recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Køb, salg, bytte
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - V: Dune HD Base 3
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

V: Dune HD Base 3

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
joern Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 501
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér joern Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: V: Dune HD Base 3
    Sendt: 27-September-2016 kl. 22:55
Jeg har denne fantastiske medieafspiller, som jeg har været utrolig glad for. Den afspiller stort set alt incl. Blu-Ray ISO (er vist kun 3D den ikke kan) fra den indbyggede harddisk på 700 Gb eller fra NAS, PC eller USB harddisk. Den fejler absolut intet, men da jeg er Apple fan, så overvejer jeg seriøst at udskifte den med en Apple TV 4.

Hvad kan jeg få for den?

mvh
Jørn
Til top
ChristianTT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-August-2008
Sted: Hillerød
Status: Offline
Point: 800
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ChristianTT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2016 kl. 08:33
Jeg har haft min til salg for kr. 500 i en evighed - eneste bud var kr. 300. Det blev sat til salg, da jeg har et ATV4 og Nvidia Shield.

Jeg har taget den i brug igen og det er min primære afspiller igen.

ATV4 understøtter ikke ligeså meget mht. billedfrekvens og lydformat (dog OK med infuse) - dog super til streaming

Nvidia Shield er for meget bøvl med med indstillinger og er aldrig kommet til at spille 100% -  ved ikke helt hvad jeg kommer til at bruge det til :-)

Mit råd er at beholde den til afspilning af film og TV serier fra harddisk og installer Zappiti, hvis du ikke allerede bruger det, så det ser lidt pænt ud.
Til top
joern Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 501
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér joern Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2016 kl. 09:31
Hvad er zappiti? Og hvordan installeres det?
Til top
ChristianTT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-August-2008
Sted: Hillerød
Status: Offline
Point: 800
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ChristianTT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2016 kl. 09:33
Det er en videovæg, så du kan ligge covers på m.m., så det kommer til at se pænt ud. Versionen du kan bruge findes her:

http://zappiti.com/FR/zappiti_media_center_versions-v2.html

Du styrer det fra PC'en og overfører til f.eks. et usb-drev sat til Dune'en, hvor data bliver gemt.
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2016 kl. 14:02
Oprindeligt skrevet af ChristianTT ChristianTT skrev:

Jeg har haft min til salg for kr. 500 i en evighed - eneste bud var kr. 300. Det blev sat til salg, da jeg har et ATV4 og Nvidia Shield.

Jeg har taget den i brug igen og det er min primære afspiller igen.

ATV4 understøtter ikke ligeså meget mht. billedfrekvens og lydformat (dog OK med infuse) - dog super til streaming

Nvidia Shield er for meget bøvl med med indstillinger og er aldrig kommet til at spille 100% -  ved ikke helt hvad jeg kommer til at bruge det til :-)

Mit råd er at beholde den til afspilning af film og TV serier fra harddisk og installer Zappiti, hvis du ikke allerede bruger det, så det ser lidt pænt ud.


takker lige for input ang de nye afspillere på markedet. Har en base HD 3-D. Det kører total uproblematisk ( bruger Zappitti ) Jeg overvejede at prøve noget andet. Men kan høre på dig , at det skal man pt holde sig fra. Har ikke tænkt så meget over det. Men Dune streameren er der bare aldrig problemer med.
Igen - tak for input. Og undskyld for off topic :-)
Til top
Sploink Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2007
Sted: Vestegnen
Status: Offline
Point: 3215
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sploink Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2016 kl. 14:05
Har selv droppet min Dune HD d1 til fordel for Shielden. Syntes det er meget mere lækkert med SPMC, savner ikke min dune
Til top
joern Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 501
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér joern Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2016 kl. 08:54
Hmm, der er ikke meget der tyder på at jeg kan få en fornuftig pris for min Dune, så beholder den. Har prøvet  at installere Zappiti, men kan ikke få det over på Dune'n. Hvis jeg prøver at gå i basket eller overfør til Dune, så står programmet bare på "loading" og kommer ikke videre. Hvad gør jeg galt? 
Til top
ChristianTT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-August-2008
Sted: Hillerød
Status: Offline
Point: 800
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ChristianTT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2016 kl. 09:07
Det er svært at sige....
Min procedure var nogenlunde sådanne her:
1) installering på PC
2) finde film liggende på netværk / Dune
3) rette covers til
4) sætte tom usb til Dune
5) bruge export funktionen til Dune

Så skal du bagefter ind og tilføje mappen på usb'en til favoritter, så kan du få Dune til at starte op i det rigtige layout.


Til top
joern Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 501
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér joern Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2016 kl. 11:34
Jeg har fulgt ovenstående procedure. Har prøvet at sætte export sti til NAS, til intern harddisk på Dune og til en tom USB stick, men alligevel virker det ikke. Klikker jeg på Export Dune, så kommer jeg ikke længere end "Loading".

Nogle gode forslag?
Til top
ChristianTT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-August-2008
Sted: Hillerød
Status: Offline
Point: 800
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ChristianTT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2016 kl. 11:41
Det er noget med at USB skal formateres via Dune'en. Prøv evt. at læse mere her:

http://zappiti.com/Download/zappiti_media_center_user_guide.pdf

Denne guide hjalp mig i mål i sin tid:

http://www.mediasmartserver.net/2010/08/13/guide-setting-up-zappiti-for-the-dune/



Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu