recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Støj - clean power - hjælp
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Støj - clean power - hjælp

 Besvar Besvar Side  <1 345
Forfatter
Besked
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2016 kl. 17:09
Når jeg tog lige og så lidt på det igen, den før omskrevet trukket stel forbindelse blev nu sat på stel på udgangen af RCA L på subben, voila. Det fik altså umiddelbart fjernet det sidste brum, jeg har skruet helt op for volumen på sub og kan intet mærke i membranen mere, skal ned og lytte men der lidt for meget rumstering i huset lige nu, umiddelbart ingen brum heller ikke når receiveren og sat modtageren er slukket. 

Jeg ved brumsløjfer kan være drilsk og svære at ophæve, men at en stel monteret på denne måde tilsynladende gjorde forskellen giver jo umiddelbart ingen mening. 

4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
Mathiasdela Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-Januar-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 73
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mathiasdela Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2016 kl. 17:28
Det lyder godt nok underligt men må prøve og se om jeg også kan gøre det..

Begge min subs og receiver er sat i samme stikkontakt. Har også prøvet i hver sin og slukke alt andet udstyr osv, uden held..

Hvis jeg, som Potter også skriver, kun har AC kablet i, så er der meget meget lidt brum, men så snart det kommer i, vupti..

Har også støj i min receivers højtalerkanaler, det underlige er der at det primært er i de to frontkanaler. Den har været til test uden de havde nogle problemer.
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2016 kl. 19:05
Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Når jeg tog lige og så lidt på det igen, den før omskrevet trukket stel forbindelse blev nu sat på stel på udgangen af RCA L på subben, voila. Det fik altså umiddelbart fjernet det sidste brum, jeg har skruet helt op for volumen på sub og kan intet mærke i membranen mere, skal ned og lytte men der lidt for meget rumstering i huset lige nu, umiddelbart ingen brum heller ikke når receiveren og sat modtageren er slukket. 

Jeg ved brumsløjfer kan være drilsk og svære at ophæve, men at en stel monteret på denne måde tilsynladende gjorde forskellen giver jo umiddelbart ingen mening. 


Du eliminerer spændingsforskellen mellem sub og AVR ved at forbinde stel AVR med RCA sub (som også er stel). Det giver sådan set OK mening, bortset fra at skærmen i kablet burde stå for spændingsudligningen i forvejen. Men hvis ikke skærmens impedans er lav nok vil der induceres hørbar brum, hvis der løber en lille strøm i skærmen. Det er nok det du har afhjulpet med en ekstra forbindelse.
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2016 kl. 19:07
Oprindeligt skrevet af Mathiasdela Mathiasdela skrev:

Det lyder godt nok underligt men må prøve og se om jeg også kan gøre det..

Begge min subs og receiver er sat i samme stikkontakt. Har også prøvet i hver sin og slukke alt andet udstyr osv, uden held..

Hvis jeg, som Potter også skriver, kun har AC kablet i, så er der meget meget lidt brum, men så snart det kommer i, vupti..

Har også støj i min receivers højtalerkanaler, det underlige er der at det primært er i de to frontkanaler. Den har været til test uden de havde nogle problemer.

Du burde få en til at komme og hjælpe dig. Det må være ulideligt at have så dyrt udstyr som ikke piller. Du skal hverken have støj eller brum, men det er meget vanskeligt at gennemskue hvad der foregår ud fra det du skriver.
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2016 kl. 20:06
Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Når jeg tog lige og så lidt på det igen, den før omskrevet trukket stel forbindelse blev nu sat på stel på udgangen af RCA L på subben, voila. Det fik altså umiddelbart fjernet det sidste brum, jeg har skruet helt op for volumen på sub og kan intet mærke i membranen mere, skal ned og lytte men der lidt for meget rumstering i huset lige nu, umiddelbart ingen brum heller ikke når receiveren og sat modtageren er slukket. 

Jeg ved brumsløjfer kan være drilsk og svære at ophæve, men at en stel monteret på denne måde tilsynladende gjorde forskellen giver jo umiddelbart ingen mening. 


Du eliminerer spændingsforskellen mellem sub og AVR ved at forbinde stel AVR med RCA sub (som også er stel). Det giver sådan set OK mening, bortset fra at skærmen i kablet burde stå for spændingsudligningen i forvejen. Men hvis ikke skærmens impedans er lav nok vil der induceres hørbar brum, hvis der løber en lille strøm i skærmen. Det er nok det du har afhjulpet med en ekstra forbindelse.
Jeg tror du har i det med skærmens impedans, men hvorfor så på stellen på udgangens RCA og på indgangen, den fatter jeg ikkeConfused
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
Mathiasdela Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-Januar-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 73
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mathiasdela Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2016 kl. 19:01
Ja, men hvem kan evt hjælpe? En herinde der kan/vil, eller hvem kan jeg få fat på :-)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 345
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu