recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Chromecast 2 til anlæg
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Chromecast 2 til anlæg

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Bconrad Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Maj-2006
Sted: Ry
Status: Offline
Point: 616
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bconrad Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Chromecast 2 til anlæg
    Sendt: 05-December-2016 kl. 22:15
Hej

Jeg har brug for at sætte en Chromecast til mit anlæg i stuen og er i tvivl om jeg skal købe en audi eller en almindelig. Jeg vil primært bruge den til at streame musik fra android telefon, men kunne også få brug for at streame video til tider.

Er der forskel på lyden i en audi og en alm Chromecast? Jeg kører med Tidal i en 320 opløsning.

Redigeret af Bconrad - 05-December-2016 kl. 22:16
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2016 kl. 01:41
Når du af og til også vil se video, så har du jo allerede svaret.
Men har din forstærker HDMI indgang?

Der er ikke forskel på lydkvaliteten, men har Tidal fået support for CC?
Til top
Silentbob Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Silentbob Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2016 kl. 07:55
Oprindeligt skrevet af Bconrad Bconrad skrev:

Er der forskel på lyden i en audi og en alm Chromecast? Jeg kører med Tidal i en 320 opløsning.


Så vidt jeg er orienteret, er der ikke forskel i lyd for tjenester der har chromecast understøttelse.

Men hvis du vil streame fra en app der ikke har chromecast understøttelse, skulle Audio være bedre til lyd.
In a world gone mad, we will not spank the monkey, the monkey will spank us!
Til top
Bconrad Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Maj-2006
Sted: Ry
Status: Offline
Point: 616
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bconrad Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2016 kl. 08:00
Tidal er blevet understøttet til Chromecast, så det burde ikke være noget problem. Der er HDMI i min forstærker, så det burde ikke være noget problem.

Tak for input.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2016 kl. 20:21
Ja, med HDMI i forstærkeren samt CC support i Tidal, så ligger den lige til højrebenet :)
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2016 kl. 20:47
jeg bliver ganske enkelt nødt til at kommentere stavefejlene i det første indlæg - som udgangspunkt ALTID køb en Audi! lyden er 1000000x bedre i sådan en bil, end i en lille blikspand.

MEN som Nagash skriver. hvis du bare minimalt overvejer at der skal kunne vises den mindste smule video - så dur en audio udgave ikke!
Til top
Bconrad Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Maj-2006
Sted: Ry
Status: Offline
Point: 616
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bconrad Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2016 kl. 20:58
Den havde jeg slet ikke set... Min ordbog på mobilen er ikke altid min ven, eksempelvis har den for gange at underskrive mine SMS beskeder med babe i stedet for Bjarne. Det giver sgu nogle småpinlige episoder.

Jeg var blot i tvivl om der var forskel i kvaliteten i lyden eller om det var lige meget.
Til top
Silentbob Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Silentbob Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2016 kl. 07:43
Oprindeligt skrevet af Bconrad Bconrad skrev:

Den havde jeg slet ikke set... Min ordbog på mobilen er ikke altid min ven, eksempelvis har den for gange at underskrive mine SMS beskeder med babe i stedet for Bjarne. Det giver sgu nogle småpinlige episoder.

Jeg var blot i tvivl om der var forskel i kvaliteten i lyden eller om det var lige meget.


Første gang jeg skrev "Forbandet" i SMS på min mobil var ordbogens forslag til næste ord "Ordbog"Smile

Det var pudsigt nok også det ord jeg skulle bruge.
In a world gone mad, we will not spank the monkey, the monkey will spank us!
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu