recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Slette ALLE filer - program OSX
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Slette ALLE filer - program OSX

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3781
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Slette ALLE filer - program OSX
    Sendt: 08-Oktober-2016 kl. 08:21
Jeg har skulle flytte lidt rund på mit musik bibliotek og billed back up. Men jeg kan ikke få lov at slette al min musik.
Min mac skriver at den ikke kan gennemføre handlingen, da filen er i brug. Jeg kan ikke lige gennemskue hvordan den er i brug og har opgivet at finde ud af det. (Selv noget så sjældent som ørkenens sønner cd rip er i brug skriver den:))

Så jeg søger et program der kan trumfe en sletning igennem. Nogen der kender til noget?


Redigeret af Bromberg5 - 08-Oktober-2016 kl. 09:23
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8555
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2016 kl. 09:31
Har du prøvet at logge ud og ind igen?

Det kan lukke processer, der evt. har fat i filerne.
Til top
zemo Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-September-2006
Sted: Århus, Denmark
Status: Offline
Point: 491
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zemo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2016 kl. 10:16
Hvordan sletter du? Går ud fra du bruger iTunes. Du skal skal slette sangene inde i itunes, og ikke på de respektive filplaceringer. Hvis du sletter filerne, vil sangene stadig figurere i iTunes, men kan naturligvis ikke afspilles. Jeg mener aldrig at have haft problemer, når jeg sletter inde i iTunes
/zemo/
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6626
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2016 kl. 10:39
Hvis du tæmker på iTunes som "stifinder", når det handler om musik og film, virker det.
Dvs. du skal bruge iTunes til at flytte filerne med.
Venlig hilsen
KB
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3781
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2016 kl. 12:11
Jeg bruger ikke iTunes længere. Det er langt mest filer jeg har "trukket" ud af iTunes i sin tid da jeg skippede det system. Idag ligger de sorteret i mapper i et bibliotek. Som sagt er langt det meste rips lavet i iTunes og der er også et par køb derinde fra.

Mine filer ligger på en ekstern netværksdisk Iøvrigt og herigennem jeg ikke kan slette. Dokumenter og billeder har jeg fint kunne kopiere og slette orginalerne

Det har været sådan i nogle måneder (siden jeg satte mit bluos op) hvor jeg ikke kan slette, så jeg har forsøgt at logge ud og ind mange gange:).

Redigeret af Bromberg5 - 08-Oktober-2016 kl. 12:13
Til top
elendil Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-Juni-2010
Sted: Lille skensved
Status: Offline
Point: 466
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér elendil Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2016 kl. 13:09
Ind i en terminal, cd til en af de filer der er i brug, og kør "fuser <filnavn>". Den fortæller dig proces-id på dem der har fat i filen. "ps -A | grep <proces-id>" fortæller dig så hvilke processer det er.

Sådan frit fra hukommelsen.
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6626
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2016 kl. 13:12
Prøv med cmd + i (vis info) på en mappe, du ikke kan slette. Kig nederst under Deling og tilladelser. Måske har du ikke skrivetilladelse.


Hvis der er sket en fejl med tilladelser, hjælper det måske med Førstehjælp i Diskværktøj.
Venlig hilsen
KB
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu