recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bose QC35
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bose QC35

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
fhansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1349
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fhansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Bose QC35
    Sendt: 21-Januar-2017 kl. 21:27
Hej

Overvejer et sæt Bose QC35 over-ear, men vil gerne lige høre om andres erfaringer med dem. Jeg har hørt fra en personligt, samt set en anmeldelse på YouTube, at der opleves dårlig fylde i lyd, især i den lave ende. Hvis nogen har erfaret dette, hvor meget drejer det sig om? Jeg hører alverden musik, men er mest glad for rock/metal/dance. Jeg er ikke feinsmecker, men det skal stadig lyde over gennemsnit. Mit musikbibliotek indeholder blandet kvalitet og overstiger ikke 360Kbit, så ingen FLAC ol. Jeg er meget interesseret i støjreduktionsdelen, og ønsker feedback på hvor effektivt folk syntes den er hjemme med med barn/børn i baggrunden og på job i et kontorlandskab. Dette vil være de 2 scenarier hvor jeg har et behov for at kunne lukke lidt af. Jeg kan se Sony har lanceret et nyt headset som bliver rost, men jeg er plaget af andre headsets jeg har benyttet, som presser ind på mine ører (top/bag). Her kan jeg se at Bose har lavet skråtstillet indre, således ører går fri. Del gerne Jeres erfaringer.

Mvh

Frank
Til top
Stroyer Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 19-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 190
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stroyer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2017 kl. 10:58
Fik et par af min bror i julegave og jeg bruger dem både hjemme og på kontoret.
Desuden bruger min knægt dem når han skal lave lektier.

Støj reduktionen er god synes jeg. De lukker ikke helt af som et par høreværn men fjerner alt irriterende støj og giver en følelse af "afslapning" hvis man kan sige det på dén måde.
Den fjerner mest den "dybe" støj men jeg tror at det er tiltænkt at man også skal kunne høre sirener hvis man bære dem i trafikken. 
Utrolig behageligt når man arbejder i datacenteret hvor der konstant er en meget høj støj.

Jeg synes de er utrolig behagelige at have på og "presser" ikke for meget selvom jeg synes jeg har en stor knold.

Jeg høre en del musik fra  Spotify(Premium) på dem og har en MEGET bred musik-smag.
Ikke en finger at sætte - jeg vil våge den påstand at de gør det næsten lige så godt som mit Sennheiser Game One - og de er satme gode.

Du kan evt. tage et smut i Elgiganten. Der har du mulighed for at prøve dem(QC35)

/mvh  
Til top
fhansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1349
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fhansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2017 kl. 20:12
Jeg er godt klar over de ikke kan udrette mirakler. Det jeg ønsker mest af dem er, at fjerne samtaler omkring mig. I og med det er vekslende tone, intensitet og sinuskurve, er det begrænset hvad der kan forventes af teknologien. Har bare ikke kunnet finde gode eksempler på hvor effektive de er i et kontormiljø med samtaler omkring en.
Til top
sbndk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 589
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sbndk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2017 kl. 10:33
Jeg har ikke erfaring med det nævnte sæt, så bær over med mig.

Men jeg har fået mit et sæt Jabra MS 80 Stereo: http://headsetshop.dk/gratis-test/7899-823-109/jabra-evolve-80-ms-stereo?gclid=Cj0KEQiAtqHEBRCNrdC6rYq9_oYBEiQAejvRl6PMUhrkSo4rZBKmJ9Y6jT3wxXeq7L5zaeWPgZ5S0ucaApfG8P8HAQ hvor jeg ISÆR er glad for støjreduktionen i dem. Jeg sidder på kontor med 20 andre, og de lukker effektivt den irriterende støj ude og virker i mine øjne helt optimalt. Ej heller 8-10 timers daglig brug virker generende at have siddende på hovedet. Og lydkvaliteten er suveræn (synes jeg). 


Redigeret af sbndk - 25-Januar-2017 kl. 10:34
Samsung 65F8005 - Panasonic DMP-BDT310 - Apple TV 4K - Denon AVR-X4000 - Denon PMA 1500AE - Dali Lektor 8 - Dali Lektor 2 - Dali Lektor LCR - Argon Sub
Til top
poolplayer Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 10-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 61
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér poolplayer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2017 kl. 14:55
Jeg har endnu ikke prøvet QC35, men jeg er daglig bruger af QC25 i et kontor landskab med masser af telefoner og folk der går til og fra med stående møder mv. og fungerer ANC på QC35 på samme måde som på QC25, så skal der noget til at slå dem og forstyrre dig, ved meget stille musik kan man godt høre en enkelt stemme ind i mellem, men så skruer man lidt op og så er alt væk. Hvordan lyden er i forhold til andre er jo meget en smags sag, til mit brug er det helt fint, bruger både streaming og eget musik bibliotek. Jeg har dog ikke hørt de nye fra hverken Sony, Sennheiser eller B&O og kan derfor ikke sige for eller imod. Jeg har et par kollegaer der har Jabra Evolve 80 og de mener at mine QC25 er bedre på alle punkter, jeg har ikke selv brugt tid på en sammenligning. 
Til top
fhansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1349
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fhansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2017 kl. 21:13
Jeg regner med ved nærste lejlighed at tage fobi Elmutanten og tage en lytter :)
Til top
Kallespears Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-April-2011
Sted: Esbjerg Danmark
Status: Offline
Point: 416
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kallespears Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2017 kl. 23:50
Nu kender jeg ikke QC35, eller retter jeg har ikke prøvet dem, men.

Jeg har haft et par QC25, men skiftede dem ud med et par Parrot Zik. Hvilket jeg ikke har fortrudt. eneste ulempe fra min side er batteritiden er ikke ret god og slet ikke når man bruger BT, men modsat QC25 kan man skifte batteriet i Zik.

skal lige have med at app til Zik er ret fed.





Redigeret af Kallespears - 25-Januar-2017 kl. 23:51
Til top
Dr.W Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 31-Maj-2009
Status: Offline
Point: 29
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dr.W Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2017 kl. 12:57
Efter at have prøvet Bose QC25 faldt valget på Denon AH-GC20 som lyder klasser bedre!

https://www.hifiklubben.no/hifimagasinet/produkter/2016/05/denon-ah-gc20---den-perfekte-reisepartneren/


Redigeret af Dr.W - 26-Januar-2017 kl. 14:46
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu