recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - benq eller sony ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

benq eller sony ?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
mazer Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 05-Februar-2007
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mazer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: benq eller sony ?
    Sendt: 26-September-2016 kl. 19:57
Hej

Jeg står og overvejer at købe en projektor da mit TV (50" panasonic plasma) er ALT for lille med 7 meters afstand. Projektoren skal sættes op i en stue med meget lysindfald fra ovenlysvinduer og mere eller panorama vinduesparti. Jeg ved ikke om det nogensinde kan lade sig gøre med en projektor med dette "lysproblem". Som lærred overvejer jeg enten en 135" eller en 110" Saker Tab-Tension Series (SKT135XHW-E6 eller SKT110XHW-E24)

Som projektor har jeg kigget lidt på en BenQ W3000 eller en Sony VPL-HW65ES.

Håber der er nogle der kan byde ind med lidt hjælp da det ser ud til at være en jungle det her :) :)
Til top
JAWA Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-August-2014
Sted: Karlslunde
Status: Offline
Point: 158
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JAWA Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2016 kl. 11:01
Hej
 
Det kan godt lade sig gøre men du skal bruge et "ambient light rejection" lærred og en lysstærk projektor.
 
Ambient light rejection lærreder er ofte ret dyre men der er kommet mere overkommelig modeller på markedet. Læs mere her og brug google:
 
 
I dit tilfælde er projektorens lystyrken mere vigtig en det teoretiske sortniveau.
 
Sony VPL-HW65ES er en fremragende projektor men VPL-HW45ES er i dit tilfælde måske et bedre valgt da du nok ikke får gavn af det lavere sortniveau i HW65ES.
 
Et andet og måske bedre valg kunne være den nye epson eh tw9300 - 2500 Lumen, 4K pixel shift, HDR, støjsvag etc...:
 
 
Epson tw7300 er lidt billigere men med ringere data.
 
Med dit rum ville jeg vælge det mest egnede Ambient light rejection lærred først og dernæst en projektor der passer til det valgte lærred - og ikke omvendt da lyset i rummet er din største begrænsende faktor for billedkvaliteten - skal du have et godt resultat i dit rum skal du være indstillet på at bruge lidt penge på det, særligt med så stort et lærred som du ønsker.
Jeg opnår selv et udmærket resultat med en Sony VPL-HW40ES og en elitescreen cinegrey 5D Ambient light rejection screen i 100 tommer i en lys dagligstue med moderat mørklægning og til en relativt overkommelig pris.
 
Mvh
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu