recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Denon HEOS eller anden traadloes loesning
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Denon HEOS eller anden traadloes loesning

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
jonasag Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 86
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jonasag Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Denon HEOS eller anden traadloes loesning
    Sendt: 05-Januar-2017 kl. 14:02
Hej alle,

Jeg skal udskifte min "gamle" Pioneer SC-LX71 med en 4K receiver. Min Pioneer var en smule overkill i forhold til hvad jeg skulle bruge den til, saa jeg er paa udkig efter et billigere alternativ denne gang. Jeg har kigget paa Denon AVR-X2300W, som checker alle boksene.

Jeg tilslutter den i foerste omgang et stereo setup med to B&W CM5 hoejttalere. Jeg spurgte min lokale hifi-pusher, om det med tiden ville vaere muligt at tilslutte traadloese baghoejtalere gennem receiveren. Det sagde han blankt nej til. Det kan ikke vaere rigtigt, saa jeg gjorde lidt research...

Denon kommer med sit HEOS multirum system saa jeg kigger ogsaa paa to stk. HEOS 1. Men kan det vaere rigtigt, at jeg skal helt op og have AVR-X4300H for at lave saadan et setup?

Ville samme setup ikke ogsaa vaere muligt med to stk af disse tilsluttet surround kanalerne i AVR-X2300W: http://www.amazon.co.uk/d/Hi-Fi-Home-Audio/Miccus-Inc-Range-Bluetooth-Music-Transmitter-Receiver/B00713RSE0/ og to traadloese Bluetooth hoejttalere? Og er det nogle som har erfaring med saadan et setup?

Mvh
Til top
Mikkel Gunvald Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 05-August-2015
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 23
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mikkel Gunvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2017 kl. 14:22
Du risikerer forsinkelse af lyden ved at bruge fx bluetooth til baghøjtalerne.

Uddrag fra anmeldelse på amazon:
Citér  There was a slight delay between audio and visual however it did not matter too much in this case the audio was crisp and clear throughout the entire house and I did not have a problem with any range.
If your intent is to watch movies I would not suggest it.
Til top
supermand71 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 08-December-2009
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 41
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér supermand71 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2017 kl. 00:46
Denon HEOS avr

Den her synes jeg selv er meget spændende når den kommer i handlen. Hvornår har jeg dog ikke hørt noget om.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2017 kl. 03:21
Hvis du køber en surroundreceiver med pre-out, så vil du altid kunne tilslutte aktive, trådløse baghøjttalere. Det vil være klart at foretrække - lydmæssigt - i forhold til bluetooth. Og du vil have alverdens valgmuligheder m.h.t. højttalere, frem for at vælge de få modeller du kan få med Denons HEOS system! Har du i øvrigt kigget på Marantz? Her kan du ofte få samme funktioner/effekt billigere, end ved Denon. Og de to mærker deler rigtig mange fælles komponenter.

M.v.h.
Til top
-claus- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Januar-2006
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 1351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -claus- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2017 kl. 05:54
Nogle producenter som f.eks. Kef har lavet højtalere med trådløs opgradering, hvor højtaler kablet blev erstattes med et trådløs overførsels system.  
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio
Til top
Hbar Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 16-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hbar Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2017 kl. 18:20
Jeg har lige købt en Denon AVR-x4300H til 10.300 kr inkl fragt og et styk Heos 1 HS2 højtaller. Jeg købte min Denon forstærker fra https://www.hifi-fabrik.de/
De er Denon Retailer og dermed burde der ingen problemer være med garantien, selvom jeg ikke håber den går i stykker.

Jeg havde et sæt Heos 1 i køkkenet i stereo og det spiller fantastisk når de er parret i en stor gruppe med Denon forstærkeren, så er der musik i hele lejligheden på en gang.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2017 kl. 19:58
Så du bestiller for 10.000,- + i Tyskland, for at spare 500,-!!??

M.v.h.
Til top
Hbar Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 16-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hbar Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2017 kl. 22:36
Det var før Hifiklubben havde tilbud på den. Men ja, hvorfor betale mere. Jeg kan indlevere den i Hifiklubben til reparation, da den er købt i en Denon Retail butik.

Men forventer heller ikke den går i stykker.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2017 kl. 23:13
For de 500,- ekstra får du 3 års garanti, mod 2 års reklamationsret i Tyskland. Du har i øvrigt heller ikke noget krav på, at få den rep'et i DK. Hifi Klubben kan blot henvise til den forhandler, hvor det er købt....sååeee...

M.v.h.
Til top
Hbar Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 16-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hbar Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2017 kl. 23:48
Nu er det ikke sådan at jeg ikke har tjekket priserne, fordele og ulemper, så det behøver du ikke belærer mig med. Jeg tog en beslutning baseret på at jeg kunne spare ca. 2000 kr. (før hifiklubben tilbud). Derudover så har jeg også 3års garanti på mit produkt via Denon (igen er din viden desværre mangelfuld og det er jeg ked af). 
https://www.denon.de/de/support/warranty
Ved at registere sit produkt, så har jeg opnået 1 år ekstra, altså 3 år og reglerne er præcis de samme som i hifiklubben, så hvis ikke hifiklubben vil tage imod mit produkt, så kan jeg bare sende det direkte til Denon i tyskland.

Men igen forventer jeg ikke at mit produkt går i stykker og mener ikke vi skal diskutere dette i denne tråd, da den ikke omhandler dette.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2017 kl. 00:41
Oprindeligt skrevet af Hbar Hbar skrev:

Nu er det ikke sådan at jeg ikke har tjekket priserne, fordele og ulemper, så det behøver du ikke belærer mig med. Jeg tog en beslutning baseret på at jeg kunne spare ca. 2000 kr. (før hifiklubben tilbud). Derudover så har jeg også 3års garanti på mit produkt via Denon (igen er din viden desværre mangelfuld og det er jeg ked af).
https://www.denon.de/de/support/warranty


Jeg prøver skam ikke at belære dig om noget som helst! Og det er jo dejligt at Denon åbenbart tilbyder 3 års garanti. Så er det jo let for Klubben at "være fine på den", og gøre det samme.

Oprindeligt skrevet af Hbar Hbar skrev:

...så hvis ikke hifiklubben vil tage imod mit produkt, så kan jeg bare sende det direkte til Denon i tyskland.


Bare og bare. Transport, fragtomkostninger m.v. Det er alt andet lige nemmere blot at transportere sit produkt til en lokal butik. Og jeg tror ikke at der er så meget "hvis" i det, da jeg ikke ser nogen som helst grund til, at HiFi Klubben skulle overtage en anden - oveni købet udenlandsk - forhandlers garantiforpligtigelse. Der står netop intet om, på dit link, at garantien gælder hos alle Denon-forhandlere, og da slet ikke i andre lande. Der står netop at man skal tage fat i den forhandler, hvor produktet er købt.

Oprindeligt skrevet af Hbar Hbar skrev:


Men igen forventer jeg ikke at mit produkt går i stykker og mener ikke vi skal diskutere dette i denne tråd, da den ikke omhandler dette.


Hvis du vælger at komme med en løsning som omhandler køb i udlandet, så er det da netop noget som skal diskuteres i tråden, så OP har mulighed for selv at opveje fordele og ulemper.

M.v.h.
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6972
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2017 kl. 09:37
Har handlet meget i klubben og har gode erfaringer.

F.eks for et par år siden havde jeg en 1 år gammel bluray afspiller som fejlede.
Kørte ned med den. Og sørme om jeg ikke fik lov at låne en anden med hjem så weekenden var redet .

Giver gerne lidt mere for at handle lokalt og for den danske service.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu