recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ipad air 2 eller pro?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ipad air 2 eller pro?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
johnnyn Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-Januar-2013
Status: Offline
Point: 209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér johnnyn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Ipad air 2 eller pro?
    Sendt: 26-Oktober-2016 kl. 16:35
Halløj

er på udkig efter ipad 9,7". Står enten mellem air 2 eller pro.
Den skal gerne kunne streame lidt fra nettet, men også ligge en film eller 2 på til en længere køretur hvor ungerne kan benytte den. Kan en air 2 sagtens håndtere dette?

mvh
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6626
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2016 kl. 17:41
Ja, det kan en Air sagtens. Den kan også redigere video, som ungerne selv optager.

Pro er virkelig Pro til krævende brugere. 
Venlig hilsen
KB
Til top
TiXe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 270
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TiXe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2016 kl. 20:25
Jeg byttede Air2 ud med Pro. 

Mærker ingen forskel på hastighed.
Mærker en smule forskel på kamera
Mærker stor forskel på lyd . Pro'en har mærkbart bedre højtalere end air2


Alt i alt vil jeg sige, at var det ikke fordi firmaet betalte, så havde jeg aldrig skiftet.

så køb du bare Air2 .. det er en fantastisk, sindsygt hurtig tablet.


Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9324
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2016 kl. 20:33
Stod i samme dilemma som dig tidligere på året.
Valgte dog en Pro da jeg forventer at den vil holde længere end en air 2.
Købte dog i uk lige efter brexit, så der var en del at spare på Pro modellen.
Til top
johnnyn Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-Januar-2013
Status: Offline
Point: 209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér johnnyn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2016 kl. 20:35
mange tak for svaret så ved jeg hvad jeg skal gå efter :-)
Til top
johnnyn Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-Januar-2013
Status: Offline
Point: 209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér johnnyn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2016 kl. 20:35
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Stod i samme dilemma som dig tidligere på året.
Valgte dog en Pro da jeg forventer at den vil holde længere end en air 2.
Købte dog i uk lige efter brexit, så der var en del at spare på Pro modellen.


Har læst der stadig er lidt og spare pga valuta. Hvilken site købte du fra?
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9324
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2016 kl. 21:21
Amazon

Pro har både hurtigere CPU og mere ram. Så vil forvente at den pænt kan køre iOS 11

Til top
bleed_blue Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 04-September-2005
Sted: Støvring
Status: Offline
Point: 389
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bleed_blue Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2016 kl. 22:44
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Amazon

Pro har både hurtigere CPU og mere ram. Så vil forvente at den pænt kan køre iOS 11



ipad Pro 9.7 har lige som Air 2 2GB ram. Det er 12.9 modellen, der har mere (4) ram.
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4434
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2016 kl. 11:48
9.7" iPad Pro har skærm med DCI-P3 farverum. Måske er jeg lidt speciel på dette område, men på en enhed, hvor hele interaktionen sker via skærmen, ville det vægte meget tungt i min bog.
Til top
johnnyn Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-Januar-2013
Status: Offline
Point: 209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér johnnyn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2016 kl. 12:22
Hvad betyder det med skærmen Rasmus ?
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4434
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2016 kl. 12:43
Typiske skærme i TV, PC, mobiler og tablets dækker ca. 33% af de farver, som det menneskelige øje kan se. De følger det såkaldte Rec.709 / sRGB farverum.

DCI-P3 er en standard for et større farverum, udviklet af Hollywood, til biografer. Med DCI-P3 kan man gengive en større portion af de synlige farver.

På grafen herunder er de to sammenholdt. Næste skridt, som branchen sigter mod, er Rec.2020 farverummet. Det håber man at nå før år 2020.

9.7" iPad Pro, iMac 4K og iPhone 7 er de første produkter i Apple's tre kategorier, som rykker til DCI-P3 farverum.



Til top
Jessemand Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 483
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jessemand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2016 kl. 15:07
Og hvis du ikke har de store krav til GB, så sælges der ud af 16gb lige nu. Når de er væk koster den mindste iPad 32gb en tudse mere eller deromkring.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu