recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Trådløs centerhøjttaler eller andre muligheder
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Trådløs centerhøjttaler eller andre muligheder

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
knowlton Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 63
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér knowlton Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Trådløs centerhøjttaler eller andre muligheder
    Sendt: 14-December-2016 kl. 14:48
Hej,

Jeg er i slutprocessen i at få renoveret min lejlighed og har fået lagt kabler til mine højtalere ind i væggen.
Dog har min elektriker forpurret mine planer om en ledningsfri lejlighed, da han ikke har trukket til centerhøjtaleren.
Inden at I nævner, at han kan trække det hele om, så orker jeg ikke at brække de nymalede vægge op igen.

Derfor tænkte jeg, at der måske er nogen herinde, der kender en løsning, hvor centeren er trådløs, mens resten af setuppet er kablet??

Alternativt må jeg brække panelerne af og køre det bagved.

Gode råd er dyre...
Håber at I kan hjælpe
Knowlton
Til top
JAWA Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-August-2014
Sted: Karlslunde
Status: Offline
Point: 158
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JAWA Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2016 kl. 12:04
Din center skal matche dine fronter ellers gør den næsten mere skade end gavn - selvom det er en aktiv center der kører trådløst så skal der jo bruges et strømkabel.
Hvis du sidder midt mellem dine fronter er det muligt du kan undvære en center, så prøv at kør uden center i din reciever og lyt om det er noget for dig.
 
Har du overvejet om der er plads i fronternes tomrør til at dine cenetr kabler kan være der?
 
Mvh
Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2016 kl. 12:14
Er kablerene trukket i rør?
Hvis de er trukket i rør, burde det være muligt at få listet et kabel til din center med.
Mvh Jesper
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2016 kl. 12:49
Problemet er vel, at centeren ikke er i nærheden af fronterne, så uanset hvad, så ender center et uønsket sted...
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2016 kl. 14:39
Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Problemet er vel, at centeren ikke er i nærheden af fronterne, så uanset hvad, så ender center et uønsket sted...
Gættede på at centeren skulle hænge under TV'et, og der er vel trukket kabler op til TV'et.
Så kan man bruge en af de eksisterende kabler til at trække det ekstra kabel igennem med.
Mvh Jesper
Til top
knowlton Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 63
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér knowlton Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2016 kl. 13:09
Hey...

Først og fremmest, så håber jeg, at I alle har haft en god jul med en masse "hårde" pakker under træet.

Jeg fandt den eneste rigtige løsning, selvom at det var lidt af en ommer fra elektrikerens side.
Jeg brækkede fodpanelerne af og trak de sidste 2 kabler, der manglede, så alle højtalere bliver forbundet ordentligt og uden hovsa løsninger.

Tak for jeres svar...

Godt nytår
Knowlton
Til top
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Offline
Point: 1140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2017 kl. 17:00
Sådan!

Jeg har selv alle kabler i væggen og har glemt en netledning, men heldigvis ligger det hele i tomrør så jeg  kan trække om.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu