recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 4 zones - multirumsløsning - inspiration søges
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

4 zones - multirumsløsning - inspiration søges

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
omdal Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 30-August-2016
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér omdal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: 4 zones - multirumsløsning - inspiration søges
    Sendt: 30-August-2016 kl. 10:44
Hej 

Jeg skal til at bygge hus og i den forbindelse vil jeg have noget integreret lyd. 

Jeg skal kunne spille samme musik i 4 zoner

Z1
1 højtaler i badeværelse

Z2
2 baghøjtalere + 1 soundbar i stue

Z3 
2 højtalere i køkken/al rum

Z4 
udenfor .. 1-2 højtalere

Man skal kunne streame til det via spotify f.eks. og kunne styre hvilke zoner der er aktive, forholdsvis simpelt. 

Nogen der har et bud på en fed løsning ?
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2016 kl. 11:23
Den ligger da lige til højrebenet, Sonos
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2016 kl. 12:36
Du kan ikke streame til Sonos fra andet end de tjenester, som ligger i Sonos' app. Ellers skal du have koblet eks. en Google Chromecast Audio til en AUX-port på en Sonos Connect. Ulempen ved dét er, at zonen med Connect'en så altid skal spille med, hvis du vil streame noget til den.

Det er naturligvis "kun" et problem, hvis du bruger tjenester, som Sonos ikke allerede har i deres app, dvs. ting som Youtube eller andet skrammel
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2016 kl. 12:59
Oprindeligt skrevet af omdal omdal skrev:

Hej 

Jeg skal til at bygge hus og i den forbindelse vil jeg have noget integreret lyd. 

Jeg skal kunne spille samme musik i 4 zoner

Z1
1 højtaler i badeværelse

Z2
2 baghøjtalere + 1 soundbar i stue

Z3 
2 højtalere i køkken/al rum

Z4 
udenfor .. 1-2 højtalere

Man skal kunne streame til det via spotify f.eks. og kunne styre hvilke zoner der er aktive, forholdsvis simpelt. 

Nogen der har et bud på en fed løsning ?

Desværre ikke en løsning. Men en detalje. De der højtalere skal man lige huske, at de skal også have strøm. Batterier til stationære højtalere, det er en dårlig ide, synes jeg.

Det er primært badeværelse og udenfor som jeg tænker på, i relation til dine ønsker.
Til top
JakobSkaarup Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet


Oprettet: 14-Juli-2011
Status: Offline
Point: 989
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JakobSkaarup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2016 kl. 13:10
Jeg har lige været i samme situation som dig, og jeg endte med at gå med en raumfeld løsning. En løsning som jeg er glad for, hvis du er fra kbh skal du være velkommen til at komme forbi og se det
Til top
omdal Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 30-August-2016
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér omdal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2016 kl. 13:48
OBS - løsningen jeg har i tankerne skal 

1. kunne tilsluttes "alm" højtalere der skal indbygges
2. have mulighed for at KUN spille i udvalgte rum
3. det er ikke et krav at jeg kan spille forskelligt i alle rummene 

Jeg tænker lidt en løsning kunne være et spoticy-connect enabled forstærker, og så mangler jeg bare en måde at aktivere og deaktivere zonerne på ?
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2016 kl. 14:54
Hvis det vare er Spotify, så vil både Sonos Connect:Amp og den tilsvarende model fra Raumfeld vel være fine? De har godt nok ikke den mest kraftfulde forstærker, men afhængigt af hvad du putter i loft/væg, så kunne de nok være tilstrækkeligt.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2016 kl. 15:29
Chromecast audio?

den er billig og jeg tror de er ved at have styr på deres multirum?

Hvor meget højttaler og forstærker ligger du allerede inde med?
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
stelliesto Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 17-Maj-2016
Status: Offline
Point: 30
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stelliesto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2016 kl. 13:43
Jeg er med på en lytter - søger præcis det samme. Jeg har overvejet en af NAD's CI forstærkere og smide en Chromecast Audio i hver zone. 

Redigeret af stelliesto - 31-August-2016 kl. 14:20
Til top
omdal Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 30-August-2016
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér omdal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2016 kl. 15:31
altså jeg har ingen indbygnings højtalere så det skal jeg lige have styr på ... 
Har noget sony og samsung surround forstærker - hvis løsningen kan være chromecast audio, burde de kunne  bære det - dog er jeg ikke imponeret af de kun bruger jackstik til at transportere lyden .. 

Chromecast har da ikke multirumsløsning ? - jeg mener jeg kan vel kun streame til den enkelt forsat, ik sandt ? 

Jeg har også set på HEOS og AirHome - men synes ikke der er nogen der rigtigt levere det jeg har brug for .. 

@Torben Rasmussen > kan du forklare det setup ? - sådan som jeg har forstået det med sonos, så kan man max tilslutte 2 pr. forstærker, hvilket vil sige jeg skal til mit setup bruge 4 forstærkere til ca. 4k stykket, det synes jeg sq er i overkanten ... eller ja det ved jeg ikke om jeg synes ... jeg synes bare det er latterligt, at skulle sætte 4 forstærkere op, det er nok mest den del jeg synes er hovedløs
Til top
omdal Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 30-August-2016
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér omdal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2016 kl. 15:37
jo for pokker chromecast understøtter sq multirum : https://support.google.com/chromecast/answer/6329016?hl=en&ref_topic=6328727

dog kræver det så alle højtalerne er aktive og har et jack stik 
Til top
omdal Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 30-August-2016
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér omdal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2016 kl. 10:37
Nogen der har erfaringer med det her ? 
http://www.htd.com/Products/Whole-House-Audio
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu