recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sonos Dr Radio Bøvl
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Sonos Dr Radio Bøvl

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
koden Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 12-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér koden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2018 kl. 11:03
yep 24syv virker også her.

ved ikke om sonos er ens med bluesound her.

Men kan man virkelig kun høre dansk radio via tunein?
Er jo næppe særlig dansk mindet, så vi står nok ikke forest i køen :-)
Ubiquity Unifi
USG3 router/firewall
Switch8 150W
2 x AP lite
1 x AP LR
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2018 kl. 11:22
Oprindeligt skrevet af koden koden skrev:

Men kan man virkelig kun høre dansk radio via tunein?
Normalt kan man også lytte på DR hjemmeside igennem browser:
https://www.dr.dk/radio/p5

Men den virker heller ikke i øjeblikket, så deres radioserver er vist gået på påskeferie. Smile

EDIT: Der findes også DR radio app til mobil os Wink


Redigeret af JørgenT - 29-Marts-2018 kl. 11:30
Mvh. JørgenT
Til top
DKPHA Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 05-Juli-2017
Sted: Herlev
Status: Offline
Point: 2
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DKPHA Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2018 kl. 11:29
Jeg kan høre DR på Sonos uden problemer, men har DR ikke lige sendt kl 11 radioavisen kl 11:22 ?
mvh Palle
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 3834
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2018 kl. 17:50
Jeg hører netradio i bilen via tunein - og her har der også været problemer. Sonos har der været bøvl med de sidste 14 dage - til at starte med kun på et udvalg af de lokale P4 stationer - ikke alle.
På min Macmini brugte jeg sidste weekend Sonos' controller app og her stod der at der var for mange brugere når jeg gik ind på en radiokanal

Redigeret af kim.t - 30-Marts-2018 kl. 08:38
Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2018 kl. 18:55
Tidligere på dagen var de fleste DR kanaler ikke tilgængelige på Tunein, hvilket nok er grunden til jeres problemer.

De skulle dog virke nu (det gør de ihvertfald på Google Home).
Til top
A.M. Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-Maj-2017
Sted: Aarhus C
Status: Offline
Point: 180
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér A.M. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2018 kl. 14:21
Når jeg kopierer AAC-linket fra DR og ind i Sonos-applikationen på min MacBook, mister jeg info om sanginformation og selve radiostationens logo.


Andre der oplever dette problem?
Til top
JørgenR Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 04-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 369
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenR Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2018 kl. 09:19
Nu er der måske igen noget galt med at modtage visse DR kanaler på Sonos via TuneIn ?
Jeg har i hvert fald ikke kunnet modtage kanalerne de sidste par dage, bortset fra DR Nyheder.
Alle andre kanaler end DR virker som de skal.

Andre der oplever problemet ?

/ Jørgen
Til top
profjs Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 03-August-2018
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 1
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér profjs Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2018 kl. 09:57
Når DRs stationer ikke kan tilgås på Sonos via TuneIn, har jeg haft held med at bruge myTuner-tjenesten i stedet. 
Til top
JørgenR Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 04-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 369
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenR Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2018 kl. 10:58
Tak for tippet, som jeg har forsøgt med godt resultat.
Men nu virker DR kanalerne tilfældigvis også igen via TuneIn Smile
/ Jørgen
Til top
chrizholm Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 04-December-2017
Status: Offline
Point: 20
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér chrizholm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2018 kl. 12:34
Jeg oplevede samme problem i går. Har ikke fået testet det i dag, men det lover jo godt, at du kan modtage DRWink

Jeg kunne fint modtage 24/7, Heartbeats og flere udenlandske stationer, så mon ikke DR har holdt sommerferie lidt for længe?
It's Not the Bullet that Kills You (It's the Hole)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu