recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bruger til bruger
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - samsung - european sim card only
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

samsung - european sim card only

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1756
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmusdc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: samsung - european sim card only
    Sendt: 15-December-2016 kl. 08:22
Jeg skulle finde en hurtig gave til svigermor og min mor, og de har begge ønsket sig telefoner, så tog en panik løsning, og købte en Samsung 2016 A3, det var en fin telefon.

SM-A310F hedder den, så da jeg kom hjem, så ser jeg først der står en stor sticker på siden der siger "EUROPEAN SIM CARD ONLY" læser lidt om det, og det ser ud til at det bare er "SIMCARD" der skal være europæisk, og efter 5 minutters brug så er telefonen faktisk helst oplåst.. (noooo problem)

men læser så spec på telefonerne, og kan se der er 3 varianter, Latin Am / EU / TAIWAN, og så kan jeg se de dækker forskellige net..

GSM dækningen ser ens ud, mens 3G og LTE dækningen er lidt forskellig, der er flere eller andre bånd på de andre varianter.

nu rejser både mine forældre og min kones mor meget, og hun især, er underlige steder, som Afghanistan, Brasilien etc.. og så undre det mig

VIL hun ikke kunne bruge sin telefon der? jeg er 100% ligeglad om der er data på, bare hun i det mindste kan ringe, burde basal GSM ikke være nok? eller skal jeg bruge min returret, og få andre varianter.

jeg mente kun det med "NET" var et problem i de gamle nokia dage, hvor min Motorola V60 virkede i USA men min helt gamle 3310 som jeg lånte til en, ikke ville.
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2016 kl. 19:22
du er nødt til at kende hvilken frekvens og hvilket bånd man bruger i det pågældende land OG den pågældende udbyder! Som her i DK hvor de forskellige udbydere køber sig til forskellige frekvenser og bånd!

http://www.apple.com/dk/iphone-7/specs/
Apple viser det faktisk ret godt under "mobiltenetværk og teknologi". Desuden kan du faktisk se hvilke frekvenser og bånd som den pågældende udbyder i det pågældende land anvender her http://www.apple.com/iphone/LTE/
Det er på ingen måde trivielt!! og for de uheldige så kan det også være en pain in the b...  men sådan er vilkårene nu engang.
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2016 kl. 20:14
Det der er problemet med Samsung er at du ikke kan sætte et udenlandsk SIM kort, før efter nogle måneder.

I februar var jeg en tur på Sri Lanka og hver gang vi ankommer, så skifter vi det danske SIM kort ud med et Sri Lankansk, så vi får noget billigt data og lokal opkald.
 
14 dage, før vi tog afsted har jeg lige købt en ny Samsung og den virkede så ikke med det Sri Lanske SIM kort selvom det havde kørt 14 dage i DK
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu