recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - ATV3 bedre billede end ATV4?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

ATV3 bedre billede end ATV4?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6070
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: ATV3 bedre billede end ATV4?
    Sendt: 17-September-2016 kl. 07:07
Tidligere på året købte jeg en Apple TV 4
Jeg returnerede den, da den havde dårligere billedkvalitet end min Apple TV 3: En underlig uro i billedet især i mørke scener, som jeg ikke kunne få til at gå væk Confused
Men nu er jeg træt at af streame HBO Nordic via min telefon, og der er ikke App Store på ATV3
Er der andre erfaringer med og eventuelle løsninger til dårligt billede på ATV4?
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4439
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2016 kl. 17:04
Det er vel præcis samme HLS streams der sendes til ATV3 og ATV4? Jeg har ikke bemærket nogen forskelle på de skærme, hvor jeg har forsøgt.

Kan du ikke skyldes opsætning? F.eks. at din ATV4 var sat til anden HDMI-port, hvor dine billedindstillinger var anderledes? Uro i de mørke scener lyder som en eller anden dynamisk funktion fra tv'et, eventuelt noget motion interpolation.
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6070
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2016 kl. 18:07
ATV3 blev bare udskiftet med ATV4
Samme kabel, samme indgang
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4439
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2016 kl. 07:03
Var det kun på HBO eller generelt?
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6070
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2016 kl. 07:14
Det var HBO og Netflix
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
filmfreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1361
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér filmfreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2016 kl. 13:43
Var det via LAN eller wi-fi ?
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6070
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2016 kl. 15:23
ATV3 kører fint via WiFi
ATV4 kørte også via WiFi
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
filmfreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1361
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér filmfreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2016 kl. 15:35
Oprindeligt skrevet af jake51 jake51 skrev:

ATV3 kører fint via WiFi
ATV4 kørte også via WiFi
OK.
 
ATV4 skulle have store problemer (=langsom hastighed) over WI-FI, hvis det kører med 2.4GHz - skulle virke bedst med 5GHz trådløst netværk.
Prøv at Google lidt på 'Apple TV4 slow wi-fi'
 
 
 
 
Til top
DiscomanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Februar-2008
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1415
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DiscomanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2016 kl. 10:50
Har selv også oplevet dårligt billede på Apple TV4. Har tidligere brugt TV2 play med live kanaler via TV'ets indbyggede app. (ES8005 fra 2012) og der er billedet bare perfekt. Jeg har overvejet at droppe kabel tv, da billedet egentlig var så godt, men det er jo et langsomt system så jeg købte et Apple TV4. Den er jo lyn hurtig, men billedet er markant ringere. Det er som om det bliver komprimeret for hårdt.

Jeg har sat HDMI udgang til 1080p og 50hz, samt prøvet 720p og 50hz, det gør ingen forskel. Har i nogle forslag? 
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2016 kl. 11:01
Det kan tænkes, at det er to forskellige encodes til de to apps, og at TV 2 har valgt lavere bitrate til tvOS.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu