recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - NYE ssd på DBA uden kvittering???
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

NYE ssd på DBA uden kvittering???

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
jonit Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 23-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 219
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jonit Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: NYE ssd på DBA uden kvittering???
    Sendt: 21-Januar-2017 kl. 10:39
Hej

Jeg er på jagt efter en brugt SSD og har den sidste uges tid observeret at der på DBA er kommet en del Samsung SSD 850 EVO 500 GB til salg, alle nye i ubrudt emballage og uden kvittering af forskellige sælger rundt om i landet, dem jeg har prøvet at kontakte vil kun mødes på en f.eks. en S-station, det virker lidt mystisk, nå men til det juridiske spørgsmål hvis jeg køber en og den f.eks. e stålet er det så mit ansvar? og er der Garanti på produktet fra producent når emballage er ubrudt.

vh

Jonit



Redigeret af jonit - 21-Januar-2017 kl. 10:40
Jonit... , Se mere her...
Min Bio
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2017 kl. 10:42
Ja, det er hæleri, at købe noget, der er stjålet.
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2017 kl. 11:37
At købe noget, der er urimelig billigt, eller som her, vil en domstol betragte som naivt ikke at tro, at der er tale om stjålne varer.

Og hæleristraffen er desuden højere for hæleren end for tyveknægten.
Du kan dermed heller ikke være i god tro og kan ud over straffen komme til at levere det stjålne tilbage.

Samtidig medfører det en bemærkning i din straffeattest, hvilken kan forhindre dig i at få arbejde fx indenfor det offentlige.

Citat:      
Hvad er straffen for hæleri?

Hvis du køber noget eller får noget forærende, der er stjålet eller i øvrigt blevet tilvejebragt ved en strafbar lovovertrædelse, kan du straffes for hæleri.

Hæleri straffes efter straffelovens § 290, og strafferammen er bøde eller fængsel indtil 1 år og 6 måneder. Straffen kan stige til fængsel i 6 år, når hæleriet er af særlig grov karakter.

Du kan læse mere om hæleri og om, hvordan du undgår at købe hælervarer, på Det Kriminalpræventive Råds hjemmeside www.dkr.dk/er-du-hæler.



Redigeret af bentpetersson - 21-Januar-2017 kl. 11:45
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
Hbar Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 16-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hbar Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2017 kl. 18:49
Tror der refereres til denne: http://www.dba.dk/samsung-500-gb-perfekt-h/id-1030718220/

Ville nok anmelde den til DBA og skrive at du synes det virker suspekt, så tager de nok aktion.
Til top
DanishBacon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 23-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 457
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DanishBacon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2017 kl. 19:21
Jeg synes den virker meget reel. Pris kun lidt under nypris. Cpr-valideret og brugeren har været på dba i 10år.
LG OLED C8 65” | Marantz SR7010 | XTZ 99.36 | Nvidia Shield TV | Squeezebox
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2017 kl. 19:42
Oprindeligt skrevet af DanishBacon DanishBacon skrev:

Jeg synes den virker meget reel. Pris kun lidt under nypris.....
At prisen er høj giver ingen sikkerhed for, at der ikke ikke er tale om en hælervarer. Og kvittering er desværre heller ingen garanti.....DR
Som køber er man er nødt til at tænke sig om!

Redigeret af miri - 21-Januar-2017 kl. 19:43
miri
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2017 kl. 16:01
Oprindeligt skrevet af Hbar Hbar skrev:

Tror der refereres til denne: http://www.dba.dk/samsung-500-gb-perfekt-h/id-1030718220/

Ville nok anmelde den til DBA og skrive at du synes det virker suspekt, så tager de nok aktion.

Hvorfor er den suspekt? Der står sågar at kvittering medfølger..


Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2017 kl. 20:05
Med de halvskumle typer der af og til tropper op ved salg af noget på den blå, så har jeg også ofte tænkt, at et møde på en offentlig plads ville have været federe. Der er sq flere personer, som jeg ikke har inviteret ind for at se på en vare, men mødt på gaden i stedet.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
jonit Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 23-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 219
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jonit Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2017 kl. 20:32
Jeg undlod med vilje at linke til de annoncer jeg var i tvivl om for ikke at udstille nogen som har rent mel i posen ,for det var ikke formålet. Jeg har fået svar på mit spøgsmål. Jeg vælger ikke at købe noget jeg har den mindste tvivl om oprindelsen af.

Redigeret af jonit - 24-Januar-2017 kl. 20:33
Jonit... , Se mere her...
Min Bio
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu