recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Audyssey XT32 problem (crackeling)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Audyssey XT32 problem (crackeling)

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Johnneren Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 12-August-2014
Status: Offline
Point: 12
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Johnneren Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Audyssey XT32 problem (crackeling)
    Sendt: 22-September-2016 kl. 22:29
Hej recorder.

Jeg har skiftet min gamle yamaha receiver ud med en ny Marantz 7010 som er forbundet til et 7.1.2 setup med en shield android tv afspiller og plex.

Siden jeg skiftede til Marantz har jeg haft lidt problemer med at i nogen scener så kommer der 'crackling' i lyden.
Det er især i de høje toner.

Jeg har undersøgt lyd kilde mm. og prøvet forskellige film. Crackling mønsteret kan nemt genskabes ved at spole tilbage i en film når det opstår.
Den opstår også fra forskellige højttalere (primært en af front højttalerne eller centeren)

Det kommer både når reciveren opskalere lyden fra f.eks. 5.1 til 7.1 og når den blot afspiller det direkte.
Skift imellem bitstream og PCM har heller ingen effekt.

Jeg har også prøve at slå alle de fancie features fra som dynamic eq og loudness.

Nu har jeg så lige fundet problemet for en halv time siden... Det er audyssey MultiEQ XT32. Hvis jeg slå korrektionen fra audyssey helt fra så er der ingen forvrængning.

Jeg har prøvet at lave en ny kalibrering 8 punkts kalibrering men det gør at problemet venner tilbage.

Nogen som har oplevet noget lignende?
Til top
Johnneren Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 12-August-2014
Status: Offline
Point: 12
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Johnneren Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2016 kl. 22:40
Når nevermind, nu er det kommet tilbage uden audyssey er slået til. Jeg ved ikke lige hvorfor det virkede uden audyssey enabled i en kort periode.

Ideer modtages gerne :)!
Til top
Johnneren Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 12-August-2014
Status: Offline
Point: 12
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Johnneren Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2016 kl. 22:51
Hmm det virker til at være PleX klienten... Afspiller jeg direkte med kodi på android tv kan jeg ikke genskabe mislyde (endnu...)
Til top
Eeyore Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 360
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Eeyore Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2016 kl. 07:33
Er det samme HDMI kabler du har brugt? Det kunne muligvis være et defekt HDMI kabel mellem din Plex klient og SR7010.
Til top
Johnneren Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 12-August-2014
Status: Offline
Point: 12
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Johnneren Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2016 kl. 17:47
Lige en update.

Det var ikke plex klienten, problemet opstod også i kodi.

Efter at have prøvet et andet hdmi kabel som Eeyore forslog tror jeg dog jeg har fundet problemet.

Når jeg slår ECO mode fra på reciveren kan jeg ikke genskabe fejlen mere.
Så 7-9-13... Jeg håber det er løst


Redigeret af Johnneren - 24-September-2016 kl. 17:48
Til top
Random_Hero Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 29-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 297
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Random_Hero Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2016 kl. 17:55
Kan man overhoved måle en forskel i strømforbrug, om Eco er sat til eller ej?

Godt du fik det løst..
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu