recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Windows 7 MCE crash ved tvguide
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Windows 7 MCE crash ved tvguide

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
espersen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 02-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 284
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér espersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Windows 7 MCE crash ved tvguide
    Sendt: 19-Januar-2017 kl. 22:36
Kører win 7 media center - alt var fint i går. 

Idag crasher MCR hvis man går ind for at se tv-guiden.
man kan se hvad der er under optaget TV, men den crasher ved forsøg på afspilning.

Man kan vælge Live TV og det virker næsten - og skifte til anden kanal ved at taste kanal-nummer.
Anvendes pil/ned for at se tvguiden så crasher den

Diske er tjekket

Hvad skal man gøre ?


Redigeret af espersen - 20-Januar-2017 kl. 08:04
;o)
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2017 kl. 22:59
Vil foreslå at du genindlæser det sidste image du havde af harddisken. Lyder som et problem med en update af OS eller en driver der er gået galt. Har du ikke taget et image (kan anbefales) så er der muligheden for at bruge et Windows Restore Point (hedder vist systemgendannelse nu)

DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
espersen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 02-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 284
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér espersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2017 kl. 23:22
Eneste ændring er at der er koblet et USB-drev på - til TV optagelser.  (kan det skyldes dette?)

Der laves løbende systemgendannelse (automatisk) - men den kan ikke indlæses....
og skal nok lige have lavet et løbende disc image ;o)

Rodede videre med det og er løst sådan fra dette link: http://www.thegreenbutton.tv/forums/viewtopic.php?f=49&t=8798

A littlie trick that I used to use, If you have not disabled shadow copies tends to fix WMC crashes. Depending what it is. The DB in WMC gets damaged and causes WMC to crash...

C:\ProgramData\Microsoft\eHome

mcepg*.db

Right click on it, Got to properties, Previous Versions. If you have a few listed there, go back to when it ran fine, Click on the one that is before your crash started and click restore.

This will restore the DB back to how it was before, no data will be lost by doing this.
Everytime I ran into an issue, this fixed he crash issues for me."


 Ja det virkede så ikke så lang tid .... ikke løst


Redigeret af espersen - 19-Januar-2017 kl. 23:35
;o)
Til top
khj4200 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 22-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 202
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér khj4200 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2017 kl. 23:50
Jeg har samme problem. Det kørte fint onsdag og torsdag fejler tv-guiden.

Jeg bruger MCImportXMLTV med data fra Honeybee.it og jeg tror at fejlen kommer fra en af disse.

Hvis jeg nulstiller epg-databasen, kan jeg bruge MCE igen.

Til top
espersen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 02-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 284
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér espersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2017 kl. 23:55
kunne være - bruger også MCImportXMLTV med data fra Honeybee forstår dog ikke at den crasher ved afspilning af optaget tv

;o)
Til top
espersen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 02-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 284
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér espersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2017 kl. 08:05
hmm - ja det kan se sådan ud - straks man vil se noget fra "programguide" under afspilning af TV ved fx pil op/ned så crasher MCE. Direkte ind i  "programguide" så crasher den.

Slettes EPG-data så crasher den ikke mere - 


Redigeret af espersen - 20-Januar-2017 kl. 08:59
;o)
Til top
espersen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 02-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 284
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér espersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2017 kl. 10:51
løsning; data fra Honybee skal vælges uden billede. 
;o)
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu