recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til opsætning af lydsystem
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp til opsætning af lydsystem

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Flarup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Maj-2007
Sted: Randers NV
Status: Offline
Point: 793
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flarup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp til opsætning af lydsystem
    Sendt: 20-Oktober-2016 kl. 17:42
Hej
Jeg sidder ved min ældre mormor i KBH, som har et Sony 47W807A og et Sony DAV-F200 Soundsystem.

hendes problem er at at hun ingen lyd får når hun vælger at se TV over lydsystemet, Ser hun en DVD eller hører en CD/radio, er der fint lyd. Hun siger det har virket fint med hendes ældre Sony TV fra 2011, som vi ikke lige kan huske modelnummeret på.

lydsystemet er sat til TV'et med HDMI og TVet kan godt tænde lydsystemet, når vi vælger det som lydkilde. Det er med andre ord sat til via HDMi med ARC.
jeg synes jeg har forsøgt alt, både med lyd indstillinger på TV og lydsystemet.
Men har nu brug for jeres hjælp :)

jeg har en ide om det kan være efter en opdatering af TV'et ,me er ikke sikker
jeg har søgt efter en softwareopdatering til lydsystemet, men kan ikke finde nogle.

jeg håber i kan hjælpe, da jeg tager hjem til Jylland imorgen :)



Med Venlig Hilsen
Flarup
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaizer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2016 kl. 18:02
Det kan være indgangen på lydsystemet skal aktiveres før det virker.

Det hedder nogle gange assign.

Edit: Jeg havde ikke set det virkede med hendes forrige tv.

Redigeret af kaizer - 20-Oktober-2016 kl. 18:02
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2016 kl. 19:21
Oprindeligt skrevet af Flarup Flarup skrev:

Hej
Jeg sidder ved min ældre mormor i KBH, som har et Sony 47W807A og et Sony DAV-F200 Soundsystem.

hendes problem er at at hun ingen lyd får når hun vælger at se TV over lydsystemet, Ser hun en DVD eller hører en CD/radio, er der fint lyd. Hun siger det har virket fint med hendes ældre Sony TV fra 2011, som vi ikke lige kan huske modelnummeret på.

lydsystemet er sat til TV'et med HDMI og TVet kan godt tænde lydsystemet, når vi vælger det som lydkilde. Det er med andre ord sat til via HDMi med ARC.
jeg synes jeg har forsøgt alt, både med lyd indstillinger på TV og lydsystemet.
......
jeg håber i kan hjælpe, da jeg tager hjem til Jylland imorgen :)
Ikke det emne jeg har prøvet mest af, men et par skud fra hoften  Smile

Som jeg læser det er der kommet nyt TV?

Er DVD/CD/radio ikke koblet direkte på anlæg, så lyden derfra ikke kommer igennem TV? (Dvs. ikke igennem ARC)

Det er ikke ARC der tænder anlæg, men CEC. 
Så ARC skal også aktiveres i TV under noget HDMI control setup.

Er HDMI kabel sat i TV i den indgang der er med ARC?
Er HDMI kabel det samme som tidligere? Hvis ikke kunne det være for gammelt (ikke ARC kompatibelt)


Mvh. JørgenT
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu