recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TVHeadend opsætning på NAS (Stofa og QNAP)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

TVHeadend opsætning på NAS (Stofa og QNAP)

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
henningdalgaard Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-September-2004
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 1665
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér henningdalgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: TVHeadend opsætning på NAS (Stofa og QNAP)
    Sendt: 16-Januar-2017 kl. 13:49
Jeg har flere gange forsøgt at opsætte TVHeadend på min QNAP NAS, dajeg gerne vil kunne optage tv via KODI på mine enheder.

Jeg kan godt installere pakken på QNAP men jeg kommer aldrig helt i mål. Er der nogen der kan komme med en step by step guide? Jeg kan bare ikke få det til at virke og det er MEGA frustrerende CryCryCry

Jeg har aktiveret den ene tuner, samt idle og initial scan. Under Networks kan jeg ikke vælge noget:


Under fanen Networks dukker stofa op, og jeg har ikke ændret noget her:


Under Muxes ser jeg følgende. Jeg er i tvivl om hvad jeg skal gøre her.


Under services findes ikke noget:


Fanen Channel er også tom. Jeg ved ikke om der skal laves under General:



Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2017 kl. 20:22
du har kørt opsætningen af hdhr på en windowsmaskine først? ellers er kanaler og deslige ikke populeret.

Redigeret af claus_jac - 16-Januar-2017 kl. 20:23
Til top
henningdalgaard Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-September-2004
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 1665
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér henningdalgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2017 kl. 20:47
Ja, tuneren kører fint på mine Windows maskiner
Til top
ClausBP Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 07-Januar-2016
Status: Offline
Point: 278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ClausBP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2017 kl. 05:55
Hej Henning!

Hvad mener du med, at du ikke kommer i mål?

Hvilken version af TVHeadend kører du på din QNAP?

På min Synology kom det først til at virke med version 4.0.8-1

Derudover bør du checke, at du har fulgt processen i denne video:
https://www.youtube.com/watch?v=2Y-E4sQSb94

På Synology er det iøvrigt en forudsætning at man også kører Video Station, der bl.a. integrerer HDHomerun.


Til top
henningdalgaard Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-September-2004
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 1665
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér henningdalgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2017 kl. 08:25
Hej Claus

Jeg mener bare at jeg godt kan få tvheadend installeret på qnap og komme ind på konfig-siden og se tunerne, men som du kan se på billederne sidder jeg fast og jeg ved ikke helt hvad det er jeg mangler.

Bruger du stofa?

Ironisk nok skiftede jeg fra Synology til Qnap bl.a.  fordi de var længere fremme med tv server delen.

På qnap er der ingen understøttelse af DVB-C på deres TV Station, så man loader først hdhomerun driveren som sit eget program, og derefter sætter man TVHeadend op, og det er så her det går galt for mig.
Til top
henningdalgaard Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-September-2004
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 1665
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér henningdalgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2017 kl. 08:29
Jeg prøver lige at kigge på videoen i aften om der er noget jeg har misset...
Til top
ClausBP Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 07-Januar-2016
Status: Offline
Point: 278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ClausBP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2017 kl. 09:30
Oprindeligt skrevet af henningdalgaard henningdalgaard skrev:

Hej Claus

Jeg mener bare at jeg godt kan få tvheadend installeret på qnap og komme ind på konfig-siden og se tunerne, men som du kan se på billederne sidder jeg fast og jeg ved ikke helt hvad det er jeg mangler.

Bruger du stofa?

Ironisk nok skiftede jeg fra Synology til Qnap bl.a.  fordi de var længere fremme med tv server delen.

På qnap er der ingen understøttelse af DVB-C på deres TV Station, så man loader først hdhomerun driveren som sit eget program, og derefter sætter man TVHeadend op, og det er så her det går galt for mig.


Nej - jeg bruger ikke Stofa - min HDHomerun kører DVB-T med de gratis DR kanaler.

Checkede du versionen på TVHeadend?
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2554
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2017 kl. 11:29
Det er en god idé at sikre driveren til HDHomerun er installeret som det første.
Derefter lad være med at opsætte det manuelt i TVHeadend. Find wizard knappen, hvis du ikke allerede har prøvet det. 

Jeg har dog sat mit op på en Virtualbox med Ubuntuserver, så har kun lavet en guide til selve installationen af komponenterne.
Til top
dyrvigbr Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 24-Januar-2017
Sted: varde
Status: Offline
Point: 1
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dyrvigbr Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2017 kl. 09:48
Jeg Har installeret denne den virker med hdhomerun 4 tuner eu modellen 
< id="appr-predictions-pin-btn" ="">
Select language
Arabic
Welsh
Danish
German
English (Australian)
English (British)
English (American)
English (Welsh)
Spanish
Spanish (American)
French
French (Canadian)
Icelandic
Italian
Dutch
Polish
Romanian
Swedish


siden er på kinesisk men softwaren er ikke  virker på min ts251 med qts 4.3.2  har lidt problemer med pixelsation og tearing på live tv jeg lige skal have løst jeg bruger den med yousee og finder fint alle kanaler og også guide data direkte fra stream 


kenn
< id="tmp_downloadhelper_" style="display: none;">
Til top
henningdalgaard Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-September-2004
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 1665
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér henningdalgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2017 kl. 10:54
ok, tak for input. Jeg har fået lidt mere hul igennem nu. Dog gik min qnap i selvsving i aftes da jeg sad og testede tvheadend streams. Det er kun sket en eller to gange før. Så frygter at det er tvheadend der driller.

Ved I om hdhomerun også fungerer fint med waoo tv's dvb-c signal? Overvejer at skifte nemlig
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu