recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Vedr. køb af Macbook Pro 13" Mid 2012
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Vedr. køb af Macbook Pro 13" Mid 2012

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
piddy Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 21-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 236
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér piddy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Vedr. køb af Macbook Pro 13" Mid 2012
    Sendt: 28-Oktober-2016 kl. 16:20
Hej alle sammen
Jeg tænkte jeg lige ville spørge herinde inden jeg for alvor går ud og køber maskinen og håber I vil være behjælpelige med svar.
 
Jeg har set på en Macbook Pro 13" Mid 2012 på DBA og kan få den til omkring 2800 kr.
Jeg ville købe den til kæresten som er jurastuderende og i noget tid har brokket sig lidt over sin nuværende bærbar(en billig hp). Det vigtigste for hende er et godt tastatur da hun skriver meget og en maskine hun uden problemer kan bruge til sin bachelor og senere sit speciale. Herudover til mail, se film og diverse.
 
Jeg har selv samme årgang dog 15" og sat en SSD harddisk i og opgraderet til 16 Gb ram. Det samme ville jeg gøre med den jeg ville købe på DBA.
 
Når den er opgraderet med SSD/16 Gb ram tror jeg snildt den vil passe hendes behov. Jeg synes nemlig det ville være dumt at gå ud og købe en ny macbook til 8000-13000 kr., hvis den på DBA vil passe hendes behov fint her i studietiden. Når hun så er færdig kan hun altid købe en nyere og om 2-3 år er der nye generationer af macbooks.
 
Jeg håber nogle har stået lidt i samme situation eller har erfaring med macbook 13" mid 2012 modellen.
 
På forhånd mange tak.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2016 kl. 16:39
Hun er vant til Windows? Så bliv der og kig efter Lenovo. Mac er noget skrammel
Til top
longjohn2 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2009
Status: Offline
Point: 993
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér longjohn2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2016 kl. 16:46
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Hun er vant til Windows? Så bliv der og kig efter Lenovo. Mac er noget skrammel

Lenovo sælger også en masse skrammel ...
Til top
piddy Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 21-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 236
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér piddy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2016 kl. 16:48
Hun bruger også min computer en gang imellem og det virker ikke som et problem. Jeg er selv skiftet for et år siden og havde før da Thinkpad T serien, T400, T410 og T440. Jeg tror ikke umiddelbart jeg vender tilbage til Windows. Hver sin smag.
 
Håber på noget positivt feedback.
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 3835
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2016 kl. 17:44
Det er ved at være en gammel maskine, men en god model (og en god pris), hvor man uden problemer kan skifte HDD og RAM.
Jeg var selv på udkik efter en til konen, men valgte faldt på en Air model MD761 som lige et et par år nyere, som derfor også holder strøm længere.
Til top
piddy Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 21-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 236
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér piddy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2016 kl. 19:02
Jeg tænker også den fint ved holde de 2-3 år hun har behov for det og med en ssd og 16 Gb ram vil den være det bedste valg i stedet for at gå ud og købe en hel ny til 3-4 gange prisen.
 
Angående det med tastatur - Der er reelt kun macbook, Thinkpad T/W serie og HP business serie hvis man vil have et godt tastatur. Mange bærbare har virkelig et ringe tastatur, hvis man skriver meget.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu