recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - EPG data til tvheadend
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

EPG data til tvheadend

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Ozzy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Andst, Denmark
Status: Offline
Point: 698
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ozzy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: EPG data til tvheadend
    Sendt: 25-November-2016 kl. 08:26
Hej med jer,

Jeg er røget på udkig efter en epg source hvor jeg kan få epg via nettet til min tvheadend. 

Er der nogen forslag her og en vejledning til hvordan jeg får det ind i min ubuntu server? :) 

Kom frisk. :) 
| Samsung 55" D8005 | Samsung 40" C6715 Hvid | Samsung 40" M87 | Samsung 26" R87 | Samsung 22" T220HD |
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2016 kl. 09:57
Måske et sted at starte: https://honeybee.it/tvguide
Men derfra ved jeg ikke hvordan du kommer videre med TvHeadend/Ubunto. Bruger selv DVBViewer og Xepg
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
jec Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-September-2011
Status: Offline
Point: 362
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jec Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2016 kl. 10:56
Jeg har TVheadend kørende på min Qnap NAS. Her er så installeret XMLTV, som kommer med en masse grabbere. Jeg bruger den som hedder "tv_grab_se_tvzon", der leverer de kanaler jeg bruger.
Du kan her se en liste over EPG data.
En gratis løsning, som fungerer rigtig godt.

Jens
Til top
Ozzy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Andst, Denmark
Status: Offline
Point: 698
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ozzy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2016 kl. 11:00
| Samsung 55" D8005 | Samsung 40" C6715 Hvid | Samsung 40" M87 | Samsung 26" R87 | Samsung 22" T220HD |
Til top
jec Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-September-2011
Status: Offline
Point: 362
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jec Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2016 kl. 12:18
Oprindeligt skrevet af Ozzy Ozzy skrev:

@jec er det ikke muligt at få en liste over tv kanaler fra fx. http://www.webgrabplus.com/sites/default/files/download/ini/info/siteini.pack/Denmark/tvguide.dk.channels.xml

Frank

Kender ikke selv til denne løsning, men der er en beskrivelse for brug med Tvheadend her:

Fortæl om du får det til at virke.

Jens
Til top
kbaggen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 26-December-2006
Sted: Roskilde
Status: Offline
Point: 328
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kbaggen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2016 kl. 13:25
Jeg bruger bare EPG data i DVB-c strømmen på min Tvheadend setup på Zyxel NAS! Så er da lidt interesseret i en ilbagemelding iht. hvor meget mere man kan hente ved oversteånde grabber?

http://iblopper.bubble-logger.com
Til top
Ozzy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Andst, Denmark
Status: Offline
Point: 698
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ozzy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2016 kl. 14:21
Oprindeligt skrevet af jec jec skrev:

Oprindeligt skrevet af Ozzy Ozzy skrev:

@jec er det ikke muligt at få en liste over tv kanaler fra fx. http://www.webgrabplus.com/sites/default/files/download/ini/info/siteini.pack/Denmark/tvguide.dk.channels.xml

Frank

Kender ikke selv til denne løsning, men der er en beskrivelse for brug med Tvheadend her:

Fortæl om du får det til at virke.

Jens

Hej Jens,

Jeg har fået det sat op i min ubuntu nu. 

Jeg får dog kun info fra alle danske kanaler inkl. TV3 kanalerne, dog ikke Disney channel mv. 
| Samsung 55" D8005 | Samsung 40" C6715 Hvid | Samsung 40" M87 | Samsung 26" R87 | Samsung 22" T220HD |
Til top
jec Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-September-2011
Status: Offline
Point: 362
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jec Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2016 kl. 18:01
Disney er åbenbart ikke med i tv-guide.dk. Med XMLTV og "tv_grab_se_tvzon" skulle du kunne få Disney med.

Jens
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu