recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - VDSL Vectoring
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

VDSL Vectoring

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
KennyIver Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 31-Maj-2011
Sted: Herning
Status: Offline
Point: 1073
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KennyIver Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2016 kl. 17:07
Jeg arbejder ved Yousee og Jeg mener også at dit tlf bliver ændret til bredbåndstelefoni. Jeg er dog ikke 100% sikker. jeg vil gerne tage fat i nogen tekniker i morgen og give svar retur derefter. :)
Setup:
Panasonic,Anthem,HK,DLS,Velodyne
Til top
sbndk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 589
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sbndk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2016 kl. 19:35
Nej, det kan sagtens laves med PSTN. Det SKAL ikke laves som VoIP, men det gør man dog oftest.

Det hele handler om hvordan man får tastet den flytning til en fremskudt DSLAM.
Samsung 65F8005 - Panasonic DMP-BDT310 - Apple TV 4K - Denon AVR-X4000 - Denon PMA 1500AE - Dali Lektor 8 - Dali Lektor 2 - Dali Lektor LCR - Argon Sub
Til top
azrael Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-Maj-2006
Sted: Tilst
Status: Offline
Point: 1692
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér azrael Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2016 kl. 20:49
Oprindeligt skrevet af KennyIver KennyIver skrev:

Jeg arbejder ved Yousee og Jeg mener også at dit tlf bliver ændret til bredbåndstelefoni. Jeg er dog ikke 100% sikker. jeg vil gerne tage fat i nogen tekniker i morgen og give svar retur derefter. :)

Det ville godt nok være dejligt. Thumbs Up

Oprindeligt skrevet af sbndk sbndk skrev:

Nej, det kan sagtens laves med PSTN. Det SKAL ikke laves som VoIP, men det gør man dog oftest.

Det hele handler om hvordan man får tastet den flytning til en fremskudt DSLAM.

Altså, jeg ved, at VDSL2 og POTS (plain old telephone service) virker fint. Vi har haft den løsning i rigtigt mange år efterhånden (først ADSL, så ADSL2, så VDSL og de sidste adskillige år VDSL2). Har også KAP-stik monteret og så en passiv splitter. Der er også kun ca. 200 meter til den fremskudte central (som i øvrigt er noget større end de plejer at være) og har fuld knald på linjen.

Jeg mener blot at have hørt, at pga. funktionsmåden for VDSL Vectoring, så skulle DSL/POTS løsning ikke kunne lade sig gøre mere. Jeg har dog selv ikke rigtig forstand på det.

Til gengæld er jeg ganske overbevist om, at kundeservice hos YouSee helst vil give mig en VoIP løsning, medmindre jeg har gode argumenter.
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
Til top
sbndk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 589
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sbndk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2016 kl. 21:02
Og det virker skam også med vektorisering. Der er ikke splitter (til telefoni) i de nye VDSL-kort man sætter i en fremskudt DSLAM og derfor benytter man en minisplitter, så din klartone kommer inde fra centralen og din DSL fra den fremskudte DSLAM. Højere hastighed og du kan beholde din PSTN.

Med VoIP laves telefonien i din router og derfor er splitteren ikke nødvendig.
Samsung 65F8005 - Panasonic DMP-BDT310 - Apple TV 4K - Denon AVR-X4000 - Denon PMA 1500AE - Dali Lektor 8 - Dali Lektor 2 - Dali Lektor LCR - Argon Sub
Til top
azrael Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-Maj-2006
Sted: Tilst
Status: Offline
Point: 1692
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér azrael Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2016 kl. 09:16
Nå, jeg har haft fat i TDC/YouSee, og nu vil de ikke længere vedkendes deres tilbud. Vi må gerne "opgradere", men det vil så medføre, at vores abonnement bliver "unbundled".

Hidtil har vi, efter anbefaling fra TDC, haft bredbånd og telefoni under samme abonnement. Nu er det så meningen, at vi skal have særskilt bredbånds- og telefoniabonnement. Alt i alt ville det betyde en prisstigning på tæt på 200 kroner (eller 50%) per måned. Ikke meget "tilbud" over det. Jeg sagde umiddelbart nej tak. Angry

Er der nogen, der har haft held med at lægge lidt pres på TDC/YouSee for at få et bedre tilbud? Og hvordan bærer man sig bedst ad?
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
Til top
sbndk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 589
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sbndk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2016 kl. 10:05
Oprindeligt skrevet af azrael azrael skrev:

Nå, jeg har haft fat i TDC/YouSee, og nu vil de ikke længere vedkendes deres tilbud. Vi må gerne "opgradere", men det vil så medføre, at vores abonnement bliver "unbundled".

Hidtil har vi, efter anbefaling fra TDC, haft bredbånd og telefoni under samme abonnement. Nu er det så meningen, at vi skal have særskilt bredbånds- og telefoniabonnement. Alt i alt ville det betyde en prisstigning på tæt på 200 kroner (eller 50%) per måned. Ikke meget "tilbud" over det. Jeg sagde umiddelbart nej tak. Angry

Er der nogen, der har haft held med at lægge lidt pres på TDC/YouSee for at få et bedre tilbud? Og hvordan bærer man sig bedst ad?

Det lyder mystisk. Det lyder mest af alt som om "man" forsøger, at lægge bredbåndet på coax og telefonien på kobber (eller omvendt).

Jeg ville nok ringe en gang mere. Selvfølgelig skal det kunne lade sig gøre fortsat, at have det samlet på én regning. 
Samsung 65F8005 - Panasonic DMP-BDT310 - Apple TV 4K - Denon AVR-X4000 - Denon PMA 1500AE - Dali Lektor 8 - Dali Lektor 2 - Dali Lektor LCR - Argon Sub
Til top
azrael Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-Maj-2006
Sted: Tilst
Status: Offline
Point: 1692
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér azrael Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2016 kl. 10:42
Oprindeligt skrevet af sbndk sbndk skrev:

Oprindeligt skrevet af azrael azrael skrev:

Nå, jeg har haft fat i TDC/YouSee, og nu vil de ikke længere vedkendes deres tilbud. Vi må gerne "opgradere", men det vil så medføre, at vores abonnement bliver "unbundled".

Hidtil har vi, efter anbefaling fra TDC, haft bredbånd og telefoni under samme abonnement. Nu er det så meningen, at vi skal have særskilt bredbånds- og telefoniabonnement. Alt i alt ville det betyde en prisstigning på tæt på 200 kroner (eller 50%) per måned. Ikke meget "tilbud" over det. Jeg sagde umiddelbart nej tak. Angry

Er der nogen, der har haft held med at lægge lidt pres på TDC/YouSee for at få et bedre tilbud? Og hvordan bærer man sig bedst ad?

Det lyder mystisk. Det lyder mest af alt som om "man" forsøger, at lægge bredbåndet på coax og telefonien på kobber (eller omvendt).

Jeg ville nok ringe en gang mere. Selvfølgelig skal det kunne lade sig gøre fortsat, at have det samlet på én regning. 

Nej, det er skam via "kobberet". Coax står Stofa for hos os, så der ville TDC ikke have meget held at lægge noget over.

Sagen er blot, at hvor man før nærmest blev tvunget til at have et samleabonnement, så skal tingene åbenbart nu adskilles igen. De "glemte" blot at fortælle, at det i vores sammenhæng ville betyde en prisforhøjelse på knap 50%.
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu