recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mulighed for at tilføje optagelse via Internet
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Mulighed for at tilføje optagelse via Internet

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10303
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2016 kl. 10:06
Oprindeligt skrevet af Andreas.H Andreas.H skrev:


Jep den kører Windows 7, den Asus eee. Men spørgsmålet er om den er hurtig nok til at kunne afvikle optagelser, og evt. afspilninger også? Den har "kun" 2 GB. ram i sig nemlig.
 
Jeg har, og har haft, flere forskellige computere med tunerkort og DVBViewer, så jeg er ret sikker på at din Asus er hurtig nok til optagelse og afspilning, så længe det ikke drejer sig om UHD materiale. Det vil sige, at du kan være kørende for 600-800 kr. + evt. USB harddisk.
 
Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2016 kl. 11:27
Dreambox eller andre Enigma2 bokse kan det. Jeg har f.eks. en VU+ Solo SE v2 med twin DVB-C. Den koster ca. 1.500 kr., men skal formentlig importeres fra Tyskland. Der er et webintereface (openWebif) med EPG, hvor der kan sættes timere m.m.


Kan alt det du beder om - ingen intern disk, men kan optage på USB disk eller direkte til NAS.



Redigeret af miri - 26-Oktober-2016 kl. 11:29
miri
Til top
Prasmus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 537
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Prasmus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2016 kl. 13:34
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Den Asus eee, er det en Windows PC?
Så vil den kunne udstyres med en DVB-C tuner (USB eller netværks HDHomerun).

Og med DVBViewer og tilhørende Recording Service:
som er med browser baseret optage programmering, skulle det (med rette opsætning af Firewall og andet) være muligt at tilgå med browser udefra.

Jeg bruger selv DVBViewer, men har aldrig prøvet opsætning med fjernadgang. Wink

Mvh. JørgenT
Lige et hint til dig eller andre der vil prøve fjernadgang med RS.....

Husk at gå ind i windows firewall og sæt at adgang også må ske globalt/internet (ude fra) og ikke kun på eget lan som er normal opsætning.

Det bøvlede jeg selv med. Det giver sig selv at man skal rette sin router og tillade porten til RS's web server, men jeg var ikke klar over at windows firewall havde 2 levels af adgang (lan og globalt), så da jeg havde fin kontakt til RS fra en anden PC på netværket troede jeg det var min router der drillede.

Mvh Peter

Til top
mjohansen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: 2630 Taastrup
Status: Offline
Point: 349
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mjohansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2016 kl. 14:38
Oprindeligt skrevet af Andreas.H Andreas.H skrev:

Nu er en "Panasonic optager" et vidt begreb, men tak.

Det jeg søger er at kunne gøre det via en browser også, og ikke kun via en app.

Panasonic optagerne kan også programmeres via en almindelig browser



Redigeret af mjohansen - 26-Oktober-2016 kl. 14:41
LG OLED CX 55"| Sonos Beam | Vu+ Uno4K SE | Apple TV 4K
Til top
Andreas.H Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 04-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 71
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Andreas.H Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2016 kl. 17:41
Ja lige præcis sådan noget!

Er det sådan een her; https://www.bedresignal.dk/vu-solo-se-v2-1x-dvb-c-t2-dual-tuner-1080p.html

Som du mener skal importeres fra Tyskland ?
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2016 kl. 19:39
Oprindeligt skrevet af Andreas.H Andreas.H skrev:

Ja lige præcis sådan noget!

Er det sådan een her; https://www.bedresignal.dk/vu-solo-se-v2-1x-dvb-c-t2-dual-tuner-1080p.html

Som du mener skal importeres fra Tyskland ?
ja, netop!
miri
Til top
Andreas.H Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 04-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 71
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Andreas.H Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2016 kl. 20:07
Okay den kan fåes her hjemme også så. Men er den køreklar så eller skal den ha lagt anden software på?
Og hvad ligger en Dreamboks på som skal kunne det samme? Der findes et hav af dreamboks så jeg lige...
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2016 kl. 10:07
Den kører fint med Vu+'s eget E2 image, men du har muligheden for at lægge andre E2-images på boksen  (der er mange at vælge mellem), hvor funktioner og skin måske passer dig bedre... Jeg vil tro, at du relativt hurtigt kan få boksen op at køre med en USB HDD og OpenWebif, men hele idéen med E2 forudsætter, at du har lyst til at bruge nogen timer på at "lege" med opsætningen - til gengæld giver den muligheder som "standard" pvr fra Samsung, LG og Panasonic ikke har...

I teorien skulle den også kunne erstatte en mediabox - den kan køre Kodi - men glem det indtil videre - det virker kun delvist!

Omvendt kan jeg fra diverse Kodi-bokse i huset fange VU-boksen. Det betyder, at jeg fra RPi blandt andet kan se TV, optagelser og EPG samt sætte timere - og det er faktisk ret enkelt at sætte op, da Kodi trækker det hele fra VU-boksen....! Jeg har ikke prøvet, men det burde også virke remote uden for huset, hvis forbindelsen er hurtig nok. Den kan også transcode on-the-run, men jeg har ikke haft brug for at teste det.

Vedr. Dreambox, så har jeg ikke overblik, men der findes ikke bare et hav af Dreambokse, men et ocean af E2 kompatible bokse på markedet. Se evt. hos HM-SAT https://www.hm-sat-shop.de/hdtv-receiver-kabel/



Redigeret af miri - 27-Oktober-2016 kl. 10:16
miri
Til top
Andreas.H Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 04-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 71
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Andreas.H Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2016 kl. 10:14
Ah. Men det der Openwebif er det et image også man ligger ned på boksen eller hvordan? Jeg har teknisk snilde så det burde ikke være noget problem. :) det lyder meget interessant men ville en dreambox kunne det samme? Har ekstern HDD tilsluttet en MPEG-4 DVB-C tuner så den optager derfra.
Til top
digitalt.tv Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-November-2005
Status: Offline
Point: 717
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér digitalt.tv Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2016 kl. 10:27
Openwebif er en udvidelse. Oftest er det inkluderet i et image men kan også installeres som plugin
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2016 kl. 12:34
Dreambox vil kunne det samme rent softwaremæssigt - USB HDD og OpenWebif vil du også kunne på en Dreambox - men der kan naturligvis være nogen hardvaremæssige forskelle.... 
miri
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu