recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Medier
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kan ikke afspille mine indspillede DVD-R
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kan ikke afspille mine indspillede DVD-R

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Benny Erik Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 20-September-2016
Sted: Ballerup
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Benny Erik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Kan ikke afspille mine indspillede DVD-R
    Sendt: 20-September-2016 kl. 16:16
Har brændt film på DVD-R på min gamle analog digitale Panasonic HD-optager. Men der er kun et par stykker af dem jeg kan afspille på min nye Samsung HD Blu Ray BD-H8500N. Resten meddeler den, er et format den ikke kender. DVD-R er jo det mest kendte og brugte format. Det burde den kunne gøre iflg. manualen. Alle mine DVD'er er selvfølgelig initialiserede.
Hvad kan der være galt? Er der nogen der ved noget?

Benny Schmidt

Benny
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Online
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2016 kl. 16:44
Oprindeligt skrevet af Benny Erik Benny Erik skrev:

Alle mine DVD'er er selvfølgelig initialiserede.
Hvad kan der være galt? Er der nogen der ved noget?
Initialisering er en ting, de skal også "Finalizes"

Er det det du mener, eller mangler det trin? Smile

Mvh. JørgenT
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2016 kl. 16:53

Det overrasker mig ikke at der er problemer med at afspille hjemmebrændte skiver på en Samsung Recorder, jeg havde også problemer med dem jeg havde, det var heller ikke alle den ville vide af, så nu har jeg ingen af delene længere.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2016 kl. 17:19
og hvor utroligt det end lyder, så er der desværre flere standarder. dvd-r og dvd+r. der var engang hvor der var store problemer med kompatibilitet, hvor alm afspillere læste den ene standard og computere skrev den anden standard, så blev der udlignet og de fleste afspillere kunne klare begge formater, men bortset fra at en alm afspiller normalt skal have lukket dvd'en også for at kunne læse den, så var formaterne en af de helt store fejlkilder.
Til top
Benny Erik Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 20-September-2016
Sted: Ballerup
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Benny Erik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2016 kl. 19:22
Undskyld! Ja, det var selvfølgelig Finalize (lukke DVD'en) så den kan afspilles på alle maskiner, jeg mente.
Jeg kender godt DVD+R. Dem har jeg aldrig kunne bruge nogen steder. Har foræret mange væk.
Samsung siger bare, jeg skal indlevere den til forhandleren (Power) til check (der er stadig garanti).
Men jeg har en fornemmelse af, at der egentligt ikke er noget i vejen med maskinen, og så får jeg bare en regning på et eftersyn. Jeg kan godt afspille de omtalte DVD-R på alle mulige andre DVD afspillere, naboens billige afspiller, familiens, og ikke mindst på min computer. Det er meget mærkeligt.

Benny Erik
Benny
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2016 kl. 19:27

Der er Samsung Recorderen der ikke er god til hjemmebrændte skiver.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu