recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Dolby Atmos-processor?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Dolby Atmos-processor?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6068
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Dolby Atmos-processor?
    Sendt: 18-Januar-2017 kl. 13:57
I gamle dage kunne jeg slutte en AC3-processor til min Pro Logic-receiver for at få Dolby Digital 5.1 (senere kom der også en DTS-processor til... det var en hel stak)
Men hvad med en Atmos-processor?
Jeg er glad for min Pioneer LX77, og listen af gode film (efter min smag) med Atmos-lydspor er ikke så lang
Hvor effektiv er pseudo-Atmos med almindelige BD-film?


Redigeret af jake51 - 19-Januar-2017 kl. 07:18
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6068
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2017 kl. 15:33
Ingen der ved noget?
Min Pioneer har ni kanaler, jeg bruger kun fem
Så det ville da være smart
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2017 kl. 16:46
Øhm hvis nu der fandtes en sådan Atmos "opgraderings processor", så ville den vel nok kræve minimum 8 analoge indgange på din Pioneer, hvilket den ikke har, ikke sandt?
De fleste jeg har hørt tale om upsamplet Atmos, siger det lyder af pis og blot er et irritations moment. Men det er der naturligvis meget delte meninger omkring.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu