recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - NAS vs 4K vs Samsung 7005
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

NAS vs 4K vs Samsung 7005

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Mikael Engmark Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 18-Juni-2016
Sted: Struer
Status: Offline
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mikael Engmark Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: NAS vs 4K vs Samsung 7005
    Sendt: 06-September-2016 kl. 20:42
Ohøj

Jeg er blevet lun på en mere solid opsætning end den eksisterende løsning i hjemmet. 

1: Jeg venter pt på et sobert tilbud på en samsung  ue65ks7005
2: Jeg vil have en NAS som skal virke sammen med netop tv´et.

Hvis jeg afspiller en 4k film fra en NAS til mit Samsung Smart tv ala 7005. Er det så fjernsynet der skal afvikle filmen eller er det NAS der bokser med 4K transcoding? Jeg er lidt tabt i det her.

mvh
Mikael
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Status: Offline
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2016 kl. 23:43
Køb et Samsung 7005.

Alt efter hvor stor NAS vi snakker om og hvis den kun skal bruges til film. Så køb en Nvidia Shield og smid en USB 3 harddisk og smid i røven af den.

Så har du en afspiller der understøtter 4K både via film, Netflix HDR, youtube 4K osv.

Du kan smide minimum 2 diske i røven af Nvidia Shield og den kan også fungere som film server via Plex og har kræfter nok til at kunne transcode. Sådan du kan tage dine film med dig på farten til mobil, tablet eller whatever.
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
Mikael Engmark Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 18-Juni-2016
Sted: Struer
Status: Offline
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mikael Engmark Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2016 kl. 04:59
hmm

NAS vil også bruges som billed/film/generelt familielager etc. 

Mikael
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Status: Offline
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2016 kl. 16:57
Problemet med kun at bruge den indbygget afspiller i tv er, at den ikke understøtter alle formater. Og vil skabe flere problemer med hvordan filmene skal afvikles.

En NAS er god, men du vil komme til at mangle en afspiller af en form for at det skal blive gnidningsfrit. Der er ingen NAS pt som kan transcode 4K film.

Redigeret af JordanDK - 07-September-2016 kl. 16:58
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2016 kl. 19:07
som flere siger - glem ALT om at forsøge at bruge en indbygget afspiller i tv'et (læs blandt andet nyheden på forsiden af recordere om sony og youtube).  En Nas der skal kunne transcode 4K vil kræve som minimum en enhed med core i5 af pt nyeste udgave da den understøtter hevc dekodning - det vil du have bedre af at bygge selv hvis det så skulle være. Er man ikke til den slags, så køb en helt alm NAS for de penge du har lyst til at afsætte til projektet, og når vi kommer længere frem i årtiet kan du købe en ny. Teknologien er alligevel så fremskreden at det vil være nødvendigt.
Til top
klaushansen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 17-Maj-2012
Sted: Kgs. Lyngby
Status: Offline
Point: 24
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér klaushansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2016 kl. 21:25
jeg har et 65ks8005.
Har mine harddiske med film og serier sat til min mac mini. Bruger plex på samsung via deres app hvilket fungere rigtig godt. Har ingen 4K film så kan ikke udtale mig om dette.
Til top
Mikael Engmark Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 18-Juni-2016
Sted: Struer
Status: Offline
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mikael Engmark Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2016 kl. 21:38
Aha

Så det jeg hører som den bedste løsning.

Fjernsyn + koblet til en mediaplayer + Data fra en Nas?

mvh
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Status: Offline
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2016 kl. 22:55
Ja det er korrekt forstået.
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
Mikael Engmark Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 18-Juni-2016
Sted: Struer
Status: Offline
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mikael Engmark Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2016 kl. 23:30
Så er det vel at finde den stærkeste og mest fleksible afspiller.
Nogen bud på det?
Til top
xalodogan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-August-2010
Status: Offline
Point: 549
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér xalodogan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2016 kl. 00:34
Jeg har selv et Samsung KS8005 & Nvidia Shield samt en lidt ældre NAS.....Synology DS413j . 

Jeg bruger ikke PLEX......men KODI på Nvidia.....som er forbundet med kabel til NAS....ca 10 Meter. 

Og her er der absolut ingen problemer med at afvikle 4K film eller HD film samt REMUX MKV filer. Alt bliver afspillet flydende. Intet at klage over her. 

De CPU'er der sidder i tv'er idag er ikke kraftige nok til film med høj bitrate. Så det med at hoppe frem & tilbage i film bliver nok lidt sløvt. Og ikke ALLE tv'er understøtter undertekster som er i selve MKV filen. 

Så derfor......Hold dig til en rigtig medieafspiller.....Du skal nok blive glad for Nvidia Shield.....der er masser af underholdning  :-).....Jeg har personligt valgt en Nvidia Shield med 16GB plads...det er rigeligt.
Til top
Mikael Engmark Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 18-Juni-2016
Sted: Struer
Status: Offline
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mikael Engmark Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2016 kl. 09:55
Fedt. Tak for de hurtige og fyldestgørende svar.
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Status: Offline
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2016 kl. 16:14
Kan kun støtte op om hvad xalodogan skriver.

Har selv en i5 med 16 GB ram windows server, Nvidia Shield og et 65KS7005, bruger SPMC (fork af Kodi) på min Shield og den æder alt jeg smider efter den, selv hdr.

Bruger kun Plex når jeg er udenfor hjemmet.

Redigeret af JordanDK - 08-September-2016 kl. 16:15
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu