recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nye kvaliteter vs. Kuro skærm
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nye kvaliteter vs. Kuro skærm

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2016 kl. 10:54
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Hvad er egentlig forskellen mellem LG's OLED modeller "B6" og "E6" ud over udseende og pris?

Billedmæssigt er de mere eller mindre identiske (pånær input lag). Så design, højttalere, processor til webOS, samt 3D (mangler på B6).

Jeg lavede tidligere på året en sammenligningstabel for de fire OLED-modeller her (nederst):
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2016 kl. 11:47
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Hvad er egentlig forskellen mellem LG's OLED modeller "B6" og "E6" ud over udseende og pris?


Billedmæssigt er de mere eller mindre identiske (pånær input lag). Så design, højttalere, processor til webOS, samt 3D (mangler på B6).

Jeg lavede tidligere på året en sammenligningstabel for de fire OLED-modeller her (nederst):

Tror det var en E6 65" jeg kiggede på i Eleganten med en prisseddel på 50k. Og B6 stod til 30k. Det er sgu en dyr soundbar der er på E6
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2016 kl. 13:13
... og design, processor og 3D. Jeg tror ikke interessen for E6 er stor nok til at der virkelig køres priskrig på den. B6 er ligesom blevet den model, som butikkerne kan sælge og så bekriger de hinanden dér i stedet.

Edit: E6 er nede i 42.000 kr. nu, men det er stadig hampert.

Redigeret af Torben Rasmussen - 25-Oktober-2016 kl. 13:14
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2016 kl. 13:33
Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

... og design, processor og 3D. Jeg tror ikke interessen for E6 er stor nok til at der virkelig køres priskrig på den. B6 er ligesom blevet den model, som butikkerne kan sælge og så bekriger de hinanden dér i stedet.

Edit: E6 er nede i 42.000 kr. nu, men det er stadig hampert.

Det er forståeligt det er B modellen der sælges, og med tilbud under 20k for 55" ligger den lige til højrebenet. Har ikke lige tjek på hvad 65" er nede i

Redigeret af Kampus - 25-Oktober-2016 kl. 14:09
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3285
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2016 kl. 14:08
Jeg læste på et tidspunkt fra en bruger, Bumtious fra AVforum at G og E modellerne skulle have mulighed for at fortage en finer justering når der kalibreres, om det har noget på sig ved jeg ikke.
 
BTW. E modellerne kan sagtes handles ned både i power og el-mutanten, de må have relative høje avancer. Jeg købte min E6 da listeprisen var 50k og jeg var nede i 35k inkl. det løse da jeg slog til.
 
Fedt design og ser elegant ud at have hængende på vægen. Jeg er normalt ikke til 3D, men efter jeg har fået det, hold nu kæft hvor står det spiller, det er faktisk ret så overbevisende. 
 
Jeg kommer fra et kalibreret Pio 608, havde faktisk kun en anke ved et evt. skift til et andet tv, hvilket var om man kunne se fodbold lige så godt som man kan på en 608'er, og det kan manTongue
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu