recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Inuke DSP vs MiniDsp
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Inuke DSP vs MiniDsp

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2016 kl. 10:13
Oprindeligt skrevet af armani-thomas armani-thomas skrev:

Okay vildt. Syntes godt nok min 10x10 er svær og fare vild i. Er det ikke en nano-avr du refererer til? De er måske en tand mere uoverskuelige.


at jeg foretrækker Crown , gør jo ikke minidsp til noget lort som man fare vild i.
Jeg havde bare generelt mere tillid til Crown softwaren ( harman audio architect )

det var en minidsp 2-4
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2016 kl. 10:37
Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:


Der blev da heller ikke sagt, at MiniDSP var svært eller at man farer vild i det - blot at opbygningen på det andet virkede mere logisk ved sammenligning.

Jeg ved at man kan lege med Crowns software uden at have en forstærker, så hvis dette også er muligt med MiniDSP er det nemt for trådstarter at afgøre hvilket af dem han helst vil arbejde med.


MiniDSP tager vist 10 dollar for softwaren, som så kan afprøves uden og være koblet på.
Men jeg blev bare helt paf, har svært ved og se noget som helst ulogisk u-intuitivt, forvirrende eller besværligt ved deres software. Jeg har brugt det rigtigt meget til alle mulige forsøg og eksperimenter, syntes det er super nemt og arbejde med.
PEQ menuen på en Yamaha f.eks. er da mere bøvlet og besværlig syntes jeg, men stadig nem nok og finde ud af. De fleste indstiller vel også kun den slags én gang, og derefter nyder deres setup. Så de små forskelle i menu'ernes layout er vel forholdsvis ligegyldige.

Redigeret af armani-thomas - 19-Oktober-2016 kl. 10:38
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4416
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2016 kl. 10:41
Oprindeligt skrevet af armani-thomas armani-thomas skrev:


Men jeg blev bare helt paf, har svært ved og se noget som helst ulogisk u-intuitivt, forvirrende eller besværligt ved deres software.
Hvor blev det skrevet, at MiniDSP er ulogisk u-intuitivt, forvirrende eller besværligt? 

Hvis jeg skriver, at jeg bedre kan lide at køre en BMW end en Audi, tolker du det også som om, at jeg synes en Audi kører dårligt?
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2016 kl. 10:55
Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:


Hvor blev det skrevet, at MiniDSP er ulogisk u-intuitivt, forvirrende eller besværligt? 

Hvis jeg skriver, at jeg bedre kan lide at køre en BMW end en Audi, tolker du det også som om, at jeg synes en Audi kører dårligt?


Du brugte ordet logisk, så den ramte jeg da rigtig. De andre tillægsord jeg brugte "Forvirrende og besværlig", er jo bare helt naturlige medfølgende bivirkninger som kommer når noget ikke er logisk bygget op.
Kan du ikke lige prøve og knappe følgende ind på dit tastatur [/FLUEKNEP OFF]
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4416
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2016 kl. 11:01
Oprindeligt skrevet af armani-thomas armani-thomas skrev:

Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:


Hvor blev det skrevet, at MiniDSP er ulogisk u-intuitivt, forvirrende eller besværligt? 

Hvis jeg skriver, at jeg bedre kan lide at køre en BMW end en Audi, tolker du det også som om, at jeg synes en Audi kører dårligt?


Du brugte ordet logisk, så den ramte jeg da rigtig. De andre tillægsord jeg brugte "Forvirrende og besværlig", er jo bare helt naturlige medfølgende bivirkninger som kommer når noget ikke er logisk bygget op.
Kan du ikke lige prøve og knappe følgende ind på dit tastatur [/FLUEKNEP OFF]
Ja, ordet "logisk" blev brugt - ikke ordet ulogisk. Så det du synes er naturlige bivirkninger, kommer som følge af et ord ingen har brugt indtil du smed det på bordet. 
Hvis du synes det er flueknep, så fred være med det, men du tager folks ord, tillægger en helt anden betydning og det har konsekvens for hvordan forskellige produkter bliver opfattet.
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2016 kl. 11:09
Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Oprindeligt skrevet af armani-thomas armani-thomas skrev:

Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:


Hvor blev det skrevet, at MiniDSP er ulogisk u-intuitivt, forvirrende eller besværligt? 

Hvis jeg skriver, at jeg bedre kan lide at køre en BMW end en Audi, tolker du det også som om, at jeg synes en Audi kører dårligt?


Du brugte ordet logisk, så den ramte jeg da rigtig. De andre tillægsord jeg brugte "Forvirrende og besværlig", er jo bare helt naturlige medfølgende bivirkninger som kommer når noget ikke er logisk bygget op.
Kan du ikke lige prøve og knappe følgende ind på dit tastatur [/FLUEKNEP OFF]

Ja, ordet "logisk" blev brugt - ikke ordet ulogisk. Så det du synes er naturlige bivirkninger, kommer som følge af et ord ingen har brugt indtil du smed det på bordet. 
Hvis du synes det er flueknep, så fred være med det, men du tager folks ord, tillægger en helt anden betydning og det har konsekvens for hvordan forskellige produkter bliver opfattet.


Der blevet skrevet det ene var mere logisk end det andet. Så når noget er mindre logisk opbygget, er det vel også mere besværligt og forvirrende? Ja jeg ved det ikke. Ved bare det er sådan jeg har det.
Til top
Vejrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-August-2011
Sted: København
Status: Offline
Point: 677
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vejrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2016 kl. 08:47
Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Oprindeligt skrevet af armani-thomas armani-thomas skrev:


Men jeg blev bare helt paf, har svært ved og se noget som helst ulogisk u-intuitivt, forvirrende eller besværligt ved deres software.
Hvor blev det skrevet, at MiniDSP er ulogisk u-intuitivt, forvirrende eller besværligt? 

Hvis jeg skriver, at jeg bedre kan lide at køre en BMW end en Audi, tolker du det også som om, at jeg synes en Audi kører dårligt?

Du har helt ret Jonas, BMW er en markant bedre bil end Audi... 

BMW = Logisk
AUDI = Ulogisk 

TongueWink
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu