recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Anbefal et TV til under 10k
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Anbefal et TV til under 10k

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
ManU_4ever Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 27-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ManU_4ever Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Anbefal et TV til under 10k
    Sendt: 20-September-2016 kl. 21:32
Det ender nok med at jeg skal ud og investere i nyt TV.

Det er efterhånden lige så svært at vælge TV, som det er at gennemskue mobilabonnementerne.

Jeg håber derfor på lidt hjælp.

Budget: 10.000
Størrelse: mindst 50"
Bruges til YouSee kabel TV, samt afspille film, tv mv fra ATV4
Skal have ARC (Audio Return Channel) til mit surround anlæg

Hvad skal man kigge efter?
Syntes at have læst at Sony pt har lidt problemer med deres TV?

Kan i give lidt feedback?


Redigeret af ManU_4ever - 21-September-2016 kl. 19:21
Til top
Roland Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Maj-2009
Sted: Kbh's Vestegn
Status: Offline
Point: 1220
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Roland Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2016 kl. 05:27
Allerførst så vil jeg anbefale, at du bytter om på N og a i din overskrift. Wink
 
Dernæst - hvis du går efter billedkvalitet, så vil jeg foreslå, at du kigger efter Panasonic eller Sony i den prisklasse. Mener de alle har HDMI med ARC, C-tuner til Kabeltv.
 
Tjek evt. dem ud på Pricerunner og kig evt. også forbi flatpanels.dk
 
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q
Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks
Til top
ManU_4ever Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 27-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ManU_4ever Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2016 kl. 19:42
Kigger jeg på flatpanels, så er det som regel top modellerne de skriver om.

Jeg regner ikke med at få en topmodel til 10k, men derimod et "godt køb til prisen"

Sony KD-55XD8505 kunne godt ligne en vinder, men den bliver ikke nævnt på flatpanels.

Det gør derimod Samsung UE55KS7005, men den er også 2000 dyrere.


Redigeret af ManU_4ever - 21-September-2016 kl. 19:59
Til top
Snigerdis Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 16-Januar-2013
Sted: Aalborg, DK
Status: Offline
Point: 138
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Snigerdis Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2016 kl. 22:24
Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2016 kl. 12:14
Sony har haft store udfordringer med softwaren, hvor tv-et fryser og generelt er frustrerende langsomt i betjeningen. Det vriker ikke til at det er løst endnu. Jeg sendte selv mit 8305 retur som defekt efter 3 frustrerende måneder.

Det er ikke sikkert det er gældende for xd8505, men det er noget der virkeligt skal undersøges før køb.

Panasonic får generelt rigtig meget ros for både billedkvalitet og holdbarhed og det er nok den vej jeg selv vil gå, hvis mit tv-budget var på 10.000
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
Monsterslam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 556
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Monsterslam Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2016 kl. 13:07
Jeg købte et UE55KS7005 i bilka til 8.500 og det er virkelig godt. Jeg har brugt indstillingerne fra flatpanels 8005 og det spiller. Jeg kom fra pana x10y så udskiftningen var til at føle på. Det ser også pænt ud med de smalle rammer og det tynde design så det kommer helt op ad væggen. Og synes det har bedre billede end mine forældres pana cx725 som eller er bagbelyst.
Til top
Preps Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 04-December-2004
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 456
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Preps Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2016 kl. 20:21
Til top
xalodogan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-August-2010
Status: Offline
Point: 549
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér xalodogan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2016 kl. 22:30
Oprindeligt skrevet af Preps Preps skrev:

Panasonic CX740 til en skarp pris


Det er IPS panel som desværre ikke klarer et godt sort niveau
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2016 kl. 10:04
Oprindeligt skrevet af xalodogan xalodogan skrev:

Oprindeligt skrevet af Preps Preps skrev:

Panasonic CX740 til en skarp pris



Det er IPS panel som desværre ikke klarer et godt sort niveau

Det er et valg mellem pest og colera. VA panel giver dyb sort, men kun hvis du sidder ud for panelet, dvs 3-4 personer i en sofa midt for. IPS har bredere betragtningsvinkler, så et rimeligt sortniveau opnås med en bredere møblering. Har set et Pana IPS panel i stuemiljø, og det klarer sig altså hæderligt mht sortniveau. Og har selv et Pana VA panel, som er mere sort, men som sagt i et begrænset område.
Til top
ManU_4ever Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 27-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ManU_4ever Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2016 kl. 10:51
Jeg har drejebeslag på Tv´et så jeg kan dreje det derhen hvor jeg sidderSmile

Men fortrinsvis vil betragtningsvinklen være lige for.

Til top
Roland Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Maj-2009
Sted: Kbh's Vestegn
Status: Offline
Point: 1220
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Roland Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2016 kl. 05:02
Jeg vil hellere ha' ordentlig betragtningsvinkel frem en smule bedre sort niveau. Jeg ser heller ikke tv i et næsten mørkt rum.
Og mit Panasonic DT60 klarer sig udmærket, hvad angår sort ! Det kræver bare, at det finjusteres de rigtige steder i billede menuen.
 
Personligt ville jeg aldrig tænke over et Samsung, da jeg ikke vil tage chancen ift. en hel del eksempler på dårlig service og support. (Bl.a. her på recordere's forum) Også fra egne erfaringer med dette firma.
Nogen vil nok komme med modsigelser. Men jeg har altså valgt Samsung fra, når det handler om elektronik. (Det samme gør sig også gældende for Bilka, som butik ved indkøb af elektronik !) 


Redigeret af Roland - 25-September-2016 kl. 03:42
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q
Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks
Til top
Snigerdis Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 16-Januar-2013
Sted: Aalborg, DK
Status: Offline
Point: 138
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Snigerdis Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2016 kl. 08:23
Elgiganten har Samsung 55ks8005 til 9999,- her i weekenden.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu