recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - B&W 805
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

B&W 805

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
niels31 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 31-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér niels31 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: B&W 805
    Sendt: 31-August-2016 kl. 21:12
Hej alle

Er ude i en lille nyinvestering, så jeg kunne godt bruge et par gode råd ;)

Jeg overvejer kraftigt at købe et sæt brugte B&W 805s på DBA eller Ebay. Det tænker jeg ikke der kan være den store risiko ved? Ved mindre de selvfølgelig er blevet mishandlet eller har spillet for højt?

Mit næste spørgsmål er så, hvilken forstærker skal jeg købe til? Krell eller noget rørforstærker? Vil gerne have en med Dac indbygget, så jeg kan sætte en mediestreamer til. 

Glæder mig til at høre jeres kommentarer :) 

Niels
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2016 kl. 22:36
Vil du købe dem, fordi du kan lide lyden, eller udseendet?

Rørforstærker og en højttaler med en minimumsimpedans på 3,7 ohm, formodentligt i vante B&W stil også krydret med en skrap gasevinkel, er en ret dårlig cocktail!

Du skal, hvis du vil have mest ud af et sæt B&W højttalere have en strømstærk forstærker, der kan levere masser af effekt også i besværlige impedanser!

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
niels31 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 31-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér niels31 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2016 kl. 22:47
Hej Klaus. 

Har hørt dem hos noget familie og jeg synes virkelig de lyder godt, især til prisen godt 10k brugt i god stand. Jeg er med på udfordringen med rørforstærkeren. Tror jeg skal have fundet mig en god solidstate amp. 
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu