recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til køb af TV møbel?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHjælp til køb af TV møbel?

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
cmglobal Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 20-Juni-2006
Sted: Borup
Status: Offline
Point: 128
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2006 kl. 02:14
Oprindeligt skrevet af Bjur Bjur skrev:

Hej cmglobal. Har også lige købt møblet i Ilva, og er ved at samle det, men:
 
Det hul bag i til kabler er altså ikke ret stort.
Hvordan skal man få 5 højtalerkabler, scart, hdmi, strømkabler og antennekabler, gennem dette lille hul?
 
Irriterende at der ikke er hul mellem rummene bag i til at trække kabler.
 
Hvad har du gjort?


ja fik også selv mig i onsdags, men fandt ud af hvor jeg ville sætte alle mine komponenter, og så har jeg boret små huller i den tynde bagplade bag komponenterne så det ikke kan ses... og så har jeg ellers bare trukket kabler bag på! ved ikke om du kan bruge det til noget men her lidt billeder af hvordan det står nu! mangler blot pioneer tv'et fra fælleskøbet så spiller det!








Til top
Benton Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-April-2006
Status: Offline
Point: 571
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2006 kl. 07:10
Det er et fedt møbel. Har selv noget lignende fra Bo Concept, men er på jagt efter noget andet. Grunden er, at jeg gerne vil have min center til at ligge inden i reolen sammen med forstærkeren. Kan du gøre mig en tjeneste og måle om det er muligt at have en center på øverste hylde og forstærker på nederste så der stadig er luft i højden til forstærkeren. Min center er 16,5 cm høj, og forstærkeren er  18,7 cm høj.
Tænkte også på dybden, har du den lidt ud fra væggen, eller står den helt tæt til. Min kommende forstærker er nemlig 46,5 cm dyb og reolen er jo kun 45 cm, men der skal selvfølgelig også være plads til kabler fra min fladskærm.

Lige til sidst, gør det noget at centerhøjttaleren ligger under lytteposition eller er det bedst at den er over lytteposition?

Tak.
Pioneer VSX-921, 5.1 Monitor Audio Silver/Radius 90. Samsung PS50C7705, Netgear WNDR3700, Synology DS211,AppleTV 3, WDTV Live.
Til top
cmglobal Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 20-Juni-2006
Sted: Borup
Status: Offline
Point: 128
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2006 kl. 10:28
Oprindeligt skrevet af Benton Benton skrev:

Det er et fedt møbel. Har selv noget lignende fra Bo Concept, men er på jagt efter noget andet. Grunden er, at jeg gerne vil have min center til at ligge inden i reolen sammen med forstærkeren. Kan du gøre mig en tjeneste og måle om det er muligt at have en center på øverste hylde og forstærker på nederste så der stadig er luft i højden til forstærkeren. Min center er 16,5 cm høj, og forstærkeren er  18,7 cm høj.
Tænkte også på dybden, har du den lidt ud fra væggen, eller står den helt tæt til. Min kommende forstærker er nemlig 46,5 cm dyb og reolen er jo kun 45 cm, men der skal selvfølgelig også være plads til kabler fra min fladskærm.

Lige til sidst, gør det noget at centerhøjttaleren ligger under lytteposition eller er det bedst at den er over lytteposition?

Tak.


Tror desværre ikke du kan have de ting over hinanden har lige målt og du har sammenlagt ca 36,5 cm i højden at gøre godt med!
med hensyn til dybden så er min forstærker også de 46, 47 i dybden plus at nogle digitalkabler skubber den et pænt styk væk fra bagpladen og det eneste der lige stikker ud er sådan noget som volumen knappen med mere, så det er egentlig ikke noget man ser, og man går heller ikke ind i det når man går forbi.

det optimale for en center er lige ud fra lytteposition, og af erfaring hvis man placerer centeren under skal den helst peje lidt op af mod lyttepositionen, ellers lyder det ret så indelukket de jeg har prøvet placere på denne måde

håber det kunne hjælpe lidt
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2006 kl. 11:37
Dette ønske er meget svært at få opfyldt, vi har været i utallige møbel forretninger, og på den måde de fleste reoler er opbygget, bliver bredden for det enkelte skab for lille, og dybden er også et problem.
 
Ved at søge på Internettet nåede jeg frem til firmaet Clic Reoler monduler http://www.clic.duoweb.dk/web/web19.asp  5 skabe + 5 skuffe sektioner, for at nå op på 70 cm koster ca. 51.000 kr. og det mener vi må kunne findes billigere i en eller anden udførsel.

Der må da findes en pensioneret snedker på Sjælland som stadig har lidt maskiner i garagen, og som syntes at det vil være sjovt at lave nogle hi-fi møbler til os for ussel mammun. Det jeg personligt gerne vil have er:

Her en lille tegning af de 5 moduler jeg har brug for.
 
_______________________________________
 
Sådan forestiller mig det skal se ud, men i ege finer, til ca 20.000 kr.
 
 

    



Redigeret af Peter Pan - 17-September-2006 kl. 11:49
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2006 kl. 11:43
Undskyld Bjur at jeg trænger mig på i din tråd.


Redigeret af Peter Pan - 17-September-2006 kl. 11:51
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Benton Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-April-2006
Status: Offline
Point: 571
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2006 kl. 16:30
Oprindeligt skrevet af cmglobal cmglobal skrev:

Oprindeligt skrevet af Benton Benton skrev:

Det er et fedt møbel. Har selv noget lignende fra Bo Concept, men er på jagt efter noget andet. Grunden er, at jeg gerne vil have min center til at ligge inden i reolen sammen med forstærkeren. Kan du gøre mig en tjeneste og måle om det er muligt at have en center på øverste hylde og forstærker på nederste så der stadig er luft i højden til forstærkeren. Min center er 16,5 cm høj, og forstærkeren er  18,7 cm høj.
Tænkte også på dybden, har du den lidt ud fra væggen, eller står den helt tæt til. Min kommende forstærker er nemlig 46,5 cm dyb og reolen er jo kun 45 cm, men der skal selvfølgelig også være plads til kabler fra min fladskærm.

Lige til sidst, gør det noget at centerhøjttaleren ligger under lytteposition eller er det bedst at den er over lytteposition?

Tak.


Tror desværre ikke du kan have de ting over hinanden har lige målt og du har sammenlagt ca 36,5 cm i højden at gøre godt med!
med hensyn til dybden så er min forstærker også de 46, 47 i dybden plus at nogle digitalkabler skubber den et pænt styk væk fra bagpladen og det eneste der lige stikker ud er sådan noget som volumen knappen med mere, så det er egentlig ikke noget man ser, og man går heller ikke ind i det når man går forbi.

det optimale for en center er lige ud fra lytteposition, og af erfaring hvis man placerer centeren under skal den helst peje lidt op af mod lyttepositionen, ellers lyder det ret så indelukket de jeg har prøvet placere på denne måde

håber det kunne hjælpe lidt


Ok. Så lige et par spørgsmål mere. Hvor mange forskellige højder kan hylderne justeres til og hvad er bagbeklædningen lavet af?
Nu er lytteposition jo der hvor min skærm skal hænge, så centeren skal enten være over eller under, og jeg synes ikke det ser så godt ud, at den hænger over. Så ville en mulighed være, at nøjes med at have centeren til at ligge på øverste hylde, og så vinkle den opad hvis det er muligt.
Den receiver jeg køber kan nemlig gemmes væk, og styres fra en IR modtager.

 
Pioneer VSX-921, 5.1 Monitor Audio Silver/Radius 90. Samsung PS50C7705, Netgear WNDR3700, Synology DS211,AppleTV 3, WDTV Live.
Til top
cmglobal Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 20-Juni-2006
Sted: Borup
Status: Offline
Point: 128
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2006 kl. 17:07
[/QUOTE]

Ok. Så lige et par spørgsmål mere. Hvor mange forskellige højder kan hylderne justeres til og hvad er bagbeklædningen lavet af?
Nu er lytteposition jo der hvor min skærm skal hænge, så centeren skal enten være over eller under, og jeg synes ikke det ser så godt ud, at den hænger over. Så ville en mulighed være, at nøjes med at have centeren til at ligge på øverste hylde, og så vinkle den opad hvis det er muligt.
Den receiver jeg køber kan nemlig gemmes væk, og styres fra en IR modtager.
[/QUOTE]

hylden kan sættes i 3 forrskellige højder, men med lidt fingersnilde kan man jo også selv bore flere huller hvis nødvendigt men fra fabrikken af er det ca 15cm, 18,5cm & 22cm  fra bunden af, så du burde kunne ligge en center ind og vinkle den lidt op af, tror jeg også ville se kanont ud sammen med tv og det hele, når du nu har muligheden for at gemme forstærker lidt væk.

ja hvad hedder den bagbeklædning det er vel noget 1-2mm finerplade, der er ingen problemer i at bore i det, jeg havde et crappy bord som ikke lige var beregnet til at lave større huller, men fik lavet huller til kabler uden problemer. fineren hverken revnede eller noget så det var der ingen ben i!
Til top
Benton Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-April-2006
Status: Offline
Point: 571
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2006 kl. 17:19
ok. Tænkte lidt på om man evt. skulle undlade at sætte bagbeklædningen på, for  hvis jeg skal have forstærkeren til at stå bag en af lågerne, er det jo ikke dybt nok. Så ville jeg bare rykke møblet lidt ud fra væggen.
Pioneer VSX-921, 5.1 Monitor Audio Silver/Radius 90. Samsung PS50C7705, Netgear WNDR3700, Synology DS211,AppleTV 3, WDTV Live.
Til top
cmglobal Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 20-Juni-2006
Sted: Borup
Status: Offline
Point: 128
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2006 kl. 19:26
Oprindeligt skrevet af Benton Benton skrev:

ok. Tænkte lidt på om man evt. skulle undlade at sætte bagbeklædningen på, for  hvis jeg skal have forstærkeren til at stå bag en af lågerne, er det jo ikke dybt nok. Så ville jeg bare rykke møblet lidt ud fra væggen.


ja var slf også en mulighed det behøves i hvertfald ikke at sidde der!
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu