recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Afstand til lærred
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Afstand til lærred

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2016 kl. 18:32
Jeg ville nok kigge efter en god fladskærm i stedet mellem 65-75".
Et godt bud:

http://www.webhallen.com/dk-da/lyd_og_billede/217134-samsung_75_led-tv_ue75ju7005_4k_ultra_hd&atcl=external:ref

Hvis du ender op med Epson TW 7200, ser det ud til, dens større zoomområde er tilstrækkeligt.
Husk på, afstanden skal måles fra linsen til lærredet, så hvis du ikke har taget højde for det, kan det sagtens betyde en forskel på 5-10".

Hvis du må har målt fra linsen, burde du kunne vælge mellem et billede, der er mellem 65-140" ved et lærred i 16:9 format, som jo fint burde kunne bruges i din opstilling.


Redigeret af Supergris - 01-September-2016 kl. 18:48
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV.







Til top
Precious Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Februar-2012
Sted: Ikast, Danmark
Status: Offline
Point: 636
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Precious Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2016 kl. 14:37
Heh, jeg var lige på vej til at sige det samme.

78" så ville jeg gå efter et stort TV fremfor en projektor.

Projektor er voldsomt krævende mht mørklægning, hvor du ikke har det samme problem på et TV.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu