recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Surround headset - findes det? (i god kvalitet)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Surround headset - findes det? (i god kvalitet)

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
stillersen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1014
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stillersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2016 kl. 12:19
Kan man ændre signalet/lyden på et stereo headset så det lyder mere surround agtigt?

- til trådsstarter. Jeg ville kigge på sennheiser, beyerdynamic og shure.
Der er flere drivers i hver earcup på surround headset end et stereo headset, det vil sige du ikke får samme kvalitet som et stereo i Samme prisklasse. Men nu ved jeg ikke hvor meget du går op i de helt små detjaljer.
Men jeg har et du kan købe (SteelSeries h wireless, 7.1) Det fede ved det headset er der kan kobles et ydeligere headset på, hvis konen også skal høre med.
Til top
godowsky Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 13-Februar-2008
Status: Offline
Point: 357
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér godowsky Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2016 kl. 17:16
Jeg har nogen fra Sony, de kan simulere 7.1 og det lyder fedt men naturligvis er det ikke det samme :)


Til top
opzouten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 907
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér opzouten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2016 kl. 18:43
Oprindeligt skrevet af stillersen stillersen skrev:

Kan man ændre signalet/lyden på et stereo headset så det lyder mere surround agtigt?

Der er flere drivers i hver earcup på surround headset end et stereo headset, det vil sige du ikke får samme kvalitet som et stereo i Samme prisklasse.

Selvom der er flere drivere i er det stadig bare stereo (2 kanaler). Når man øger antallen er drivere er det for at opnå bedre lydkvalitet. Lige som ved en normal højttaler.

 Surroundeffekten opnås ved at påtrykke hvert surroundkanal den tilsvarende HRTF-funktion (Head Related Transfer Function).  På den måde opfatter øret lyden som om den opstod ude i rummet. Hvis det skal være helt optimalt skal man have målt HTRF'er på sine egne ører. I et kommercielt produkt bruger man en gennemsnitlig model, hvilket betyder at oplevelsen vil variere. 

Shure lancerede for en del år siden et produkt rettet mod professionelle, hvor man som en del af købet kunne få målt sit eget øre. Det fik dog aldrig den store succes. 

Så ja man kan godt ændre på lyden på et stereoheadset så det lyder surroundagtigt. 
Til top
Lamster Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 07-September-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lamster Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2016 kl. 19:04
Oprindeligt skrevet af kaizer kaizer skrev:

Oprindeligt skrevet af Lamster Lamster skrev:

Hey.. Har selv et par Sennheiser. Mine suser i de stille passager i film. Gør dine Sony også det?
Mine er RS170

Hvilken model er det?

Jeg har selv RS190, og de kan også finde på at komme med uønskede lyde. Det kan dog fjernes helt, ved at skrue mere op på receiver/forstærker og mindre op på headsettet.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu