recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - NAS to Chromecast audio
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

NAS to Chromecast audio

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Peteraarhus Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 14-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 19
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peteraarhus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: NAS to Chromecast audio
    Sendt: 06-December-2016 kl. 14:22
Hej Jeg har en NAS server (windows home server)
 kan jeg streame musik fra denne via Chromecast audio?
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2058
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2016 kl. 18:17
Der er flere muligheder, men du kan overveje at installere Logitechs media server (gratis). Her kan din CCA med et plugin emulere en squeezebox, og du får en ret stærk brugerflade, der omfatter integration med TuneIn, Spotify og Tidal.
miri
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2016 kl. 19:46
Det her er jeg da også interesseret i. Kunne du uddybe lidt? Hvor installeres det omtalte plugin og hvordan betjener man det når man skal vælge noget at høre fra serveren?
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2058
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2016 kl. 21:10
Det er nu et standard udvidelsesmodul til lms under indstillinger - Chromecast Bridge - Det søger efter chromecasts på netværket, men finder også f.eks min shield. Herefter kan de alle anvendes på linje med andre "Squeezebox"enheder
miri
Til top
Peteraarhus Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 14-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 19
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peteraarhus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2016 kl. 12:26
Tak MIri men nu er der ikke skærm m,m, på en homeserver
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2058
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2016 kl. 15:21
Oprindeligt skrevet af Peteraarhus Peteraarhus skrev:

Tak MIri men nu er der ikke skærm m,m, på en homeserver
Nej, men det er heller ikke nødvendigt. Som jeg forstår kan LMS installeres på Windows Homeserver. 

Serveren kan tilgås via browser, hvor opsætning og indstillinger kan tilpasses. Serveren indeholder blandt andet database over dine musikfiler med metadata samt oplysninger om de tilsluttede afspillere. Selve valg af musik og afspiller kan foretages via f.eks. app på Android eller iPhone. Det vil sige, at jeg fra samme telefon kan dirigere musik til lige præcis den eller de afspiller(e) i huset, som jeg ønsker at bruge. Og det omfatter altså ikke kun egentlige Squeezeboxe, men også RPi, Android, Windows og nu Chromecasts.

Men jeg siger ikke, at det det rigtige valg for dig - det afhænger af, om du har brug for et samlet system til at styre musik og afspillere - og om du er villig tilat bruge noget tid på at sætte det op og trimme....
miri
Til top
MulleB Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2013
Status: Offline
Point: 745
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MulleB Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2016 kl. 15:54
det er altså ret godt.

jeg bruger selv app'en iPeng på min iPhone, fra den kan jeg vælge afspiller og hvad jeg vil høre på den afspiller.
det kan være, radio, tidal eller musik fra egen WHS 2011.
Til top
Peteraarhus Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 14-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 19
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peteraarhus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2016 kl. 13:28
Hej Mira.
tak, har hentet den, men får nu et nyt problem.
Den forventer Microsoft Visual C++ installeret, kan ikke finde den som msi fil nogen steder.
Har du en løsning?

Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2058
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2016 kl. 15:24
Der ligger en henvisning til en .msi fil i det link jeg lagde ind tidligere, men det er til version 7.7.5 - det kan være at der findes en nyere....

EDIT - her 7.9 beta inkl. .msi


Redigeret af miri - 09-December-2016 kl. 16:19
miri
Til top
Peteraarhus Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 14-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 19
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peteraarhus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2016 kl. 10:20
Hej Miri.
Tak.
Det drejer sig om denne model: https://www.proshop.dk/Server/HP-StorageWorks-X510-2TB-Data-VaultUK/221
Har også forsøgt at installere, men får meddelelsen :  Microsoft Visual C++ skal installeres. WHS maskinen kan kun installere en  msi fil, der lægges i mappen ADD-ins, hvor den så kan installers fra
VH
Peter
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2058
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2016 kl. 22:31
miri
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu