recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HDMI PC/MAC
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

HDMI PC/MAC

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
rnsp Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 26-Januar-2015
Sted: Odder Danmark
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rnsp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: HDMI PC/MAC
    Sendt: 07-December-2016 kl. 12:14
Hej godtfolk

Er der nogle der kan give mig en forklaring på følgende

Jeg har en projektor, hvor der er går et HDMI kabel ud, sætter jeg en PC til så virker alt som det skal ! sætter jeg en MAC til, så vises intet billede, men skifter jeg kablet så virker macén også
- Det har virket med en mac
Jeg tænker om der er mere "kontrol" fra en mac, for at sende billede ud, men nogle som kan give mig en rigtigt forklaring på problematikken ?
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10302
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2016 kl. 17:30
Det første HDMI kabel er vel defekt,  siden det virker med et andet.
 
Flemming


Redigeret af fltk - 07-December-2016 kl. 17:30
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
rnsp Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 26-Januar-2015
Sted: Odder Danmark
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rnsp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2016 kl. 19:05
Hej Flemming

Det er ikke mere 'defekt' end at hvis du sætter en pc til eller en dvd afspiller, så vises der billede
Igennem kablet - så er på udkig efter en forklaring på at det ikke virker på en MacBook ? Om der er
Noget man kan have indstillet forkert på Mac ? Men igen, sætter jeg nyt kabel til så virker det
Til top
McClane Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 18-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 74
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér McClane Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2016 kl. 15:23
Hvilken opløsning kører Mac'en?

Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10302
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2016 kl. 19:29
Oprindeligt skrevet af rnsp rnsp skrev:

Hej Flemming

Det er ikke mere 'defekt' end at hvis du sætter en pc til eller en dvd afspiller, så vises der billede
Igennem kablet - så er på udkig efter en forklaring på at det ikke virker på en MacBook ? Om der er
Noget man kan have indstillet forkert på Mac ? Men igen, sætter jeg nyt kabel til så virker det
 
Så gætter jeg på, at det første HDMI kabel er en ældre version som Mac'en enten ikke understøtter eller ikke er indstillet til.
 
Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
rnsp Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 26-Januar-2015
Sted: Odder Danmark
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rnsp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2016 kl. 19:35
Det er begge kabler V. 1.4 som kom omkring 2003
Og lige meget hvilken opløsning jeg sætter på Mac kommer der intet billede
Ej heller iPhone eller iPad
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2016 kl. 22:10
har du prøvet at have mac slukket, inden kablet bliver sat i, og så tænder når det er sat i?
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2016 kl. 08:38

Problemet er vel at signalet der sendes ud fra MAC ikke er helt som det fra PC'en. Ikke lige så kraftigt og at der så kommer støj på det ene kabel, men at det andet kabel er mere afskærmet.

Til top
rnsp Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 26-Januar-2015
Sted: Odder Danmark
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rnsp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2016 kl. 10:08
Hej Claus

Tak for svar, det er forsøgt og gør ingen forskel
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu