recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilket tv er bedst til fodbold?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvilket tv er bedst til fodbold?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
buller1 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 10-November-2004
Status: Offline
Point: 266
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér buller1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hvilket tv er bedst til fodbold?
    Sendt: 05-Oktober-2016 kl. 18:43
Når nu plasma ikke kan købes - hvilket tv er så pt bedst til fodbold? (budget 10.000- 18.000,-)
Til top
buller1 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 10-November-2004
Status: Offline
Point: 266
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér buller1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2016 kl. 23:24
Ingen svar endnu. Tænkte nok at der pt ikke er noget bedre end plasma til fodbold. Troede alligevel der var sket mere på LED-og/eller OLED-fronten. 
Til top
u2pia Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 15-Januar-2010
Sted: Slagelse, DK
Status: Offline
Point: 339
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér u2pia Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2016 kl. 23:28
Er det ikke lidt synd at bruge et tv til fodbold?
Til top
jugglerq Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-September-2005
Sted: Herlev
Status: Offline
Point: 696
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jugglerq Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2016 kl. 05:21
Jeg har et Panasonic 55CX800, det er rigtigt godt til fodbold, en af mine venner har et Samsung 7005 serie & det er også rigtig godt, jeg ved ikke rigtig om det hjælper dig,
Jeg havde et Pana plasma GT50 før, Met mit CX800 har så godt et billede at jeg ikke syntes at jeg savner mit plasma.
Til top
Skyhigh Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-Juni-2016
Status: Offline
Point: 79
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skyhigh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2016 kl. 16:57
Oprindeligt skrevet af u2pia u2pia skrev:

Er det ikke lidt synd at bruge et tv til fodbold?

Det' sjovt!
Til top
buller1 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 10-November-2004
Status: Offline
Point: 266
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér buller1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2016 kl. 19:33
Tak for svar. Jeg vil prøve at se nærmere på dit foreslåede Panasonic 55CX800 hos en forhandler.
Har tidligere set på en af Panasonics gode modeller, måske var det forkerte indstillinger,  der gjorde udslaget, men her sås tydeligt slør ved fodbold. Jeg ved godt, at både signalstyrke og komprimering af signal hos udbyder kan have spillet en rolle. Måske har det været tilfældet, da jeg kiggede.
 Jeg vil som sagt tage et grundigt kig på
Panasonic 55CX800.


Redigeret af buller1 - 11-Oktober-2016 kl. 19:43
Til top
buller1 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 10-November-2004
Status: Offline
Point: 266
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér buller1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2016 kl. 00:47
Løb lige over en Samsung KS 8005 og så ca. 10 minutters fodbold hos forhandler. Bortset fra for afgressiv farveindstilling var dette tv nu helt fint at se fodbold på. Ingen bevægelsesslør og rimeligt fine detaljer ved bevægelse.  Et af de bedste LED, jeg har set fodbold på indtil videre.

Det er endnu ikke lykkedes at se fodbold på ovenstående Sony tv, men afventer enhver lejlighed.
Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2016 kl. 09:45
Jeg har samsung ue40ku6405

Det gør det fint til bold, men har vist også en lav opdateringshastighed
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4437
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2016 kl. 13:17
Panasonic CX800 er en 2015-model. Den er udgået for længst.

Nogen genereres af micro stutter på Samsungs skærme (f.eks. KS8005). Altså bittesmå hak i f.eks. panoreringer. Andre ser det ikke.

Den bedste skærme til fodbold afhænger også af indstillinger på skærmen. Det bedste motion-system (altså det som kan ændre/forbedre bevægelse på skærmen) er der vist bred enighed om, at Sony har. De kalder det MotionFlow.
Til top
buller1 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 10-November-2004
Status: Offline
Point: 266
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér buller1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2016 kl. 01:00
Tak for svar. Hvilken Sony model er så bedst af 2016 modellerne? Det jeg har kunnet læse mig frem til på bl.a. Flatpanels.dk og andre sites, er at mange af 2016 modellerne er ips-paneler med relativt dårligt sortniveau og kontrastniveau. 
Men god bevægelseshåndtering er vigtig for mig, så derfor vil jeg rette blikket mod en Sony og af 2016-modeller er XD93 med VA-panel mest interessant for mig.


Redigeret af buller1 - 23-Oktober-2016 kl. 01:41
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu