recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sonos AirPlay
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Sonos AirPlay

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4900
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2016 kl. 06:44
Det er så heldigt at du kan få begge systemer demonstreret hos hi-fi klubben.

Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4900
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2016 kl. 06:53
Oprindeligt skrevet af Buchho Buchho skrev:

Jeg var nede og snakke med dem i HiFi Klubben, og de nævnte at AirPlay var ved at dø ud. Er der andre der har hørt noget om det?


Det er ikke noget jeg har hørt. Men de skal jo også sælge deres egne produkter.

Jeg kender ikke meget til Sonos. Det jeg har hørt er ikke imponerede. Deres enheder er efter min mening for dyre til prisen. Betjeningen virker til gengæld nem.

Til top
frugtkompot Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 810
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér frugtkompot Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2016 kl. 10:07
Jeg vil så gøre sagerne endnu mere komplekst og anbefale Raumfeld ;)
Video: TV: Panasonic 50" G30, PS3, Apple TV & Nvidia Shield.
Audio: 3.1 - Front: Canton Reference 7.2. Schiit Asgard 2, Bifrost Uber. Effekt via Peachtree 220.
Til top
Andersss Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-April-2011
Sted: Brønshøj
Status: Offline
Point: 579
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Andersss Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2016 kl. 14:50
Synes det er fint for mange med systemer som Sonos og Heos, men uanset hvad, så er det en mindre fleksibel løsning end AirPlay: Du er begrænset til en producents produkter som typisk ikke kan opfylde alle krav. Sonos og Heos laver højttalere med udmærket lyd, men de måler sig ikke med de bedste AirPlay højttalere fra B&O og B&W fx. 
Multiroom er dog problematisk. Jeg bruger Whaale multiroom app på min iPad, men det ville da være langt bedre med en integreret løsning i iOS. Og dem som har problemer med ustabilt AirPlay, så er det typisk fordi der er sparet på routeren. En ny router har jeg i hvert fald set løse problemet et par gange.
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4900
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2016 kl. 15:02
Jeg kunne ikke være mere enig.

Med hensyn til multiroom. Mine døtre kan godt lytte til musik på deres AirPlay højttalere mens jeg hører noget andet i stuen. Det kræver bare tre afspillere.

Jeg har aldrig haft brug for at spille samme musik på alle højttalere i huset.
Til top
Jever Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-April-2004
Sted: Karise
Status: Offline
Point: 972
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jever Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2016 kl. 17:02
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Jeg kunne ikke være mere enig.

Med hensyn til multiroom. Mine døtre kan godt lytte til musik på deres AirPlay højttalere mens jeg hører noget andet i stuen. Det kræver bare tre afspillere.

Jeg har aldrig haft brug for at spille samme musik på alle højttalere i huset.


Party mode hvor alle mine 6 Zoner spiller i total sync, er faktisk en feature jeg bruger en del.
Så kan man spille moderat i alle zoner istedet for at fyre kanonen af på det "store" anlæg.

Og hvis man bruger Sonos Connect eller AMP, kan man jo slutte nogle rigtigt gode højtalere til og så få det bedste fra begge verdner, smart og intuativ betjening incl. stort set alle de tjenester jeg kan komme i tanke om er på det danske marked.

Det er i mine øjen "kun" 16/24 bit diskutionen Sonos halter lidt, men der er jo flere der påstår at det teoretisk ikke er muligt at høre forskel på 16 og 24 bit, og det nok istedet er Masteringen som har mere at sige.

Jeg har efterhånden fået prøvet, og har flere tjenester, pt. Apple Music, Spotify samt Deezer Elite.
Og stærkt presset i en blind test ville jeg ikke med 100% succesrate kunne udpege lossless fra "god" lossy, kun en mere difus fornemmelse af luft omkring musikken ved lossless er det jeg får ud af lossless.
Og hvis jeg så skal til at kunne differencer 16/24 bit, så falder kæden sgu nok helt af.....
Til top
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Offline
Point: 1141
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2016 kl. 14:44
Fremhæver her igen Sonos der helt sikkert har sin stærke side i betjening og flexibilitet. Lydkvaliteten er blevet bedre med Trueplay, men audiofil bliver det vel aldrig.

Jeg ser deres komponenter som rimeligt prissat ifht. ydelsen hvis man ser bort fra Sonos connect. den er for dyr.


Til top
Claus P Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 12-Oktober-2013
Sted: Amager
Status: Offline
Point: 349
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Claus P Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2016 kl. 16:41
Oprindeligt skrevet af Dankaihoj Dankaihoj skrev:

Jeg står selv lidt i samme situation så følger lige lidt med. Har dog købt nogle lidt større højttalere og derfor forstærker, står i valget mellem BlueSound 'Connect' og Sonos Connect - sonos har måske flere tjenester men BlusSound burde have bedre kvalitet, nogen erfaringer med det ?

Dan
Jeg har været på Sonos vognen, men fravalgte det grundet i mine/familiens øre, en noget tynd lyd. 
Er så skiftet til Bluesound. Startede med en Vault og senere en Node. Noden er så skiftet ud med en gen. 2 og der er suppleret med 2 Pulse. Så ialt 4 enheder som spiller lystigt i grupper på kryds og tværs eller alene som det nu passer familien.

Lige nu overvejer jeg et Nad modul (VM130) med Bluesound via BluOs til Surround-forstærkeren.

På negativ-siden er, som du selv nævner, at Bluesound ikke tilbyder lige så mange streamings muligheder som Sonos, men mon ikke det snart kommer Ermm
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu