recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Pioneer LX5090H
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Pioneer LX5090H

 Besvar Besvar Side  <1 234
Forfatter
Besked
rktdi Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Horsens, DK
Status: Offline
Point: 624
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rktdi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2017 kl. 19:49
så har jeg også opdateret til 0908, tak for hjælpen..
Sony KD-65XE8505/Sony STR-DN1060/Panasonic PMB-BD60/Nvidia Shield
M&K K7+K5 / Velodyne SPL800i
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2017 kl. 21:16
Oprindeligt skrevet af F.Nielsen F.Nielsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Japer Japer skrev:

Jeg har sagt det hundrede tusinde gange billedet er nærmest kun blevet ringere over årene.
Folk vil ikke gi noget for gamle tv men i mange tilfælde er de bedre. Det får op for nogle når de ser nogle af de gamle tv i aktion igen

Mener du også det gælder for OLED? Jeg går stadig og overvejer at købe LG OLED65EV6, som stadig er på tilbud 25.000 kr., som erstatning for mit Pioneer PDP-LX5090H plasma tv. Jeg forventer ikke at komme til at se særlig meget 4K. Har fibernet-tv og almindelig blu-ray afspiller.
Er i tvivl om, jeg får særlig meget ud at skifte nu, eller om det bedre at beholde plasma'et, til det ikke kan mere.


Nej! Det er noget vrøvl Japer siger....

M.v.h.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2017 kl. 21:18
Oprindeligt skrevet af F.Nielsen F.Nielsen skrev:

Mener du også det gælder for OLED? Jeg går stadig og overvejer at købe LG OLED65EV6, som stadig er på tilbud 25.000 kr., som erstatning for mit Pioneer PDP-LX5090H plasma tv. Jeg forventer ikke at komme til at se særlig meget 4K. Har fibernet-tv og almindelig blu-ray afspiller.
Er i tvivl om, jeg får særlig meget ud at skifte nu, eller om det bedre at beholde plasma'et, til det ikke kan mere.


Billedmæssigt får du mere - der er tydelig forskel.
Men det er der så også prismæssigt......

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Bruger udmeldt 33 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 996
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 33 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2017 kl. 21:52
Til ham der vil skifte til et led eller andet. Så skift da og se hvad du synes om det. Om det er de 25000kr værd.
Det er klart at det jeg mener er generelt. Hvis man sætter det på spidsen med 4k hdr osv. Fuldt kalibreret oled, ja og du samtidig går op i størrelse hvilket ikke burde høre me insammenlignjngen. Så nok klart bedre ja. Men til,generelt almindeligt brug. Tv, lidt bluray fodboldkampe i hd osv. Så selv nu så tror jeg ikke du får den store forbedring, tværtimod, dvs. Det som mange mennkser bruger den mest til vil de opleve en omkring lige kamp. Det er igen hvad man foretrækker. Lcd har i årevis haft mere lysstyrke roligere billede skarpere billede i parentes. Pioneer hvis kalibreret, tæt på perfekte farver gamma og sort niveau bla.. Billedet bliver jo bedre og bedre fra f.ka yousee og det kommer jo også dit pioneer tilgode. Er du træt af det, hvis ikke så behold det til det står af. Trænger du til at købe noget så gå ud og kig på det først. Husk at se noget almi deligt tv. Hvis du da bruger almindelig tv kigning i din dagligdag. Dit pioneer kan gi dette billede hvor gråtoneskala og hammaog farver kombineret med dyb sort kommer på skn plads og gir et rigtig dejligt billede.
Til top
Bruger udmeldt 33 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 996
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 33 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2017 kl. 22:22
Jo jo, klog er man. Men dette blev så min sidste post. Gider ikke dette mere. Farvel
Til top
F.Nielsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-November-2006
Sted: Nordjylland
Status: Offline
Point: 103
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér F.Nielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2017 kl. 22:29
Mit Pioneer kuro plasma tv er ISF-kalibreret og har altid været glad for det. Farverne er efterhånden blevet blegere og grålige. Til mit brug tænker jeg du har ret, Japer. Det er nok bedre at lade det køre helt ud og til den tid, er der nok også et større 4k materiale at se.
Kan evt. prøve et OLED tv og sammenligne det herhjemme. Ude i forretningerne synes jeg, det er svært at vurdere. Kan jo altid bruge returretten.

Til top
Bruger udmeldt 33 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 996
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 33 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2017 kl. 22:48
Ja, ok dit tv kan jo være slidt og tilmed ha mistet sort niveau og andre ting. Men du lyder som en fornuftig mand der ved mere om det end mig så ja, de ting du selv er kommet frem til tror jeg også er de rigtige.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2017 kl. 22:58
F. Nielsen.

Du skal ikke købe et OLED p.g.a. 4K, men p.g.a. den generelle billedkvalitet, som vil være synligt bedre end dit aldrende Pioneer. Og specielt da hvis du også får et OLED ISF-kalibreret.

M.v.h.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 234
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu