recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Indstillinger af TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HDMI ARC - Virker / Virker ikke (LG/Denon)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

HDMI ARC - Virker / Virker ikke (LG/Denon)

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2016 kl. 08:25
Jeg havde ingen problemer med min Yamaha, det virkede første gang. Der ryger både PCM og DD5.1 igennem fra tv'et, dog med at lyden er lidt forud men det kan jeg justere mig ud af. 

Men jeg har dog oplevet at når jeg tænder for tv'et så bliver min PS3 tændt og forstærkeren slå over på PS3, og det er selv om det var alm. tv der senest blev vist på tv'et, tilsvarende er også sket et par gange med Canal Digital modtageren. 

Der var godt en ny opdatering forleden til min Yamaha receiver (1.26) umiddelbart kan jeg ikke se hvad den har indeholdt og har umiddelbart ingen påvirkning på ARC. 
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2016 kl. 12:20
Hvis ikke det er kommet til at virke vil jeg foreslå følgende:

Tilslut yousee-boksen direkte til din Denon AVR med et HDMI kabel og tilslut dit LG-TV til din AVRs HDMI output med HDMI. Så mangler du lyden fra netflix, men den kan du få med et toslink fra TV til AVR. Så slipper du for ARC som åbenbart driller. 
Til top
Haarbo Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 01-September-2006
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 51
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Haarbo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2016 kl. 22:41
Jeg er en glad mand!

Tak til Radiomanden - den lille "dims" virker perfekt.

Og mange tak til alle andre, der har svaret.

Jeg glæder mig nu til Yousee får styr på HDMI CEC - det vil sandsynligvis betyde, at jeg kan nøjes med fjernbetjeningen fra LG. Men jeg klarer mig indtil videre fint med min gamle Harmony One.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2016 kl. 22:47

Super. Det er lige netop den pin der skal afbrydes, så laves der ikke "balade" i systemet.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu