingenting virker?Ouch

Vil jo helst have den til at virke llers må den jo tilbage igen, den er jo superfed...og stor siger konen, men den skal jo også kunne sige noget, nogen ideer hvad jeg kan gøre?


Er det muligt at få den repareret nogle steder? Har læst at det kan være en defekt termistor i strømforsyningen?

Kan man få en ny forstærker til den en sledge sta1000?

Eller skulle jeg kigge på alternative forstærkere som behringer inuke?
mvh Jonit 


Redigeret af jonit - 30-August-2016 kl. 07:17
Jonit... , Se mere her...
Min Bio
Til top
SandSand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Februar-2006
Sted: Valby
Status: Offline
Point: 525
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SandSand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2016 kl. 14:13
Prøv at skrive til AV Connection.
Til top
jonit Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 23-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 219
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jonit Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2016 kl. 07:00
Dem har jeg skrevet til, de foreslår en ombytning til en sledge sta1000d forstærker, det kan godt gå hen og blive løsningen , har pt. Forstærkeren til undersøgelse på værksted, så afventer deres svar.

Redigeret af jonit - 06-September-2016 kl. 07:01
Jonit... , Se mere her...
Min Bio
Til top
mureren Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Oktober-2005
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 710
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mureren Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2016 kl. 10:45
Er jeg den eneste der er nysgerrig efter at vide om du købte den efter en demo hvor den virkede?
Mener du sælger har fortiet defekten?
Eller tror du den er gået i stykker under transporten eller ved tilslutningen hjemme hos dig?
Og hvad koster udskiftning til Sledge STA1000D forstærkeren?

Mvh. Mureren

"I wish there was a knob on the TV to turn up the intelligence! There's a knob called "brightness", but it doesn't work!"
Til top
jonit Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 23-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 219
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jonit Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2016 kl. 11:22
Den er købt uden mulighed for at høre den, de havde ikke noget anlæg mere og kunne ikke finde strømkablet. Den havde stået ubrugt i en længere periode, og sælger vidste den virkede dengang, der er ikke noget lurvet ved denne handel, vi er i god dialog og har en klar aftale at sælger betaler for at få den lavet ellers går handlen retur. Den er fra et dødsbo.

En ny sledge sta1000d koster 4800 kr.

Redigeret af jonit - 06-September-2016 kl. 11:23
Jonit... , Se mere her...
Min Bio
Til top
RangerJoe Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 16-Maj-2004
Sted: Nordjylland
Status: Offline
Point: 145
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér RangerJoe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2016 kl. 15:37
Du kunne evt. kontakte Ed Mullen, Director fra SVS. 
Har er super flink og hjælpsom.
-------------------
JVC DLA-X35|Yamaha RX-A1020|MK S150MK2+MK SS150T+SVS PC-13 Ultra|Intel NUC, LibreElec
Til top
jonit Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 23-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 219
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jonit Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2016 kl. 17:33
Har også skrevet til SVS, eneste mulighed her er en ny SVS Sledge STA1000D Forstærker.
Jonit... , Se mere her...
Min Bio
Til top
jonit Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 23-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 219
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jonit Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2016 kl. 17:03
Den gamle kunne ikke repareres, reservedele kunne ikke skaffes (nogle special transistorer i strømeguleringen). Har findet frem til en fornuftig løsning, sælger og jeg deles om udgiften til en ny SVS Sledge STA1000D forstærker, glæder mig. Den er på vej med posten.

Nogen der kunne være interesseret i en SVS PB13 ultra BASH 750W forstærker, som selv kan reparere strømreguleringen?


Redigeret af jonit - 16-September-2016 kl. 17:05
Jonit... , Se mere her...
Min Bio
Til top
jonit Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 23-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 219
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jonit Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2016 kl. 12:16
Har nu fået sat en SVS STA1000D slegde forstærker i min PB13 Ultra, der er kun en ting at sige...WOW

Never turning back...SVS the way to go
Jonit... , Se mere her...
Min Bio
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu