recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nyt fjernsyn eller alternativ
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nyt fjernsyn eller alternativ

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Olympen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 26-Marts-2016
Sted: Midtjylland
Status: Offline
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Olympen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Nyt fjernsyn eller alternativ
    Sendt: 09-December-2016 kl. 21:47
Hejsa

Husstanden er flyttet i nyt hus og har i den forbindelse været udelukkende med DR-kanalerne i en rum tid til YouSee kunne installere. Det gav anledning til overvejelser, der har medført, at vi har opsagt YouSee og nu vil tilbage til DR med stueantenne og DR-web og TV2-play (og måske noget NetFlix/HBO).

Vi har et "gammelt" Panasonic plasmafjernsyn, en 42" G10'er. Så nu har jeg været i gang med at undersøge mulighederne for at få vores nye valg af TV-liv op på skærmen. Det har peget på to muligheder: Raspberry Pi eller Nvidia Shield. Selvom, specielt Pi'en, er en relativ billig løsning, er man alligevel hurtigt 1.000 kr. fattigere - og så har overvejelserne om et nyt TV meldt sig.

Vi er typerne der gerne vil have det virker med et enkelt tryk på fjernbetjeningen (det har det gjort indtil videre med en Logitech Harmony One), hvilket har styrket fokus på et nyt TV i forhåbningen om, at et smart-tv er løsningen for os. Ift. de to nævnte tjenester, læsning af test, budget på max 15.000, har pilen peget på Samsung 7 eller 8 serie (i 65"). Jeg kan læse flere steder, der er tale om det samme panel i de to - men der er jo alligevel en forskel (lidt højere opdateringsfrekvens og angiveligt bedre "local dimming" i 8'eren). En 7'er model, opfylder jo de fleste kriterier, men min bekymring er nu, at jeg bliver træt af, ikke at have købt 8'eren.

Har nogen stået i samme overvejelser - og hvad blev udfaldet? Både hvad angår de to Samsung-modeller og nyt smart-TV vs. anden håndtering af streaming.

På forhånd tak for bidrag.

Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Online
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2016 kl. 09:28
Har du overvejet Apple tv?

Det jeg hører og læser om omkring smartdelen på tv er ikke særligt positivt.

Folk beskriver det som langsomt og med dårlig performance. Desuden kan du ikke være sikker på opdateringer når der kommer en ny model.
Til top
Olympen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 26-Marts-2016
Sted: Midtjylland
Status: Offline
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Olympen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2016 kl. 09:56
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Har du overvejet Apple tv?

Det jeg hører og læser om omkring smartdelen på tv er ikke særligt positivt.

Folk beskriver det som langsomt og med dårlig performance. Desuden kan du ikke være sikker på opdateringer når der kommer en ny model.


Egentlig ikke. Jeg har set det i funktion hos familie og er ikke så hug på det. Vi kører også alt andet på android platform - og så er jeg bare ikke fan af Apples koncept - ikke at det skal afskære mig fra at købe det mest optimale.

Jeg har hørt det samme om software på TV som du beskriver. Det vil dig være et ok tab ift. at reducere i mængde udstyr i stuen og at styring direkte på TV.

Men det kan selvfølgelig være så langsomt, så det bliver ulideligt?
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2016 kl. 10:09
AppleTV4 er en standalone boks, der fungerer uafhængigt af telefoner/tablets, modsat ATV3, hvor du ikke kan installere apps på selv (DR/TV2 osv).

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
helthans Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 05-December-2014
Sted: Ballerup
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér helthans Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2016 kl. 10:27
Jeg har også et G10, som jeg stadig nødigt ville udskifte. Jeg har købt et Apple tv 4 og opsagt mit tv pakke, så bruger udelukkende streaming. Jeg har bestemt ikke fortrudt det valg. Apple tv er meget brugervenlig :)
Jeg har en Harmony remote, så alt kontrolleres med samme remote.
Jeg er bestemt ikke Apple fan som sådan - jeg sværger til Android, når det kommer til mobil, men på ingen måde fanatisk. Så selvom du normalt ikke bruger Apple produkter, så genovervej alligevel et Apple tv
Til top
Olympen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 26-Marts-2016
Sted: Midtjylland
Status: Offline
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Olympen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2016 kl. 13:31
Gode pointer, atv4 vil jeg lige læse lidt op på.

Et andet spørgsmål er selvfølgelig, om jeg skal lade konens velvillighed til investering i nyt TV fordufte - man kan jo altid købe atv senere

Tak for input i alle tilfælde.

Stadig ingen, der til gengæld vil dele deres personlige overvejelser mellem Samsung 8 og 7 serie?
Til top
JaAndersen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-November-2009
Status: Offline
Point: 801
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JaAndersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2016 kl. 13:33
Apple tv4, HELT klart - det virker virkelig godt

Konen/ungerne bruger det herhjemme med Logitech fjernbetjening = det er simpelt i brug

Ikke noget ved at have en masse godt, hvis unger og kone ik kan bruge det... Rasperri pi, er det brugervenligt?

Overvejede selv sådan en, men valgte ATV4 da det "bare virker"

Og de 1000kr det koster er jo kun et halv år med kabel-tv

Vi har Telmore play og DR & det passer godt til vores behov - og nå ja så installerede jeg Viafree så konen ku se Robinson ekspedition nummer "alt akt fir meget" :-)
Til top
JaAndersen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-November-2009
Status: Offline
Point: 801
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JaAndersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2016 kl. 13:35
Ville nok vælge ATV4 & så et Oled når der kommer januarudsalg, håber vi kommer under 10k på b6'eren
Til top
Flick Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-December-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 245
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flick Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2016 kl. 15:01
Nu kan jeg se at tråden bliver spammet til med Apple TV 4 kommentarere, og de alle glemmer at nævnte at hvis man er sart over for stutter, så skal man ikke have Apple TV, da det er låst til 50/60 Hz.
Og så ville det da også være trist når man endelig står med et nyt TV, ikke engang at have 4K og HDR understøttelse.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu