recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Genetablering af NAS
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Genetablering af NAS

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
ChristianTT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-August-2008
Sted: Hillerød
Status: Offline
Point: 800
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ChristianTT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Genetablering af NAS
    Sendt: 04-December-2016 kl. 18:24
Hej Forum

Jeg har fået ombyttet min Synology Play 415 på garantien, da der var en defekt på den gamle.

Jeg har taget de fire diske ud og noteret hvilken der var 1,2,3 og 4, som har kørt i RAID 5 setup. 

Vil meget nødvendigt miste de data jeg har liggende, da jeg kun har backup af noget af det.

Når jeg skal starte den nye NAS op, er det så bare at sætte diskene i boksen i samme rækkefølge, eller er der en anden metode der bør følges ?

På Synology's side om migration, tages der udgangspunkt i at man har den gamle stadigt, og det er jo ikke tilfældet her.

/Christian
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2016 kl. 19:03
Jeg ville tage fat i deres Support. De plejer at være utrolige kompetente.
Til top
ChristianTT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-August-2008
Sted: Hillerød
Status: Offline
Point: 800
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ChristianTT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2016 kl. 20:02
Lyder fornuftigt.... Det vil jeg prøve
Til top
Dorf Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 663
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dorf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2016 kl. 19:23
Jeg tror det du selv skriver vil virke.
Hvis du sætter dine HDD i samme slots/rækkefølge så skulle du gerne kunne migrere uden at miste data.
Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Status: Offline
Point: 1201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2016 kl. 20:59
Jeg har flere gange flyttet diske fra én Synology NAS til en anden, og det har hver gang virket bare at flytte diske fysisk over og så starte den nye NAS op (de skal selvfølgeligt installeret i korrekt rækkefølge).
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 1552
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2016 kl. 21:22
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
ChristianTT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-August-2008
Sted: Hillerød
Status: Offline
Point: 800
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ChristianTT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2016 kl. 22:01
Tak for hjælpen. Jeg vil sætte dem i NAS'en i samme rækkefølge.

Sidste link indeholder ikke min situation da jeg ikke har adgang til at tage backup af indstillingerne på den gamle.
Til top
ChristianTT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-August-2008
Sted: Hillerød
Status: Offline
Point: 800
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ChristianTT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2016 kl. 10:48
Blot til info, så virkede det ved at sætte dem i igen i den rigtige rækkefølge
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 1552
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2016 kl. 10:58
Oprindeligt skrevet af ChristianTT ChristianTT skrev:

Blot til info, så virkede det ved at sætte dem i igen i den rigtige rækkefølge
Godt at høre og rart at vide, hvis man en dag selv kommer i samme situation :)
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu