recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Vaqlg af internetudbyder
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Vaqlg af internetudbyder

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Joergensr Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 14-November-2016
Sted: Ballerup
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Joergensr Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2016 kl. 22:57
Tak for jeres input. Det er har overbevist mig om, at der kan være fordele kablede forbindelse, og at der næppe er problemer med Hiper. Tak for detSmile Så det bliver Hiber efter jul.
Til top
Tajs Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 05-Juli-2011
Status: Offline
Point: 35
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tajs Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2016 kl. 17:35
Kviknet er også en mulighed, der får du SUPER support :)
LG B6V OLED 55"
Marentz SR6010
SA Aura 50 / Focal Sib2 with Cub sub 5.1
Til top
mortenstorgaard Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 05-Juni-2013
Sted: Jylland
Status: Offline
Point: 20
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mortenstorgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2016 kl. 04:24
Vil helt klart mene at du skal køre med fastnet. Der er længere pingtid på mobilt bredbånd, som fx. er irriterende hvis du skal game på nettet. Hiper og Kviknet er samme produkt (med mindre du vælger fibernet hos Hiper), da de begge kører på TDC's net, og begge giver dig den maksimale hastighed der kan trækkes gannem TDC. Ligenu har Kviknet det bedste tilbud, da de kører med gratis oprettelse, så der kan du spare nogle penge. Du kan læse mere her om forskellen mellem mobilt bredbånd og alm. bredbånd (som hjemmenetværk): https://goo.gl/mQyDSS
Morten Storgaard
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2016 kl. 07:13
Hiper leverer både på fastnet og via kabel tv.

Kviknet leverer kun fastnet.

På min addresse kan jeg få dobbelt hastighed for samme pris ved at vælge hiper.
Til top
Joergensr Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 14-November-2016
Sted: Ballerup
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Joergensr Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2016 kl. 19:35
Huawei routeren B315s, som jeg bruger hos Telmore er velfungerende, men har ikke mange muligheder for indstillinger og bruger kun 2,4 Ghz båndet. 
Har ikke brug for TV-pakke, men vil l.a. streame TV2-programmer via Chromecast og opsige Boxer. Jeg har haft glæde af at tage Huawei-routeren med i sommerhus, men behøver det ikke.
Jeg er fortsat overbevist om, at Hiper er den bedste løsning for os (bredbånd via telefonstikket er kun på 5 MBit). Tak for indlæggene og den gode artikel mht. til forele eller ulemper ved de to løsninger.Smile

Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3699
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zulfo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2016 kl. 18:42
Oprindeligt skrevet af Joergensr Joergensr skrev:

Endelig skriver de, at Hiper ikke  anvender IPv6 net men bruger IPv4 med noget der hedder, Carrier Grade NAT (CGN) -- og det måske medvirker til flere udfald?

Måske er mine betænkeligheder ved den faste forbindelse ubegrundede?


De 2 ting har intet med stabilitet at gøre overhovedet.

NAT betyder at du har en IP adresse internt på dit eget net, som oversættes (Network Address Translation står det for) til en global IP, og normalt delt, IP adresse eksternt.

IPv6 er der vist ikke nogen danske udbydere der tilbyder til private endnu. 
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
nesager Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-November-2006
Sted: Nordvestjylland
Status: Offline
Point: 1854
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nesager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2016 kl. 20:50
Altibox har IPv6,læs nederst på siden.
Mener det har været oppe og vende på deres kundeservice.
https://www.altibox.dk/kundeservice/sporgsmal-og-svar/internet
Mvh.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu