recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sony KDL48WD653 - VA- eller IPS-panel?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Sony KDL48WD653 - VA- eller IPS-panel?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
TL Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Februar-2011
Status: Offline
Point: 71
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Sony KDL48WD653 - VA- eller IPS-panel?
    Sendt: 26-Oktober-2016 kl. 08:12
Hej
Tv'et er bagbelyst, men er det VA- eller IPS-panel?
Mit nye tv skal gøre min Mede8er medieafspiller overflødig. Det fremgår ikke på Sonys hjemmeside, hvilke videoformater, det understøtter. Mit gamle Sony EX500 er meget begrænset i den retning og kan kun bruges med FAT 32-diske. Ved nogen noget om det?
Alle erfaringer med tv'et er velkomne. Det fås nu til en meget rimelig pris, 3.333 kr. hos Power. Jeg ønsker som alle andre et godt billede og desuden gode egenskaber som medieafspiller. Smart-tv og lignende er uden betydning. Der er kun 2 HDMI, men det er nok.

Venlig hilsen
TL
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4445
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2016 kl. 10:16
Den amerikanske version W650D lader til at have VA-panel, hvis man skal dømme ud fra kontrastmålingerne her: http://www.rtings.com/tv/reviews/sony/w650d

Så jeg vil tro, at den europæiske også har.
Til top
Bruger udmeldt 31 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 20-April-2006
Status: Offline
Point: 2601
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 31 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2016 kl. 11:55
Nu fremgår det ikke helt hvad du skal bruge det til, men du kan være helt sikker på at det ikke kan erstatte funktionaliteten i en dedikeret medieafspiller som mede8er.
Til top
TL Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Februar-2011
Status: Offline
Point: 71
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2016 kl. 13:50
Tak for svar

@Rasmus: Hvis KDL-48W650D = Sony KDL48WD653 er det lidt letttere at finde information.
Bagbelyst VA-panel har højeste prioritet, dernæst understøttelse af så mange videoformater/containere som muligt via USB. Når dertil lægges, at bredde maksimalt må være 110 cm, er der ikke mange alternativer.

@Pallec: Jeg ville nok have større lyst til at udforske funktionaliteten i min MED400X2S, hvis den ikke var så "træls" i daglig brug: Fjernbetjeningen skal rettes meget præcist mod den, lang starttid, den reagerer sløvt og uberegneligt ved navigation i menuer, står den tændt men ubenyttet i nogle minutter, kan den "fryse", så strømstikket må hives ud, der er ikke mulighed for at lægge baggrund på undertekster og sikkert meget andet. De filer, mit Sony EX500 kan vise, gør det udmærket, der er bare alt for mange, der ikke er understøttet.
Apparatet skal modtage og af og til optage de kanaler, jeg kan modtage via egen antenne, DVB-T. Desuden afspille diverse audio- og videofiler fra nettet. Ingen DVD- eller Bluray. Mit tv er ikke og skal ikke tilsluttes internettet eller internt netværk.

Venlig hilsen
TL
Til top
nesager Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-November-2006
Sted: Nordvestjylland
Status: Offline
Point: 1854
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nesager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2016 kl. 14:11
Hej.
Har du prøvet at kikke i betjeningsvejledning.
https://www.sony.dk/support/da/product/KDL-48WD653
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4445
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2016 kl. 14:31
I USA rykker de i 2016-generationen placeringen af D'et, så det står til sidst. F.eks. XD93 bliver til X93D, ligeså med WD-modellerne. Forskellen på 650 og 653 tror jeg udelukkende er en funktion eller design. Der findes også en WD650 i Europa.

Så jeg er ret sikker på, at det er samme skærm.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu